Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 807 ggr
Hoppfull
0

Fredagsstädning :(

Jag vet att det är "förbjudet" att inte tycka om saker, att tänka negativa tankar… men jag tycker inte som städning… hur mycket jag än försöker (precis som all mat som är inlagd, bläh). Och jo, jag tycker om att det är fint efteråt och njuter av det då men vägen dit har jag himla svårt för! I viss mån är det för att jag får sådan oerhörd värk i min  kassa rygg av städning men ändå…

Ok, nu har jag fått gnälla av mig lite Tack för att ni lyssnade Oskyldig och en fortsatt trevlig fredag till er alla!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Gronstedt
0

Gnäll på du! Jag är en sådan ond människa att jag hade jag skrapat av det grövsta på en kvart och lagt mig på soffan med en bok om jag hade ont i ryggen … Den som sedan klagar får städa själv.

Hoppfull
0

Hahaha… ja vi får lite gäster ikväll som aldrig varit här förut. Och så har vi ju hund :(  det blir alltså decimeterlånga rullar av damm och hundhår som susar fram över golven… Så en liten avskrapning av det värsta är vad det blir. Sen ska jag belöna mig med lite tjeckiskt öl :) då slappnar ryggen av bättre än med alla värktabletter i världen! Vore jag inte så kontrollerad skulle jag antagligen ha blivit alkoholiserad för länge sen!

[Mariann]
0

det är lätt för devor o änglar o ta till alkoholen…. många av dessa drogberoenden mäniskor gömmer sig det en liten ängel, deva, som inte klarar av världen…. undrar vart dom har hamnat….

Världen Gud glömde….

[Mariann]
0

Ska inte säga att jag gillar heller o städa… ett nödvändigt ont, precis som å äta, handla mm

på tal om äta… tycker egentligen det är jobbigt med mat o ändå är man överviktig.. märkligt… Borde ju vara saml som en sticka med tanke på  hur märkligt det är att äta….

Här går man o handlar för 1000 kr minst varje vecka och det gör alla andra också… för att sedan göra om saken nästa vecka… samma skit då också i vagnen… och allt detta (ja inte toapappret då men) hivar man ner i magen för å sedan skita ut det igen…Förvånad

meningslöst känns det som i mina tankar ibland… Cool

Nej tacka vet jag att kunna leva på ljus… som man gör i de inre världarna… o slippa skita också  Flört städa me förresten Cool

Så nu har jag också gnällt….Räcka ut tungan

Hoppfull
0

Hahaha… jag gillar ju att laga mat och ser det som en kärlekshandling :) Eftersom jag kommer från en konstnärlig familj där alla andra var "bättre" än mig så tror jag att mitt skapande får utlopp i min matlagning!

Men jag är oxå överviktig trots att jag äter lite och magert… men det har jag ju fått förklaring på nu när jag insett att min kropp inte kan ta hand om maten jag äter Förvånad ska bli sååå spännande att se vad kroppen tycker om det mycket lättillgängliga näringstillskottet den ska få så fort jag får hem det! Ofta är ju övervikt ett tecken på näringsbrist.

omelett
0

Hoppsan, jag får visst tipsa damerna om kolhydrater i fokus. Där finns svaret på era problem. Hur man med hjälp av fett blir mätt, smal, frisk, slipper stora inköp och inte skiter mer än varannan dag.

"Smör rengör kärlen och är balsam för själen"

Gronstedt
0

#6: Redan medlem, pilutta dig! Fast jag städade inte innan jag började med LCHF heller Cool.

omelett
0

#7 Jag vet. Jag såg dig där. Det var därför jag sa damernaGlad

Städat har jag alltid gjort som bara den. Nu tränar jag på att inte städa så mycket. Jag tror det står för någon sorts ångest. Kontoll av det yttre för att slippa det innre.

LCHF-kosten är toppen, men en nackdel har jag hittat. Det blir fett och skitigt i köketLedsen

Hoppfull
0

Jag har provat LCHF-kosten och tyvärr fungerade den inte alls för mig. Jag blev sjukare och sjukare och fick avbryta efter några månader! Tro det eller ej men det är inte en kost som fungerar för alla och alla går inte heller ner i vikt av den. Men jag är väldigt glad för er som den fungerar för Glad

Gronstedt
0

#8: För att inte tala om kläderna!

#9: Nej, ingen sanning är allas sanning. LCHF-folk tenderar att bli lite väl korstågsmässiga ibland Generad.

Hoppfull
0

Hahaha, absolut det är aldrig kosten som är fel utan användaren :)! Men som sagt, det är en ultimat kost för människor som överäter och som har metabolt syndrom så mycket har jag fattat och det måste ju vara helt underbart!

Vad menade du med kläderna?

Gronstedt
0

Flottfläckar! De är ett helsicke att få bort från bröstet på alla tröjor.

omelett
0

#10 Du får skaffa ett rejält förklädeFlörtFanatism är aldrig bra, vad det än gäller

#11 Tråkigt att det inte fungerade för dig

omelett
0

Jo förresten idag städar jag inte. Jag är bjuden på en stor fest ikväll. Det blir middag, uppträdande och disco hela natten lång. När man har roligare saker för sig, så kan man skita i städningenGlad

Hoppfull
0

Guud vad kul, då hade jag oxå struntat i städningen :) nu kommer det ju gäster hit så det är allt nödvändigt. Men som sagt det blir dammsuga bort allt hundhår, städa toaletterna (behövs efter 5 pers!!) och plocka undan det värsta så att soffor och stolar är sittbara :)

Ja, det var tråkigt att det inte fungerade med LC-kosten, men med tid och längd har jag förstått att det finns något konstigt fel i min mage (kropp?). Den klarade inte att bryta ner så mycket kött och fett så jag fick mindre och mindre energi för varje dag som gick. Jag klarar mig inte utan de mera lättillgängliga kolisarna helt enkelt!

Har du testat med Yes Gronstedt? Det ÄR faktiskt den bästa fettlösaren som finns (som vi har testat iaf).

omelett
0

#15 Jag får ju spara min energi till annat viktigt. Sen kan man ju fråga sig varför man tycker det är viktigare att städa för andra än sig själv. Så gör vi nog alla. Vi städar när det ska komma gäster, men dom är inte ett dugg intresserade av våra damråttor. Ska man städa så ska man väl göra det för sin egen skull. Gästerna skitar ju ner oxå.

Yes powerspay är kanon

Hoppfull
0

Fast jag städar ju för min skull :) för att gästerna inte ska tycka att jag är en äckelpotta och inte våga kissa på min snuskiga toa :) Det är ju uteslutande för min skull, för hur de ska se på mig… fast vi städar varje fredag oavsett gäster eller ej, det behövs när man är fem pers (varav två tonåringar) och en hund :)

gyllenehjartljuset
0

Gomorron, har sovit halva dan efter att ha jobbat inatt, Idag var minman hemma och tog ett tag med dammsugaren. Så det slappjag.Fast det är ju jag som brukar göra det.

På tal om mat finns en bra bok ät rätt för din blodgrupp. Har ändrat en del (inte allt )sedan nyår . Den är åtminståne en tankeställare. Vet en kvinna som kilona rasade på när hon började äta "rätt", själv ska jag försöka bli av med en del konstig värk i leder som kommer å går,

Hoppfull
0

Jag har hört talas om den boken, det finns ju oxå ayurvedisk kunskap om mat. Där utgår man ifrån vilken dosha man är för att se vilken mat man behöver. Tester och sådant finns på alternativmedicin iFokus :)

gyllenehjartljuset
0

Ja jag har kollat in det där också en del stämmer med varandra, men det är ju så svårt (för mig iaf ) att svara på frågorna, allt kan ju stämma beroende på vilket humör ja är på.

Ayena_old
0

På tal om städning…….

Jag håller ju på att sy ett sängöverkast i lappteknik. Har några sidenliknande tyger som trådar sig väldigt mycket, vilket betyder att det dammar lite extra just nu i lägenheten. Så efter dagens sömnad och klippning tänkte jag snygga upp lite genom att dammsuga upp alla trådar och annat.

Först välte jag ner en blomkruka när jag öppnade fönstret (morrrr)

Sen när jag var klar i vardagsrummet gick dammsugarslangen sönder (morrrr igen)

Försöker andarna berätta något för mig eller har jag bara en otursdag i städning????

[BigMama]
0

#21 Ayena, du ska nog varva ner lite! Fins det något du hellre vill göra? Flört

Jag tänkte jag skulle ta ner julgardinerna (jo, det är sant) och hänga upp lite vårigt innan påsk. Blev elakare och elakare vartefter jag försökte få till det, så jag la ner. Det är ju trots allt fredag!

Lionadh
0

#0 Jag har inte mycket till övers för städning. Delegerar det så ofta som möjligt till gubben. Det beror på att jag hade en mor som aldrig gjorde annat än städade. Så vill inte jag använda mitt liv!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Ayena_old
0

#22 - Du har helt rätt - jag ska varva ner. Ville egentligen inte alls städa utan bara kände att jag måste (dumt)

Nu blir det TV-tittande för resten av kvällen och kanske lite bokläsning innan sängen.

Hoppfull
0

BigMama är du norrlänning? :)

Här i södra sverige där jag bor numera är elak inte samma sak som arg. Elak är man om är en elak människa som gör elaka saker, men där jag växte upp i södra lappland sa man att man var elak när man var arg :) Oj vilka missförstånd det har skapat ibland :)

[BigMama]
0

#25 Nickar och *suger in luft*

[Mariann]
0

Hade jag ingen aning om…. dessa dialekter… med inhemska tolkningar

Hoppfull
0

Men roligt är det :) jag har bott här i nästan 20 år och blir ibland helt ställd inför ord jag inte begriper :)

[Mariann]
0

det fanns en del skillnad mellan borås o Gbg också… 7 mils avstånd och ord man inte förstod alls…*flabb*

[BigMama]
0

I norrland äter vi pärer. (potatis)

Jag tror inte man säger pärer neröver?

Hoppfull
0

Nope! Men väl potäter :)

[Mariann]
0

undra om man inte säger nått liknande i skåne till potatis… typ pärer…fast jag kanske blandar ihop det…

Hoppfull
0

Jag har för mig det oxå Mariann :) där jag kommer ifrån säger man pären.