Vårdagjämning
ägde rum i dag klockan 05.48!
Ett litet våroffer till solen till fåglarnas kvitter i snön är en bra början på dagen faktiskt!
Javisst jag det är ju den dagen också!!
sannerligen en speciell dag idag då!

Fantastiskt! :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Vaddå våroffer?
för mig skulle våroffret kunna vara positiva tankar och hjärtevibration (healing) till hela moder jord och de gåvor hon ger oss, naturens uppvaknande…
en tanke av tacksamhet…. att jag offrar en tanke och sänder healing till moder jord!
Ja det var raka motsatsen till vad jag först tänkte på… HUA!
Ja det var raka motsatsen till vad jag först tänkte på… HUA!
MOHAHAHAHA!
Jag utför handgripliga offer vid dagjämningar och solstånd. Nu i vinter har jag till och med inrättat en "kultplats" för detta, med en regelrät offersten - den blev använd för första gången idag. Jag offrade lite hemkört nyponvin (symbol för markens gröda och mitt förbund med den del av jorden som jag länkat mig till genom att äga en fastighet) och ett hönsägg (symbol för mitt förbund med djuren och deras med marken där de lever).
Jag offrar till luften på jorden (genom att placera en del av offergåvan i stenens smörjgrop) och till vattnet genom att kasta en del av offergåvan i ån, och erbjuder dem sedan åt elden genom att hålla dem mot solen. Sist smakar jag själv på dem för att bekräfta förbundet.
Allt detta ackompanjeras naturligtvis av ett slags meditation där jag inom mig bekräftar och accepterar förbundet.
Vid vintersolståndet tände jag en eld för att bjuda solen att komma tillbaka, men nu är hon ju bra på gång, så jag tyckte inte det behövdes.

Låter fint och högtidligt tycker jag :) Hm, man kanske skulle ta och sluta ett förbund med något på det sättet…
#8: Ja, för mig är det viktigt och givande, i alla fall - jag vet ju inte vad solen tycker
.
Glad påsk, alla, vi får se om jag ids starta datorn före tisdag …

Glad Påsk på dig med!! Här blir det nog lite datortid… sambon har en sajt han hänger en hel del på och så måste man ju kolla mejlen