Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 4046 ggr
[Mariann]
0

ASPIRATION

Aspiration
En aspirant är en andevetenskaplig definition på det utvecklingsstadie där en själ börjar att aspirera mot något som är större en han själv.
Aspiration betyder strävan mot något högre. Det är en av känslolivets viktigaste förmåga och den betraktas som en av själens psykiska förmågor. Aspiration får människan att överskrida sina lägre själviska behov för ett högre osjälviskt. Aspiration är det känslomässiga bränsle, som möjliggör att aspiranten (en som strävar mot det andliga) förmåga att målrikta sina strävanden och nå sina mål. Ofta är aspirationen riktad mot en idealbild av en eller annan karaktär.
En utdjupande förklaring finns i min bok: Fra clairvoyance til intuitionLänken öppnas i nytt fönster.

[Mariann]
0

kan någon hjälpa mig med ordt andvetenskaplig… säger vi så här i sverige?

alltså vetenskapen om anden, dvs esoterisk o teosofisk litteratur tror jag det syftas på….

Hoppfull
0

Hm, så du menar att alla helt enkelt inte har det behovet av att sträva efter mera och djupare kunskap och förståelse för allt det mystiska som omger oss?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Hoppfull
0

Oj det vet inte jag, men i så fall skulle jag nog kalla det andevetenskap. Eller andlig vetenskap?

[Mariann]
0

halva inlägget förll bort

Vi käör på andevetenskap (tills vi vet iaf…

and vetenskaplig   tjoho vad kul det låter nu and=fågel

[Mariann]
0

22 Så sant som det är sagt… det är vid ett visst steg i utvecklingen elelr vid ett visst blad av hjärtats utveckling osm ALLT handlar om

Så om man vill studera utveckling ska man studera dess hjärteblad och den egoiska lotusen

jag har en dansk text om den "egoisk lotus" som jag inte vet om jag fixar o översätta… kanske kan lägga in den "rå" so to speak dvs utvecklingens 9 steg…

ett övningsmaterial för alla som vill träna danska ;)

ska jag?

Hoppfull
0

Är den väldigt lång? Jag klarar danska ganska bra om jag har det på papper och kan pausa mellan varven.

gyllenehjartljuset
0

Tycker jag absolut att du ska göra, danskan är ju inte jättesvår att läsa Bara man kommer underfund med att vissa ord betyder annat än här ex rolig - lugn, faktiskt mer logisk än sväenska om man täker efter, vi säger ju orolig och inte olugn. Glad(nu har jag lärt mig nåt nytt så nu kör jag med smilisar hela tiden