Fullmånen
Är det någon mer än jag som får en uppfattning om att känslorna svallar starkare runt fullmånen? Jag tycker mig märka att diskussioner som blir heta och känslofyllda har en tendens att gå i svallvågor och vara mest uttalade runt fullmåne. Är det någon annan som märkt av detta?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jag känner alltid av fullmånen. Blir mer öppen och emottaglig för intryck djupt innifrån likväl som utifrån.
Därav mitt nickname. Lionadh betyder tilltagande måna på irändsk gäliska.
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Ibland känner jag av den, andra gånger inte.
Jag tror inte att jag känner av månen alls. Har aldrig märkt någon skillnad tidigare. Eftersom så många känner av fullmånen har jag bestämt mig för att börja observera hur jag känner mig, sover och drömmer runt fullmånen och se om det är någon skillnad mot övriga dagar.

Jag trodde inte heller det förrän jag började koppla ihop hela familjens mardrömmar, tjurighet och eviga konflikter och insåg att de sammanföll med fullmånen varje gång :)
Dörför funderar jag lite kring om det fenomenet går igen på forumen… blir diskussionerna hetare runt fullmånen måntro?
hej alla!
Ni som är intresserade av vem som är extra utsatt för fullmånen denna gång är välkommen att ta en titt på astrologisajtens tråd om fullmånen.
jag har också lagt märke till en ökad turbulens i forumen i samband med fullmånen och det är intressant att se att jag inte är ensam om det 
hälsningar
Maggan

Ah kul Maggan! Jag har reagerat på att det ofta blir lite hetta med jämna mellanrum vilken lika plötsligt lägger sig och det är hellugnt en lång tid. Då slog det mig att det kan vara i samband med fullmåne :)
Ska kolla in din länk med.

Det är nog så att mångas känslor blir starkare vid fullmåne. Inom polisen, sjukvården med flera verksamheter så är det ju allmänt känt att belastningen ökar markant vid fullmåne.
Så nog påverkar den oss människor, kanske betydligt mer än vi tror? Både på gott och ont förstås…..

Det finns ett ökat inflytande av kontakter med Shamballa och Det Stora Vita Brödraskapet under fullmånen. Jag lägger ut en länk med en meditation man kan göra för att följa med i den inströmningen av inspiration som detta innebär.
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM