angående detta att tankar kan hjälpa oss och vara bra…
så tänker jag så också mkt.. och om man i den meditation som jag gärna rekommenderar så är det inte det viktigaste att tömma tankarna… utan att öppna tankesinnet för inspiration från själen!!
Ang meditation så har jag sökt efter någon som kan och vill vägleda mig, men ännu inte funnit någon som kan eller vågar.
Har en del ego att släppa på i min så kallade astralkropp innan jag över huvud taget ska ge mig på flera egna försök i vart fall.
Om man mediterar genom hjärtat bör det inte vara några problem och här på sajten går väl alltid att få vägledning :)
kika under kategorin meditation och se om hjärtemeditation/ljusmeditation tilltalar dig.
Att komma in i meditation är inte problemet, utan att ha koll på vad jag gör när jag väl är där.
Jag minns bara en sak när jag väl kommer ur meditationen och det är att de ska vara glada att jag kommer, men att de fan får lära sig vad service är och öppna och stänga före och efter mig.
Har bara gjort det en gång och aldrig mer med tanke på att min omgivning blev rädda för det jag hade med mig tillbaka.