Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2208 ggr
Gronstedt
0

Andar?

Hur definierar vi "andar"? Det finns många olika slags andar, eller i alla fall olika uppfattningar om vad andar är.

När jag talar om andar menar jag elementarandar och kanske den delen av en levande varelse som ger sig iväg vid utomkroppsliga upplevelser. Vad menar ni?

[Mariann]
0

Om jag riktigt känner på ordet, så blir nog andar =spöken.

Ande  för mig är vårt djupaste aspekt dvs Monaden.

Det är väl därför som jag har svårt för ordet andra, eftersom i djupet av mig betyder det nått annat än spöken o andra väsen.

Desa elementalväsen som du nämner Gronstedt kallar jag naturväsen och devor.

Elementaler är för mig de "väsen" vi har i oss som t.ex. en kaffe elemental, nikotin elemental, choklad elemental (som jag gärna behåller Flört), vredes elemental osv.

dessa elementaler lever på just sitt behov och är ett "självständigt väsen" i oss, och kräver just sin föda….

Allamej
0

Andar för mig är dels dom som alltid står viid min sida och hjälper mig genom livet, och dels de som inte har funnit ro i sin bortgång och som behöver hjälp med detta.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ayena_old
0

Vi har ju alla en ande inom oss. Och så finns det avlidna människor (och djur) vars ande kan visa sig för oss på något sätt - det vi kallar för spöken. Enligt min uppfattning är dessa spöken  människor som inte har hittat "hem" efter döden.

[Mariann]
0

#3 4 blir det inte svårt för er om ande betyder så väldigt mkt olika saker, vore det inte bättre med fler ord? För mig blir det svårt, fast jag vet ju skillnaden så det är ju inte det, men jag sakna ord för det. Jag håller alltså med er i de olika betydelserna.

Det enda är ju för mig iaf att då mer övergå till att använda ordet monaden som ju är anden i oss, det djupaste gudomliga aspektet (dvs högre än själen).

Men hur många använder det ordet *fundersam*

Gronstedt
0

Hade aldrig hört om monader innan jag läste det i ett inlägg av Mariann …

[Mariann]
0

Det är ju just det som är problemet att monader är ett esoteriskt uttryck för anden  i oss och  i Universum…..och som "få" känner till.

Det underlättar i kommunikationen om man kan sära lite på förståelsen av ande så man (jag) vet vad man pratar om ….Flörtför mig är alltså ande = monad

spöke är diskarnerade väsen på inre planen

Andevärlden är = de inre planen för mig upp till mental planet.

dvs de tre nedersta planen i översikten som ligger här ute nu! De plan som hör till mänskligheten.

har du kikat den gronstedt?

Gronstedt
0

Var hittar jag denna översikt, den har jag missat!

Hoppfull
0

Den heter 7 planen omkring jorden (om jag fattat rätt)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

då ska vi se…

HÄR SKA DEN VA!

tummar hålles för att jag fixade detta igen med länk….

Gronstedt
0

Tack, det funkade. Får försöka studera senare.