FASTA?
har någon fastat här?
Grunnar allvarligt över att göra detta under semestern jag o gubben…
Vad ska vi tänka på? Vad dricker man?
Ska man införskaffa en sådan faste låda?

En fastelåda är ett bra tips, och låna nån bok om det på bibblan.
Jag har fastat men blir så ilsk när jag trappar ner att jag inte gör om det.
Har man kort stubin så har man. 
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
jag ahr gjort det en gång för många år sedan men klarade inte av det då…

Jag klarade fem dagar, sen fick jag bryta för jag inte mådde så bra av det.
Har du kollat på detox-program, som ju är ett bra alternativ till fasta?
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Jag fastade ofta förut. Som längst i 14 dar och jag har för det mesta mått bra. Man känner sig helt överjordisk efter ett tag, så lätt… Bara ljus och harmoni. Men det kommer på kanske sjätte dagen. Innan dess är det en del svåra dagar. Trappat ner har jag aldrig gjort, utom när jag fastade 14 dagar. Jag brukade hålla mig till sju eller tio dagar. Till sist blev begäret efter ostfrallor för stort!! Och stjälpte mig helt. Då spelade det ingen roll hur lätt jag kände mig längre.
Men nu fastar jag inte. Äter så rent jag kan i vardan istället (ekologiskt, för det mesta vegmat och fisk och kyckling ibland) och så tränar jag ju Falun Gong som är renande. Har faktiskt inte känt nån längtan efter att fasta sen jag började med FG när jag tänker efter.
En fasta rubbar ämnesomsättningen genom att svälta sig som en fasta faktiskt är på ett plan för kroppen. Sen går man upp lika mycket och lite till. Och det har jag inte råd med längre.
#4 det gav mig några tankeställare…
mitt sätt att leva, tänker på meditationer o tjäsnter… renar ju inte alla kroppar, tyvärr… skulle vilja rena ut lite gifter o annat skit amns malat på sig…
har en längtan efter att äta renare och inte så mkt skit… ekologiskt äter vi alltid när det finns att köpa.
men efter hoppfulls inlägg om ren mat.. så har tankarna förstärkts…
ska söka nätet om fasta och läsa mer o se… kasnke det egentligen bara räcker att lägga om lite till renare mat…

Du kan ju köra en detox istället Mariann.
Googla på detox så finns det massor av tips och recept, men på det stora hela går det ut på att under en tid avstå från olika saker som förgiftar oss (som vetemjöl, sötsaker, kaffe, snabba kolhydrater mm mm) och istället äta massor av frukt och grönt så att kroppen kan rena sig.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#6 låter bra.. ska forska lite om det. 

Jag har fastat en gång i sju dagar tror jag…
Känslan var obeskrivlig, kände mig lätt som en fjäder med otrolig fysisk energi, nja detta kon efter fjärde dagen ung. Avslutade den fastan tidigare än tänkt med en stooooor nybakt varm semla!!!
Magknipen jag fick då minns jag nog bättre än själva fastan, hahaha
*fniss*
jag fixade bara 3-4 dagar när jag provade…

Hehe, jadu dit har jag kommit några ggr också…brukar nog ge upp tredje dagen typ.

Jag har fastat när jag var yngre, flera gånger. Varje gång jag försökte fick jag halsfluss!!! Tills jag hade opererat bort halsmandlarna… då fastade jag en hel vecka men jag vet inte om jag är så imponerad :) Som Blissis skriver så sänker man ju sin ämnesomsättning så pass radikalt så att många går upp i vikt när de börjar äta som vanligt efteråt. Det är som med pulverdieter!
Jag tror mera på detox faktiskt! Där man verkligen siktar in sig på grönsaker och örter som renar kroppen och avstår från skräp en tid. Men man äter hela tiden riktig, lagad mat. Låter mycket bättre för kroppen tycker jag!
Det låter lite bättre tycker ajg med… ska allvarligt grunan över en sådan kur istället
Vet någon någon bra info sajt om det?

Jag tror också på Detox faktiskt. Jag kommer ihåg syra/bas-teorin. Genom att äta mycket basisk mat (frukt och grönsaker bl a) så sker en avgiftning av kroppen. Jag brukade gå efter tabeller och lära mig vilka livsmedel som var vad. Men det kan man använda sig av för övrigt också.
Människor är väldigt försurade idag pga konstgödningen bl a och det skapar ett större tungmetallupptag vilket inte alls är bra. Jag har en basisk saliv och när jag testat andra så är det många som ligger på ett lågt ph-värde, en del väldigt lågt faktiskt. Har man amalgam i munnen så är det inte en särskild lyckad kombination. Speciellt inte om där dessutom finns guld också. Det skapar en tung mentalitet, kvicksilverförgiftning.
Så det är bra att alltid äta mycket frukt och grönsaker. Men motion är också avgiftande. En daglig promenad t ex.

Jaa, för att inte tala om djupa andetag av syre! Då syresätts blodet extra och även det är renande för kroppen, att andas lungorna fulla och andas ut alltihop igen flera ggr är något som många aldrig gör.
Här är några länkar Mariann:
http://www.tasteline.com/default.ns?lngItemID=2376
http://stockholm.city.se/nyheter/2008/03/26/Fa_bort_sotsuget_med_detox/
http://www.alltommat.se/dags-for-detox-1.6752
I den här artikeln finns det fler länkar med recept och info:
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/vikt/article385885.ab
Man kan även använda färdiga detox drycker…
http://www.vitaminvaruhuset.se/shop/?artnr=3150&gclid=CLzBv82N9pMCFQoUQgodVkq5zA
Wow vilken webbadress :)
Nu har du lite att läsa i alla fall :) Jag funderar oxå på att göra det men vill ta en sak i taget… just nu är det mjöl och mjölk som är borttaget.
Häromdagen sa en kund att 10 sådana andetag ända ut i tårna skulle dras varje dag… hon hade n vän som bara är 65 och döende i en sjukdom som kommer ur för lite djupandningar…. inte KOL men samma symtom… långsam kvävning…
sak läsa dina länkar! TACK!! :))

Förvånansvärt få människor tömmer sina lungor helt och fyller dem helt… man blir lite yr i början när man gör sådant men det är ganska viktigt att försöka pressa ut det sista skvättarna ur lungorna och fylla dem med fräscht syre.
Jag fick lära mig att man ska sitta eller stå rak och så ska man andas in till axlarna lyfts av inandningen… först då är lungorna helt fyllda, testa får ni de :)