Astral uppståndelse
Astral uppståndelse - Uppstigning
Den första uppståndelse som kommer att ske på denna planet, är en uppståndelse av den astrala kroppen. Den astrala kroppens uppståndelse är en rening av vårt känsloliv, en förvandling av gamla traumatiska och tunga mekanismer och en öppning mot den universella glädjen och lättheten. Astral kroppens förvandling är ett mycket stort steg för bland annat de andligt inställda människorna. De har varit begränsade i förhållande till det vanliga stjärn och änglamänniskotillstånd som vi känner till från förr, innan vi kom till planeten Jorden.
Genom astral uppståndelse återfinner vi vårt lättare humör, vår förmåga att se positivt på tillvaron samt vår livsglädje. Om vår inkarnations cykel på Jorden har varit mycket tung och svår, kan den astrala uppståndelse föregå över en längre period, men om det inte är så mycket tyngd från tidigare lidanden, kan den astrala uppståndelsen vara en relativt enkel process som vi kan genomgå i de nuvarande årtionden. När processen är klar kommer vår livsglädje att vara så framträdande att vi har återfunnit glädjen vid att vara människa. Astral uppståndelse motsvarar rening av den form av mörker som kallas glamour eller bländverk.
Hämtat ur artikeln Uppståndelse/Ascension
Här kan man läsa in att det finns en invigningsväg och en frigörelsens väg bland många av oss andligt inställda.
Många av oss grå frigörelsens väg och har inte varit så djupt ner i jordens möker och därmed inte fått inbyggt det heller så djupt i sina kroppar. De människorna lyfter sig lätt på ett liv, ofta genom affirmationer, mindfullness mm så vips är de där! Har återfunnit sitt sanna jag!
Andra av oss har varit så djupt nere i mörkret, det mörkaste av det mörka… att så lätt är det inte, man får kämpa längre, i flera liv att rensa denna astralkropp. Det görs inte så lätt med affirmationer, tankar och andra tekniker.
Det man ska veta om man upplever sig vara en sådan sort är att man (själen) då valt att gå en mkt djupare väg som benämns invigningsvägen o liknande.
Du ska kanske lyftas högre upp än de som går frigörelsens väg. De på den lättare vägen ska rensa bort att deras inre identitet kommer fram, som oftast motsvarar en 2 invigningsgrad.
medans de av oss som går invigningsvägen ska minst genom 3 invigningen kanske fler…
Så har jag uppfattat det!
Har ni någon uppfattning om vilken väg av de två Ni går?

Jättesvårt att veta, min spontana reaktion om mig själv är att jag går den andra vägen (såklart, varför skulle det vara lätt?), den djupare. Sedan oxå utifrån att affirmationer, mindfullness osv inte räcker för mig, det ger mig inte det det bevisligen ger andra.
Med tanke på hur jag jobbat med mig själv och hur djupt allting sitter tror jag det. Jag har ju jämfört mig via en rad terapeuter jag gått hos och de säger ju att de aldrigt hittills stött på någon som liksom inte svarar på deras behandlingar så något är det ju helt klart som skiljer mig.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
fler som upplever att de inte går den lättaste vägen på Jorden?
Detta tycker jag är en sak som bör komma mer ut och förstås av fler…eftersom det inom alternativ svängen eller om vi kallar det New Age, finns som jag ser det en missuppfattning att alla "lyfts lätt som en plätt".
Det generella rådet de flesta får inom detta område är "tänk rätt så ordnar sig allt" Då lyfts du och blir i stora drag en "upplyst".
Funkar det så för er som brukar läsa här inne?

#5 Det funkar, men "lätt som en plätt" är en klar överdrift i mitt fall, jag upplever det snarare att "det är så svårt" än att det skulle vara lätt. Gamla tankar, känslor och vanor är inte så lätta att bryta sig ur alla gånger. Det är tom så att vi i allmänhet är så vana att uppleva dessa att vi knappt märker att de finns där trots att vi letar efter dem… men i de fall jag identifierat något och lyckats bryta mig ur det så har jag märkt stora positiva förändringar i livet. =)
I boken som följer med korten "Angel Blessings" av Kimberly Marooney så framhålls tre "Ascension attitudes" love, gratitud, surrender, där jag personligen tror att vi alla måste ha åtminstone lite av varje attityd till livet med oss för att få andlig utveckling.
Jag tror nog som du där! Rätt övertygad t o m….
vackra ord…
love, gratitude o surrender