Fredagsmys!
Startar en tråd för allmänt fredagspladder :)
Här fixas lite tilltugg till kvällen just nu, riven ost med lite cayennepeppar och pinjenötter som ska gräddas i ugnen till "chips".
Städar parallellt och sitter här emellanåt. Utanför fönstret lyser solen fantastiskt vacker och min man är ute och arbetar med veden.
Hur ser er fredag ut?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Min fredag blir nog soffan med gubben och dotra… och Idol…
sonen väntar på flickväns som ska komma, kanske de behagar komma ner o mysa med oss, återstår att se.
Sedan blir det nog sängen, denna vecka har varit lite i trötthtens tecken.

Jag har varit på Reikihealing och går på små rosa moln! Såå skööönt!
Ikväll blir det gott käk och en lugn kväll i soffan med min man. Gissar att Postkodlotteriet och Idol blir på programmet - om vi inte hittar nån riktigt bra film..
I trötthetens tecken är genomgående för mig också…
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Hoppas att ni får det riktigt skönt och mysigt i soffan ikväll :) jag har oxå varit väldigt trött hela veckan men brukar alltid bli upplivad av att det är fredag och äntligen helg 
Här väntas gästerna och mannen och dottern har flytt till stan för lite shopping, käk och en bio.
Ha det bra!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag ska mysa framför TV:n med en påse nötter o lite choklad :-)
Hoppas ni oxå får en trevlig fredagskväll!
Sitter med gubben i stugan i skärgården med höstens första brasa (okej lite vin också) 
Tittar på den nyplockade buketten med rödklöver och prästkragar som jag hittade på gräsmattan i dag… kan inte glädja mig så mycket åt den som jag skulle vilja. Midsommarblommor i oktober! Vart är vi på väg?
Radio vinyl gör mig dock lycklig - musik för oss som uppnått en viss mognad 
tyvärr en lokal Stokholmskanal och hopplöst att få in för er som bor för långt ifrån - men i dessa internettider finns det alltid lösningar http://www.vinyl107.se/
klicka på knappen uppe till höger som heter "Lyssna live" och njut!
Ja världen är uppochner…. odlingszonerna kryper uppåt, var det 1-2km varje år??