Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1187 ggr
[Mariann]
0

BEGÄR

Begär
Ett fenomen som uppstår i känslolivet hos en människa när känslorna reagerar på individens själviska vilja. Begärslivet är ofta forbunden med känslorna som styrs av de primära drifterna i människan, som vi delar med djuren: Självbevarelse, sexualitet, flockinstinkt och självhävdelse.
När människan på grund av utvecklingen responderer på de högre krafterna i själen, så kommer de altruistiska "instinkterna" att utvecklas i människan.

se också astralkroppen och begärselementaler

Gronstedt
0

När de där högre krafterna kommer in, kommer då begären att avklinga?

[Mariann]
0

Yes…. den där själen du vet  ;)

vars enda begär är TJÄNANDE!!!

Gronstedt
0

Så änglar är liksom inte, du vet … varken pilska eller ilska? Låter tråkigt …

[Mariann]
0

Hhmmm vad menar du… änglar som är på de inre planen  eler menar du oss inkarnerade ängalr… du vet det finns många änglar

Gronstedt
0

#4: Jag TROR att jag menar de inkarnerade änglarna, för det är väl de som har kommit så långt att de börjar utveckla altrusistiska begär? Fast jag är på hal is här, eftersom jag försöker hänga med i ditt/ert sätt att se på världen. Detta med änglar är ju inte min egen livsåskådning.

[Mariann]
0

ALLA utvecklar dessa altruistiska begär… oavsett du har ett inre väsen som ängel, deva eller stjärnmännsika, som vi kallar det i brist på annat…

men även änglar som är inkarnerade i männsikokroppar är ilska och pilska blir mitt svar då! Glad

[Mariann]
0

var det rätt svar för sig!! *flabbar*

Hoppfull
0

Jag antar att vi kommer att ha mänskliga begär som lust och hunger så länge vi bor i mänskliga kroppar eller? Förvånad Oskyldig

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Gronstedt
0

#6: Är det änglarna eller människokropparna som blir ilska och pilska? Eller båda två?

#7: Kan väl inte jag veta, det är du som har koll på änglar …

[Mariann]
0

det är ju personligheten förstås dvs det att vara människa ingår där… i chakrana… i detta fallet då solarplexus och sakral chakrat och rot

detta med att änglar inkarnerar i människo kroppar är en sådan ny vetskap att det får forskas mer i det…

[Mariann]
0

#9 fick du kläm på detta?