Chakran
Det har ju varit en hel del prat om dessa i några av trådarna. Det verkar som att när jag försöker förklara så blir det lite missförstånd omkring huruvida de är öppna de övre eller inte.
Vi översätter ju så tangenterna går varma och hinner inte med så mycket som skulle vara önskvärt. Men med tiden blir väl även denna artikel översatt. Men för de som har ett behov av att redan nu förstå mer om det jag försöker (med mina brister) förklara. Kan då läsa en helt igenom esoterisk artikel om chakran på danska och ej skriven av Asger Lorentsen.
Här kan man då läsa att intelligensen dvs det lägre mentala sitter i halschakrat. Precis det jag idag har grunnat över. Att det högre mentala satt i pannchakrat det anade jag eller iaf i huvudchakrana.
Det är också det chakra som det är störst utveckling av idag generellt i världen.
Men som sagt god läsning för den som tar sig över den tröskeln att läsa danska 

Den verkar väldigt intressant och gediget skriven.
Fair Winds and Following Seas!
Jag håller med och att det var skillnad på center och chakra hade jag nada aning om. Men just dessa blad eller "vågor" nämns ju i chakrana som ligger lite utanpå kroppen på framsidan och centren ligger i ryggraden. Mkt intressant information.

Ska jag hjälpa till med lite översättning? Den här var i många olika delar va? Jag kan ju översätta en i taget i så fall. Har pausat länge nu så det känns som om jag skulle kunna greja lite igen.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Vore ju kanon! Jag skriver till dig.
Jag tror inte riktigt att chakran är så.. Det är mer livsenergi för själen, som blodet är för kroppen;) Mer Japanskt alltså;)
Hoppas du läser artikeln Ijin för kanske den ändå möter dig där ;)
den kommer vilket ögonblick som helst översatt ut här på sajten.
Mina Medarbetare de är de mest fantastiska Medarbetare man kan ha, två av dem har översatt artikeln på en enda dag!!! 
Hoppas nu alla uppskattar deras kämpande med danskan genom att läsa den och kasnke uppmuntra dem!
Ett jätte tack ska ni ha i alla fall från mig!

Den var väldigt intressant, jag fastnade vid översättingen och satt tills den var klar :)
Den ligger inom mitt hjärteområde och då är det alltid mera driv i det man gör.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag har vid ett par tillfällen (i samband med att jag gett massage) hållit mina händer strax ovanför personens kropp. Fick bara en tanke att jag skulle göra detta.
Jag har sedan kännt stark värme i mina händer och som de förts runt i cirkelrörelser några centimeter ovanför kroppen. Vad är detta? Var det chakran jag kände?
Personen jag gjorde detta på blev väldigt avslappnad och somnade direkt.
Kan det vara… fast min spontana tanke var det blev en healing av det då. Som gjorde personen avslappnad.
Jag har ofta händerna lite utanför kroppen, i eterkroppen och längre ut när jag healar. Ofta "får" jag inte heala helt på i alla fall inte från början i en healing.
Jag upplever mer saker som sitter en bit ut än på huden och i kroppen… Så vad jag tror så blev det en spontan healing genom dina chakran i händerna och du spontant rörde händerna i sådan rörelse på ingivelse av energin och inspiration inifrån.
Vet du om du befann dig rakt över ett chakra?
Jag har läst och chakran men kommer tyvärr inte ihåg exakt var de sitter. Jag har för mig att jag kände de här cirkelrörelserna när jag var på den övre delen av ryggen. Det var alltså som att mina händer "fördes" eller styrdes att följa med i cirkelrörelserna. Så jag följde liksom bara med :-)
Jag förstår ju att jag har något i mina händer men vill lära mig att använda det på rätt sätt, så det inte blir fel.
Kan du rekommendera en bra nybörjarkurs? Är det reiki man går då?

#9 + #11 - Jag tror du kände den naturliga rotationen i kroppens huvudchakran. Våra huvudchakran skall när de fungerar som de ska, rotera åt ett visst håll. Det är olika mellan män och kvinnor. Vid blockeringar i chakran kan rotationen avstanna eller vara kraftigt nedsatt.
När jag utövar chakrabalansering och healing på någon så ser jag dessa blockeringar som mörka fläckar (typ smuts). Dessa fläckar är antingen blockerad eller stagnerad energi som kan rensas bort med olika metoder. Själv brukar jag ta bort dem med "kirurgisk healing" och sedan se till att chakrat roterar som det skall.
Jag bifogar en informationsbild jag själv använder på kvinnlig chakrarotation.
#11 Enligt artikeln om "chakran och centren" så ligger centren i eller lite utanför ryggraden och på övre ryggen mynnar ju hjärtcentret"chakrat" ut. Kan kanske varit hjärtcentret du märkte av.
Du kan söka upp någon reikikurs, men det finns ju också andra healingskolor.
Här inns en bild ur artikeln

frågan är ju om den stämmer, för enligt denna bild så mynnar isåfall hjärtat ut ganska högt upp på ryggen och solar plexus "bakom" hjärtat…
jag själv har upplevt hjärtchakrats eld ända bak på ryggen, men frågan kan då ställas om det är så att hjärtat (genom den punkt nästan i nacken) strålade så kraftigt att den "drar med sig" solar plexus…

Det kanske är bra att jämföra med andra esoteriska källor. Jag har aldrig förut hört talas om hjärtchakrat nästan bakom nacken på baksidan av kroppen, så det kan kanske vara en idé att göra?
jag forskar så gott det går 
Forskningen klar! Man kan se att då är denna bild och information hämtad från Leadbeaters (Teosof) clairvoyanta (?) undersökningar.
[

Snabb forskning! 
Jag tyckte också när jag såg bilden i artikeln att det verkade vara lite väl stora avstånd diagonalt mellan fram- och baksidan. Men jag är inte så jättetränad i att känna var chakran respektive centra är belägna (även om Andriel menar att jag alltid prickar rätt intuitivt, det är bara det att mitt medvetande inte registrerar vad jag förnommer med känseln, tydligen.)
Men om jag ska berätta vad jag har tyckt mig känna, så ligger baksidan av hjärtchakrat, något högre upp i nivå i ryggraden, men inte så långt upp som bilden visar. Och solar plexus ungefär rakt över, kanske något snett uppåt.
Skulle vara intressant att få rapporter från andra förnimmande människor som är mer säkra i sitt kännande.
Fair Winds and Following Seas!
Jag känner också som så att jag skulle vilja sänka de båda något, bara lite. Men jag är inte säker.
Hmmm… Intressant det här. Har under flera år haft ett tryck på svanskotan, när jag mediterar känns det ännu mer. Det känns som om "trycket" vill ut, på baksidan då. Det är väl där rotchakrat finns.
Ländryggen smärtar litegrann men jag känner inget speciellt där annars under meditationerna. Det är väl navelchakrat det.
I mitten, precis nedanför skuldrorna är det ansträngt. Solarplexus.
Likaså en bit nedanför sista nackkotan och i själva nacken (haft lite nackspärr i 3 veckor nu). Hjärtchakra och halschakra. När det gäller halsen så har jag ett tryck på framsidan.
De två sista chakrorna känner jag inte av något smärtsamt (huga! de kanske inte finns!
)
Så det säger väl att jag har en del att jobba med.
Må gott och tack alla ni som kommit en bit på vägen som delar med er så frikostigt av era upplevelser och er tro.
Jag är glad. Är du?
#14 Inte riktigt så jag tänkte;) Tror mer att det är precis som blodets ådror, att det går över hela kroppen…
Det gör ju nadierna!
Läste du artikeln? Nu är den ju översatt i chakran och centren del 1 o 2.
#22 Hittar den inte..
Finns i läsvärt rutan och heter chakran 1 o 2