Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 545 ggr
[BigMama]
0

Trophy - You Win..

NOT!

Nu skriver jag fast det inte hänt något anmärkningsvärt. Dagen har tvärtom vart sorglig. Kört fast med skolarbetet och jag ligger kvar i kuvösen. Tänkte in i det sista att "you win" kortet skulle symbolisera  Timråseger mot HV - men den underhållningen fick också sitt slut ikväll. Gråter

So Good Night Sweden - where ever you are…

(Lägger nog allehanda kort på hyllan ett tag.)

[Mariann]
0

Jaa det är ju lessamt… när inget fysiskt synligt händer… men men… det är ju bara kort… en kul grej… inget å ta allvarligt ;)

För du vinner ändå!!! OAVSETT vad som händer o inte händer!!!

[BigMama]
0

Skrattande Ljus o kärlek till dig!

[Mariann]
0

Till dig me!! Kyss

[Mariann]
0

jag läste nog…. så lite kort kan bli draget iaf ;)….

camillal777
0

Varma kramar till dig BigMama, Ljus och kärlek från  mig med!

Hoppfull
0

Jaa du vet BigMama, man kan snarare tänka att korten kan stärka ens humör så att man känner sig som en vinnare… men det är som du säger att förväntar man sig något så blir man ofta besviken. Kanske är inte korten heller dagsstyrda… de ville säga att du är en vinnare, du är på G, med tiden komemr du dit du vill.

Kramar från mig med!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[BigMama]
0

.. Ja, jag ser att mitt inlägg var ganska deppigt, sorry! Men det VAR en fruktansvärd dag. Jag drar ju kort för att känna Hopp - och så övar jag på att ändra mitt "tänk" , det som du är så bra på Hoppfull: Kanske är inte korten heller dagsstyrda… de ville säga att du är en vinnare, du är på G, med tiden komemr du dit du vill. SKulle aldrig komma på en sådan tanke själv!

Jag är expert på att förvänta mig det värsta. (Och du läste rätt Mariann, jag skrev nog..! ) Idag blev det Commitment med en bild av en vigselring och Respect. Fundersam

Kram på er! Love you!

[Mariann]
0

Love you to!!! Kyss

Hoppfull
0

Men du BigMama, nu är du inte rättvis mot dig själv! Du är visst duktig på att se positivt, men det är betydligt lättare att göra det hos andra. Hos en själv hotar ju vardagen och allt det man "sitter fast i" att dränka en bitvis och då är det inte så lätt att ta livet med en klackspark och se allt från den ljusa sidan.

Jag tror att vi ska överlag vara lite snällare mot oss själva och inte ställa så förbaskat höga krav hela tiden (sa hon som kollapsade pga sina krav, pust!!). Istället smöra för oss själva och ge oss goda och roliga saker för att vi ska må bra. Då klarar vi mycket lättare av alla de där dipparna som vi får allihop emellanåt.

Kram och Love till dig med!

[Mariann]
0

precis (är det det ända ord jag kan *fundrsam* ;) )

[BigMama]
0

… Fast det jag brukar älska att syssla med väcker inte glädjen nå´längre. Sådant som smörjer BM! Så det är inte en vanlig liten "dipp". För första gången sedan jag började driva upp plant gjorde jag det helt omotiverat. Ingen kärlek med liksom.

Men det är ganska mycket måsten just nu, när det är ur världen ska jag ta hand om mig själv bättre. Hade ju en fin weekend nyss också!

Än en gång: Tack för omtanken!

Hoppfull
0

Hm, kanske du äntligen är trygg och har ork nog att ta hand om gammalt som fått stå tillbaka till förmån för annat? Då får man en dryg dipp, men lyckas man röja lite i skiten så blir det aldrig riktigt lika illa igen Kyss

camillal777
0

Det är på den djupaste botten den största skatten finns…har jag själv märkt…ja så är jag ju där och letar i ett också….Du kommer ur detta med nya värderingar, kärleken kommer tillbaka!

Driver upp plant? Sår du fröer?

Varm kram

Camilla

[Mariann]
0

undrar den stora frödrivaren ;) *fniss*

[BigMama]
0

Jo, jag sår fröer, inga märkvärdiga sorter… Lätta att driva upp! I år köpte jag fröer till perenner, bl a Moses brinnande buske… Får se hur det går…

Här är ännu snön kvar - längtar så till bart gräs!

Så Camilla - du är en stor frödrivare?

camillal777
0

Jag har varit….har haft över 20 dubbla lysrör över mina sådder som mest :)

Men iår har jag sått ett frö….en liten kronärtskocka…ingen lust, vilja eller kärlek har liksom funnits… suck..ska försöka så massa tagetes, det bara måste jag ha till sommaren.

[BigMama]
0

Så du saknar också lust, vilja och kärlek… Vi får hoppas den kommer med solen!

Har dock aldrig haft ett enda lysrör - även om jag funderat på det. Tagetes och silverek har jag sått, gurka vill jag nog inte vara utan till tzatzikin heller, så det finns med. Men inga petunior, lejongap… Däremot blomman för dagen har jag ju! Heter den så?

Hoppfull
0

Jag avskyr att odla.. har inte fattat att det handlat om min värkande rygg och min uppväxt på ett jordbruk :) odla=värk

Men nu har jag insett att man kan odla kryddor, inomhus i kruka!!!! Jippi, inget knäböjade i trädgårdsland med sängläge en vecka till följd… så nu ska jag nog fixa några fler sorter än den basilikan som egentligen var en engångskrydda från Ica som jag fått att leva över hela vintern Förvånad Oskyldig

camillal777
0

#18 Ja färska kryddor är gott! Inte dåligt att få en sån krydda att överleva! Förstår om du ser lite annorlunda på odling,är det bara hobby så är det en annan grej.

#17 Jo några djungelgurkor vill jag nog ha, gärna aster…ja sånt man kan så såhär sent. Brukar så massor av olika tomater, gurkor, melon(som aldrig blivit något) squash, gurkor, paprika, och så massor av olika blommor, men det får bli nåt annat år. Odling är eg min största hobby.

Tröstar mig med buskar och träd iår.

[BigMama]
0

trädgårdsarbete, när jag tänker efter, är nog min bästa meditation!

marias777
0

Jag kan nog hålla med om att trädgårdsarbte kan vara både rogivande och stimulerande av nån anledning,även om det kan ta emot innan man tex börjat rensa ogräs….Det känns alltid bra efteråt…:O)

camillal777
0

Ja, värker inte kroppen så är det rena rehabiliteringen. Odlingen är det som hjälpt mig mest. Precis, meditation, jordning och kommunikation. :)

[Mariann]
0

marias777 VÄLKOMMEN hit! (om inte det sagts tidigare…)