Västerås förening?
Hej
Jag var med i en förening i Västerås tidigare, vet dock ej om och vilka föreningar som finns idag inom det alternativa - där man kan utvecklas.
Någon som vet?
Tack så mycket
Hejsan Soul1973!
För mig kan det bara bli att rekommendera den internationella
Order of the Golden Grail
Det kostar 30 euro och då får man material och meditationer på cd.
Observera att det upp till vänster på sajten går att välja mellan dansk eller engelsk text. Länken här går till den engelska texten.
Notera också att längst ner på sidan finns en morgon meditation.
Vi är några på sajten här som är medlemmar där och kan svara på frågor om det finns några…
Annars kanske andra har andra förslag.
Stor kram

Bra fråga Soul1973! Även jag tycker att det vore intressant med föreningar i Sverige och gärna lite närmare. Så finns det någon som känner till föreningar i Sverige vore det kanon!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tack Marianne för ditt förslag (passar nog inte mig eftersom det stod om Jesus mm. Jag tror på att vi alla kan bli guds ord bärare på något sätt). Men jag är verkligen tacksam för ditt svar =)
Hoppfull, - instämmer
må väl
Soul1973
Klart vi alla kan bli bärare av Guds ord.
Jag är rädd att jag inte hänger med i din förklaring om Jesus mm….
Kanske du inte läst runt på sajten här och i kategorin ordförklaringar för att veta vad vi här på sajten menar med Jesus och andra ord.
För att bara dra lite då…
Så är Jesus den själ som kanaliserade Kristus för 2000 år sedan, när Jesus levde sina sista år, var han helt överstrålad av det kosmiska väsen som vi kallar Kristus och det var då alla mirakel o healingar skedde.
Jesus hade uppgiften att manifestera Kristusimpulsen och att visa Gud som Kärlek. Buddha hade en annan uppgift att visa Gud som ljus och att manifestera Buddhismen, men båda kom från samma källa, dvs hierarkin. Sedan har vi genom åren/årtusenden haft många invigda som kommit för att reformera i mänskligheten… pågår än idag…

Soul1973, vilken sorts förening tänker du på?
Vi får hålla tummarna för att det finns någon i Sverige som känner till en svensk variant! Om inte annat kanske någon känner sig manad att starta en…

Mariann tack för dina åsikter, Det om du skrev om Jesus, jag respekterar vad du skriver, men jag håller inte alls med. Alla behöver ju inte tycka lika och det är berikande i sig att vi kan utvecklas andligt mm utan att behöva tycka lika om allt.
Hoppfull,
det fanns 2 st i Västerås förut, men i minst enav dem blev det för mycket "pengar-fixering" tycker jag.
#7 Självklart!! Det är ju så utvecklingen går till
.
Ville bara sätta fler ord på Jesus. 

Spiritualisterna i Västerås har lagt ner sin verksamhet. Om jag inte är helt fel informerad tog föreningen Visavägen över lokalen. Men de hade inte råd att ha den kvar. Men den föreningen finns i Sala och det är väl inte så långt från västerås.

Var det spiritualistförening du sökte Soul1973?

något liknande