Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Etiketterandlig-utvecklingpsykologiskt-arbeteandligt-inspirerat-texter-diktermeditation
Läst 99 ggr
snowy00
3

Förvirrat

Mediterade ganska länge igår kväll. Skrev sedan detta nedan.

Ville bara dela med mig😊

Vilken djupdykning. Kände länge att något var på gång. Det var detta.

Ett minne dök upp framför min inre syn.

Strandgården…
Chevan i centrum.
Jag, ytterst förvirrad.
Vet varken in eller ut.

Början på något.
Slutet på något annat…

Förvirrat.

Condor
2

#0:

Jag fattar inte riktigt vad det var som förvirrade. 😄

Stjärnskott
4

#0: Visst är det fantastiskt!

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
4

#0 jag menade insikterna man får.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
3

#1:

Antar att det var en förvirrande period i min ungdom, som gjorde sig till känna. Kanske början på mitt psykiskt dåliga mående. Men det var samtidigt en bra tid… Kanske var det det som var förvirrande🙂

Condor
2

Jaha, jag förstår. Du har grävt fram någonting ur ditt undermedvetna. Jagd började att tänka på ett uttalande som jag lästa en gång, att om man inte är förvirrad, i så fall är man inte tillräckligt informerad. 😄

snowy00
2

#5:

Ja, minnet kom upp samtidigt som något släppte inom mig. Nu känner jag mig klarare, och lättare inombords.😄

Det var ju ett lämpligt uttalande. Då är jag nog väldigt informerad😉😉

Condor
2

#6:

😄

Condor
2

#6:

Vill bara tillägga att det där var ett bra exempel på hur man kan arbeta på sig själv. Något som var omedvetet, som du kanske har trängt bort (leder till att man blockerar energier), blev medvetet och det frisätter energierna igen. I ditt fall känner du dig klarare och lättare.

Sånt kan hända t.ex. under meditation eller reiki behandlingar och initieringar. Höga energier tar fram saker till ytan som man tränger bort och som är omedvetna.

snowy00
3

#8:

Ja, precis. Ett exempel på hur man kan arbeta på sig själv.😊 Jag har ofta en föraning om att något sådant är på gång att ske. Som att jag känner inombords, att något vill upp till ytan och lösas upp.
Ofta känner jag att jag bara behöver meditera en stund… Och ofta då så är det något som släpper. Det är ett fantastiskt verktyg.
Kan tänka mig att reiki kan ge samma effekt.

FataMorgana
3

#9: Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter, det är just det som ofta är till stor hjälp för andra, dvs dessa praktexempel på hur man arbetar på sig själv 😊

snowy00
3

#10: Ingen fara😁 det är bara skönt att få dela med sig.

Condor
2

#9:

Alla höga energier och allt som förbättrar energiflödet har den effekten. Det är precis som att en skugga blir mer tydlig, ju mer ljus som det finns.

Det kräver förstås att man är beredd att ta itu med vad som kommer till ytan och inte försöka att tränga bort det igen, för då blockerar man sig bara ännu mer. Det finns dom som prövar saker som meditation eller reiki, men som inte vill titta inåt och se vad som kommer fram = rädsla för sig själv. Det är dom som brukar säga att meditation eller reiki är "bajs". 😄

snowy00
2

#12:

Tänker att det är bra och viktigt att fortsätta med sina andliga övningar även om det skulle kännas att man är "färdig" (vilket man aldrig blir), och även om man antingen mår så bra att man tror att man inte behöver fortsätta, eller att man tror att man mår dåligt av praktiken och därför behöver sluta. I alla fall är det ju sådan som man trängt undan i sitt undermedvetna, som bara behöver komma upp till ytan och bearbetas/lösas upp (som du är inne på). Och det är klart, gillar man inte det som kommer upp kanske man tror att det är fel på praktikerna, när de egentligen bara satte en spegel framför en😄

• Redigerat 2023-11-18 18:23 av snowy00
Condor
1

#13:

Ja, så är det.