Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2472 ggr
[Mariann]
2008-11-05 15:50
0

Evighetskroppen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Ty vad människan sår, det skall hon ock skörda"
Här ser vi att all energi eller rörelse - dvs skapelse - i världsalltet utgår från det eviga jaget, markerat med den vita triangeln, samt att alla rörelser också vänder tillbaka till jaget.

All rörelse har ett levande upphov. Symbolen visar ödeslagen, som säger, att vi själva är den första orsaken till vårt eget öde. Allt som utgår från vårt eviga jag vänder förr eller senare tillbaka till oss själva. Denna lagbundenhet styr all ödesskapelse.

Flamkorset symboliserar att vår evighetskropp alltid vilar i fullkomlig balans. De violetta cirklarna symboliserar handlingar, tankar, livsupplevelser, skapelser och kroppar. Cirklarna rör sig alltså i kretslopp, se symbol 15, av skilda storlekar och tidsdimensioner, vilka är markerade med fyra olika cirkelformat. I vår kropp sätts i varje ögonblick mikroskopiska kretslopp igång. Ett jordeliv är exempel på ett annat kretslopp. Det finns också kretslopp så stora att de löper över miljoner, ja miljarder år.

Hämtat här

MoonFairy
2008-11-06 03:00
0

WOW - vilket mönster - de ser ut som om det är en BOLL *leer*

Som den keltiska evighets-knuten fast i boll-format…

Nån som fattar vad jag menar???

[Mariann]
2008-11-06 07:23
0

Jag hade inte  en lika rolig "syn", för mig var det först en virkad duk Skäms

men efter att verkligen kikat, så är den oerhört vacker och talande!

Den keltiska knuten känner jag till och visst ser man den i denna!

Finns många KOSMISKA symboler på länken o förklaringar, han dvs Martinus fick ju ner och tecknade många sådana i sin bok, Tredje testamentet.

Hoppfull
2008-11-06 09:10
0

Den är väldigt vacker och ger verkligen en känsla av evighet…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Spanaren]
2008-11-06 16:14
0

Ju mer man tittar destå intensivare blir hela alltet! Säger som Marianne att det uppfattad som en virkade duk.

Skulle göra sig mycket bra som en virkade duk uppsatt som en mobil i mitt fönster för att påminna alla om alltets mening.

[Mariann]
2008-11-07 07:59
0

Det var en himla god ide!!

Men hur virka sådant mönster? Obestämd

Namaste1
2008-11-08 17:11
0

Fantastiskt vackert och ger känslan av att få vila i det oändliga.