Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 886 ggr
MOTHERS_LOVE
0

Hejsan.

Jag undrar om någon här vill hjälpa mig o familjen? kan någon här säga nått om vår framtid__kommer det att hålla på så  här i eviget? eller kommer vi nån gång att få se lite ljus energi o nån glädje? Här händer nu bara(i intervaller)  sorgsna saker o enbart mörk energi här. O vad (o när i så fall?) kommer att hända ?

[Mariann]
0

För att kunna astrologiskt se "hur dit liv blir och varför det ser ut som det gör" måste man besöka en astrolog som får dina födelsedata och då kan räkna ut hur planeter påverkar dig, vilka energi du har till ditt förfogande, kunde man också säga.

Men ett generellt svar kan jag ändå ge dig. Det kommer inte hålla på i evighet, det gör det sällan. men det kan pågå länge…

Ifall du vill dela med dig lite generellt vad som pågår, kanske man kan säga mer…

antingen i pm eller i denna tråd eller ny tråd, OK?

[Mariann]
0

Glömde ett av det viktigaste

VÄLKOMMEN HIT MOTHERS_LOVE!!! Glad

Lionadh
0

Välkommen hit Mothers_love.

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Hoppfull
0

Välkommen hit säger jag med!

Jag känner verkligen med er och förstår att det är tungt.

Kram på er!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[BigMama]
0

Glad Välkommen!

camillal777
0

Hej och välkommen, tyvärr ser jag inte in i framtiden…eller tack och lov kanske jag ska säga…

Jag tror ABSOLUT på att ni kommer se ljus och kunna känna glädje igen, säkert inte så som ni kände ljus och glädje innan men i en ny ljusare form.

Efter tragedier och mörker förändras man så mycket att den nya jag som kommer ut ur detta är en ny varelse att lära känna och förstå.En varelse med nya värderingar och tyvärr nya rädslor…

Ijin
0

Man ska inte se in i framtiden, då ändras den ju. Istället försök göra någonting åt din nuvarande situation..

camillal777
0

Sant Ijin Glad

Hoppfull
0

Väl talat unge Drake ;)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

MOTHERS_LOVE
0

Ok. Tack för tipset.

[Mariann]
0

Ifall du behöver a en astrolog har vi en Aracco som är medlem och är det. ifall det är en esoterisk astrolog så får vi söka en sådan…

Aracco kan du säkert pm´a

Aracco
0

Hejsan!!

Astrologiskt sätt kan jag säga det som är här och nu. (givetvis kan man se vilka trender som gör sig aktuella längre fram och vilka energier det kan röra sig om). MEN Jag tror inte på att man ska rota i framtiden utan jag tror bestämt på att man ska hålla sig i nuet. 

Att allt som händer har en orsak har jag trott på länge men för att saker ska förändras behöver man ändra attityd om sakerna. Det är inte situationerna i sig som skapar lidande i dig ( talar till dig eftersom det är du som skriver) utan hur du väljer att tänka om det.

Det låter kanske tufft att säga det men negativa tankar drar till sig ännu mer negativitet. Positiva tankar drar till sig positivitet. Jag förstår att det är svårt att ta sig ur sina negativa tankar (som i sin tur skapar negativa upplevelser) när det känns som att hela världen är emot en. MEN….

Världen är aldrig emot oss, aldrig någonsin. Men vi uppfattar det så ibland när vi inte vill se vår egen roll i våra liv. Att det faktiskt är så att vi väljer våra liv och det som vi är med om. Vi har ansvar för vad vi är med om. Men detta vill vi inte se och kännas vid för VARFÖR skulle jag välja att göra så här mot mig själv och mina nära??? Vi gör det inte för att vi är martyrer. Vi gör det för att våra själar vill uppleva skapelsen. Händelser eller annat är varken bra eller dåliga de bara ÄR. Men vi människor ÄLSKAR att definiera dem som bra eller dåliga. Det finns inget bra eller dåligt det finns bara UPPLEVELSER och hur vi VÄLJER att tolka dem.

Svaret du får av mig känner jag att du säkerligen inte vill ha och förmodligen tycker du att jag är högst okänslig inför din situation. tro mig det handlar inte om okänslighet absolut inte, jag förstår att du känner dig oerhört pressed av allt som pågår och du känner hopplöshet. jag förstår de känslorna och tankarna- jag har upplevt mycket skit i mitt liv och undrat precis som du NÄR TAR DET SLUT??

Det tog slut (och kommer ta slut för dig med) men det tog inte slut förrän jag var villig att ändra mina tankar. det tog slut när jag tog ANSVAR för mitt liv och mina reaktioner. När jag insåg att det inte finns några yttre banditer som härjar med en. Vill man skylla på omständigheter och andra människor osv så kan denna form av lidande fortsätta hela livet igenom. Tar man däremot ansvar för sitt liv så förändras det oerhört snabbt.  

Du vill ha en lösning som är lätt, konkret och inlindad i rosa fluff. Tyvärr kan jag inte ge dig sådana illusioner för jag sysslar inte med sånt. Medier på spålinjer är fenomenala på rosa fluff. Det jag skriver till dig är inte lätt men det är ENKELT. det gör ont för EGOT som just nu lever loppan med dig. Men det är en befrielse för din själ, ditt inre jag, det som verkligen är DU.

Faktum är att någonstans har du valt att uppleva det som du nu upplever. Och även om du inte kanske tror på det nu så kan du alltid välja på nytt.  Vi är vana vid att välja lidande för det är det vi är vana vid och blir matade med (se bara vad de visar för skit på nyheterna varje dag) när något är lätt och känns bra tror vi automatisk att ngt är fel.

Det gäller att ändra sina tankar för att ta sig ur negativiteten. allt handlar om hur du VÄLJER att tänka om saker. Pröva en dag att bara tänka positiva tankar vad som än händer så ska du få se en dramtaisk förändring i dig själv.

Mitt tips till dig är att läsa Samtal Med Gud böckerna av Neale Donald Walsch

En annan bra ide är att göra övningarna ur En Kurs I Mirakler. Där lär du dig att ändra ditt tankemönster från ett rädslobaserat sådant till ett kärleks baserat tänkande. Jag själv håller på med dessa övningar och finner dem mycket värdefulla!!

Lycka till med allt!!

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com