Annons:
Läst 602 ggr
MissEmmi
11/21/18, 8:07 AM

Dröm om ormar

Hej! Min sambo har drömt att jag har kastat 2 majsormar mot honom, varav den ena kröp mot våran hund som sambon fick döda med en stol. Vi äger en majsorm, men han är inte jätteförtjust i ormar. Så min fråga är vad betyder drömmen? Den var rätt svårtolkad om man söker på nätet ☺️ Mvh

Annons:
[moratjejen]
11/21/18, 8:17 AM
#1

Fanns en drömbok som var handskriven som jag läste hos min mormor, vet inte vart den är idag för hon gick bort mer än 20 år sedan. I vilket fall, i kort och gott stod det om det är en jobbig eller tuff dröm betyder det oftast att man förbereds för att klara av en tuff period i sitt liv.

Drömmer man om ormar så brukar det betyda att man inte lyssnar eller förstår något som någon sagt eller att man inte riktigt pratar samma språk (ena personen säger "gå och sätt på tevattnet" och så nickar den andra men gör inget för han/hon kanske var fokuserad på något annat och inte är riktigt fokuserad). Men att det är något som personen känner att han/hon borde göra men inte riktigt minns vad.

Minns detta eftersom jag själv drömt om ormar och vid ett annat tillfälle om en hatt på en hylla. Drömt mycket konstigt men läste om de två sakerna, sedan vet jag inte så mycket mer eftersom jag inte läste hela boken.

Aasi1
11/21/18, 11:45 AM
#2

Jag drömmer ofta om ormar när jag är stressad i övrigt. Jag är rädd för ormar och kanske just därför jag drömmer om ormar. Ofta när det är mycket annat man oroar sig över och kanske sover dåligt så brukar ormdrömmarma komma.

JRSN
11/23/18, 6:26 AM
#3

Ormen är normalt sett en komplex och mångfacetterad symbol. I det här fallet handlar nog drömmen ganska konkret om någonting i er relation. Sambon är uppenbarligen inte helt bekväm med ormar. Hunden står för trofasthet och lojalitet, stolen för stöd och vila. Man kan förmoda här att sambon känner sig hotad och stressad i något avseende och kanske ifrågasätter någons trofasthet, i synnerhet om det är hans hund. Men hotet mot trofastheten undanröjs (den ena ormen dödas). Den andra ormen kvarstår, vilket möjligen innebär att en hotfull eller otillfredställande känsla inte har upphört.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
11/24/18, 12:00 AM
#4

Som skrivits så är den naturligaste tolkningen att drömmen handlar om din sambos obehag inför ormar. Ormar ömsar skinn vilket tolkats som ett tecken på behov av förändring i livet, att göra eller bli något nytt. I nordeuropeisk mytologi finns olika ormar som lindormar och vitormen. Vitormen är kopplad till medicinskt helande, till klokskap och till rikedom. Helande förekommer I bibeln där Mose hade en orm av koppar och den som tittade på den blev frisk. Apotekarnas symbol/emblem är två ormar som slingrar sig kring varandra, hämtat från grekisk mytologi tror jag. Helande, hälsa eller tillfrisknande är alltså också ett tema att fundera över, eller förändring/transformation.

Upp till toppen
Annons: