JESUS
Jesus
Jesus av Nazareth är den discipel/lärjunge, som ställde sin kropp till förfogande för Kristus - världsläraren - då Jesus sista gången vandrade på Jorden.
Hämtat från Kentaurnet
puttar

Den är viktig den infon!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Sista eller senaste?
Har ni förresten läst av Iain Pears, på temat kring Kristusinkarnationer?
han lär ju tagit 5 invigningen på korset och då släpps kroppen och det fysiska, du behöver inte inkarnera igen i fysisk kropp, för allt som går att lära och erfara har lärts… du är mästare!
dvs bemästrar fyskt/eterisk astral och mentalt plan.
som Esoteriken ser det…
Hur går det då med det där att han ska återkomma för att sitta vid sin faders högra sida för att döma de levande och de döda? Är inte det en inkarnation? Eller är det bara de kristna som tror på det?
Ingen återkommer för å dömma någon som jag ser det aif… det du skriver är nått kristet nått… inget jag tror på iaf…
Men Kristus återkommer!! och det gör h*n i form av Kristus energin i allas våra hjärtan… Så fort någon människa "tar" första invigningen så är kristus född i dens hjärta!!!
Det är 1 steget i Kristi återkomst!
steg 2 är att det inom 100 år inkarnerar sk avatarer som ska vara överstrålade av Kristus och hjälpta av alla de som nu går genom 1 invigningen och högre grader…
Sedan är
Det snack om i vissa kretsar att h*n tar en inkarnation om ca 500 år och då som Kristus Maitreya!
Så sägs det…. vet gör jag inte….
Det känns så skumt och främmande med alla dessa externa energier som ska styra och ställa, inviga och upphöja och allt vad det är. Helt väsensfrämmande för mig.
*funderar*

Hehehe, men lite spännande att kanske vara del av eller?
Nä, jag blir bara förbannad vid tanken att Någon Annan ska komma här och lägga sig i och "överstråla" och breda ut något slags plan jag definitivt inte varit med och röstat fram. BURR!
Har ett sådär ganska massivt auktoritetsproblem, kan man kanske säga …
.

Grönstedt! Du är för skön! Vill du va med och styra i Guds plan för framtiden?
Det tycker jag låter som en utmärkt ide.
Kram Maud
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
#10: 
! Det skulle ju bli ordning på torpet, i alla fall!
Fast nej tack, jag vill bara få vara ifred och sköta mitt utan att någon gud kommer och planerar för mig.

Då får du säkert det… som jag uppfattar det så inte gud direkt den som tvingar sig på någon som inte vill 

#11 Vad sägs om lite co-creation? Lite medarbetarskap med Gud?
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Hm…Jag är så okunnig omvar Jesus fanns. Hmmm. Jag tror att han har funnits, och varit en slags anarkist *S* Sen ja, har säkert "ryktet" ändrat sig en hel del…. Men hoppas at buskapet står dig!!!
Välkommen Bybo ifall jag missat det någon gång… 
ryktet har ändrat sig ofantligt… dessa förvrängningar som vi alla varit med om att skapa genom tiderna…
men budskapet ( grunden) står sig!!!