Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1020 ggr
Blissis
2008-08-13 14:51
0

Tips

Här kommer ett tips om ett mycket bra Sommarprogram med Raymond Ahlgren om personlig- och andlig utveckling. Det sändes den 23 juli och man kan lyssna på det en månad i efterhand så det är inte så många dagar kvar. Kom gärna med era reflektioner efter att ha lyssnat på det! Musiken kan man dock hoppa över (inte min smak iallafall :-))

Tyvärr kunde jag inte skicka som bifogad fil då endast vissa filändelser var tillåtna. Kopiera adressen och klistra in den i webläsaren istället.

http://www.sr.se/webbradio/?Type=broadcast&Id=1267381&isBlock=1

Blissis
2008-08-13 21:32
0

Programmet handlade om att ansvaret för vårt eget liv och att släppa på offerrollen. Att man kan förändra genom att ändra inställning till det man upplevt, ändra förhållningssätt till det man upplevt.

Själv var han gudson till Allende i Chile, hade en chilensk pappa och svensk mamma. Han syster dog när han var tre och hans far dödades av Pinochet när han var 6. Han skyllde sitt taskiga inre tillstånd på det som hänt honom tills han en dag längtade efter nåt mer och började söka efter sitt sanna jag. Han beskriver således sina egna inre insikter, många värdefulla sådana. Han berättar även om att ha en hög standard i sitt liv av respekt för sig själv och om att söka en livspartner för att själv bli hel.

[Mariann]
2008-08-14 08:27
0

Jag lyssnade en stund, men han inte hela programmet. Det var som du sa lite jobbig musik…

Han har skrivit boken "Hur många gånger kan man döda en man?"

Blissis
2008-08-14 10:02
0

Musiken kan man ta bort antingen genom att ladda ner mp3-versionen eller genom att bara föra fram programmet en bit i spelaren.

Boken skrev han tydligen innan han började sin utvecklingsresa som jag förstod det.