andligt
hej har genom vissa fått fram att ja har en stor medial i mig o at ja borde kolla det
vet att ni kommer säga alla har det i sig
men nån här som kan hjälpa mig utforska et o se inom vad isfall?
vore tacksamt kram
Hej o välkommen hit till Andlig Utveckling!!
Det viktigaste som jag ser det är inte att utveckla sin medialtet fortast möjligt… utan låta det komma naturligt.
Det bästa sättet är att meditera på själsvibrationen, dvs öppna sig för själen och den vibrationen som är på själsplanet, som vi här kallar för det Buddhiska planet.
Att rensa sig från gammalt genom meditation och tjänande är det som öppnar för den högre intuitionen och clairvojans. Och det är den vi ska söka, inte den lägre formen.
Detta är min syn och jag tror fler av oss här på A U håller med….
Det som här är mkt viktigt att veta om är att andlig utveckling inget har att göra med utveckling av medialitet… man kan vara medial men inte högt andligt utvecklad och tvärtom.
Behöver du råd och hjälp med meditation så kan vi stå till tjänst här på A U med det! 
Kärleksfullt
Mariann /sajtvärd

vill gärna ha råd om meditation ja känner ibland ja inte får ro o sitta still så men vill gärna höra er kram
Isåfall kan du börja med att kolla denna länk nedan och också läsa alla inlägg i den tråden, där finns många tips och är det ändå något som du behöver veta, så är det bara att fråga på. 

Jag höll tidigare på med sk medial utveckling och det jag lärde mig av det är hur viktigt det är för en tränad intuition med - meditation!
Så nu mediterar jag mer än har mediala konsultationer.
Lycka till! 
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Man behöver inte börja med en 1 timmes mediation på en gång. Börja lungt med kanske 10 minuter och öka när det börjar kännas bättre och lättare att koppla av. Tror också att alla hittar sitt sätt att meditera på, ett tips är att hålla fokus på andningen, in ut, in ut.
Skingra tankarna, dyker det upp nått så låt det komma men låt det även försvinna. Tankarna är det svåraste att kontrollera, dem dyker upp från ingenstans men försvinner lika fort, lägg ingen vikt vid dåliga tankar/bra tankar, det är BARA tankar.
Just nu försöker jag lägga min hela uppmärksamhet på kroppen, försöka känna hela mig. Detta är lättast om man börjar med en liten del, som näsan t.ex, känna hur andetagen smeker insidan av näsborrarna och överläppen och sedan utöka uppmärksamheten.
Ja det är väl bara att leka vidare, som sagt alla gör på sitt eget vis tror jag. :)
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Problemet med att välja meditation är ju också beroende på vad ska uppnås. Är syftet att man ska uppnå kontakt med själens värld/integrera själen så behöver man en meditation som stimulerar antahkarnakanalen. Det sker ingen sådan stimulering av den genom att följa en andning eller att fokusera på ett föremål eller att tömma tankar…
Är det annat man vill uppnå passar sådana meditationer utmärkt!

okej..ja vill uppnå o lära känna mig själv o mina intutioner starkare

Jag utövar - då och nu - esoterisk meditation som den beskrivs av Bailey. Den jag lärt mig mest av om detta är LaUna Huffines. Hon har bl a skrivit "En Bro av Ljus" som är lätt att använda.
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
#7 Då rekommenderar jag Ljusmeditationen, för under punkt 5 där öppnar man sig för inspirationer och kreativ meditation!!
man kan göra den alltid om man vill, de flesta gör den bara ibland punkt 5 alltså. Det beror ju på om man vill ha inspirationer eller ej…
Men som sagt läs du länken i #3 och se om du känner för den…
Kram Mariann