Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 824 ggr
Nir_tak
0

vilsen?

Hej!

(Detta är mitt första inlägg här förresten)

Jag har haft en period med starka drömmar och en positiv känsla, som nu verkar ha dalat. Betyder det att jag är påväg åt fel håll? Jag har fått små tanke-skott om att meditera mer, och yoga. Men det blir aldrig av, och när jag försökte sist kändes huvudet bara tyst och tomt.

När jag somnade strax därefter innan jag hann gå ur meditationen, så drömde jag att jag var på väg nånstans, kanske hem. Men jag hade gått fel, till fel "port" s a s. Det var massor av folk överallt och jag kunde inte ta mig till rätt port. Dessutom hade jag tappat passerkortet.  
Jag har ingen lust att meditera, har inte gjort det på så länge! Men jag kan det, jag går lätt in i det. Likaså kan jag mentalavslappning och mentalträning. Men det är som att jag tappat lusten för att praktisera..

Nå, det går väl över när våren kommer igång ordentligt och det börjar grönsa! Så jag längtar!

Hoppfull
0

Kanske ska du börja med ledda meditationer?

Det verkar som om du fått vägledning men inte är helt och fullt redo ännu… det kommer… men det kärver ju en del arbete när man ska yoga och meditera. Låt det vara tills du blir sugen är mitt förslag… får se vad de andra tänker :)

Och hjärtligt Välkommen hit ifall jag inte sagt det redan! :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

Hej och mkt välkommen hit!!

Kan det vara läge för hjärtemeditationer istället? De tillför mer själsvibration…

kan porten vara hjärtats dörr som du letar efter, men det är för mkt folk ivägen… mentalt spinn o känslor…. nyckeln har du inte ("fel" meditationsform)…

bara mina spontana tolkningar….

Nir_tak
0

Hej!

Tack för intressanta infallsvinklar! Ja naturligtvis är det för mycket "spinn o känslor" eller "brus" kanske man kan sammanfatta det. Har en AD/HD-personlighet så jag är väldigt känslig för störande brus. Motivlligheten till meditation kan ju då handla om också min uppmärksamhetsproblematik, det tar kraft från mig. Så då stämmer det nog kanske att det är fel meditationsform. Har inte tänkt på att det finns flera! Vad är hjärtemeditationer?

Stämmer nog också att jag inte ska "tvinga mig" till det, då byggs ju bara motstånd upp. Inte kan man ju öppna sig med tvång! Borde ju tänkt på det..

Hoppfull
0

Mm, det var lite så jag tänkte med ledd meditation, alltså en cd-skiva du ligger eller sitter och lyssnar till. Inget fokuserande på det sättet som "vanlig" meditation kräver.

Hjärtemeditationen Mariann har är en sådan, jätteskön :)

[Mariann]
0

Du hittar en variant här LJUSMEDITATION

Nir_tak
0

Tack!

Nir_tak
0

Nu har jag pratat in meditationen på min digitala diktafon med Enya i bakgrunden- det blev ganska fint! Hyfsad kvalité om jag får säga det själv..  nu  är det bara att luta sig tillbaka och stoppa lurarna i öronen Glad

Lionadh
0

Låter supermysigt!

Ha en fin meditation då!

Kram Maud Glad

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Nir_tak
0

Jajamän!

Hoppfull
0

Berätta gärna sen vad du tyckte om det :)

marias777
0

Jag har också varit på meditation idag det känns  himla gött nu  efteråt….Skrattande

Hoppfull
0

Härligt, vilken sorts meditation då? Om du vill berätta förstås…

camillal777
0

Hon var hos mig, vi ska börja meditera någon gång i veckan tillsammans. Jag letade i gamla meditationer från Dgc som jag inte anvämt på länge. Idag blev det en meditation som heter Det Gyllene Hjärtat.

Man kontaktar Guds hjärta via sitt hjärta.

[Mariann]
0

Den är underbar och finns  i kategorin meditationer Oskyldig

camillal777
0

Tack mariann! Hihi

[Mariann]
0

ska vi underlätta? HÄR finns den Oskyldig

marias777
0

#13 Tack för svaret Camilla,du var snabbare än mig hmm……

camillal777
0

Ja, det var jag! Cool