Annons:
Läst 1763 ggr
[akumas7]
2013-06-29 19:47

Atlantis

Hej Hej!

Jag har skrivit deta ine på häxorifokus också, men då jag är en nybörjare så tänkte jag att jag kan ju göra ett försök här med så får vi se vad ni skrver :)

Jag gjorde en resta till atlantis i min meditation, men min upplevelse där var så skrämande att jag var tvungen att avbrytta meditationen och göra om. Andra gången var mycket anorlunda och jag tror inte ens att jag var där då utan att mitt undermedvetna ville tala om för mig hur det var innan deta hände. Men nu ska jag ta upp meditationen och se vad ni kan få det till :)

Först började det med att jag var vid havet, jag träffade en delfin som jag red på dit. På vägen dit fick jag även några flächar av minen där jag är i havet. Jag ser inte mig själv men jag ser det jag upplever det är så värkligt. Det är koralrev, öppna hav och på botten ser jag en rocka som simmar lungt och finnt. Det är så vackert och jag känner hur upprymd jag är. Sedan slutar flachen och jag är åter igen vid medvetande på delphinen nu åker vi upp över en vitt regnbåge. När vi nästan är frame vi något som liknar en hamn så får jag en till flach. Dena gång så simmar/flygger jag runt i vattnet. Jag har vingar av vatten och är någon typ av vattenvarelse men väldigt lik en människa. När jag kommer upp ur vattenet och går mot staden så först kommer en enhörning springaden emot mig. Och när jag kollar upp mott staden så ligger den i lågor och över staden klätrandes på topparna ser jag en gigantisk ondskeful drake den är överhängande svart men även röd. Den äldar husen riverner och förstör åvanifrån från hustopparna och ibland klätrar den ner lite från topparna. Den nudar aldrig marken. Här bästemer jag mig förr att avbrytta då jag känner att det blir för överväldigande för mig. 

Andra gången jag provar att ta mig till attlantis så ser jag en stor vitt drake som villar över staden. Dena gång är jag en lejonhona med vingar som går på två ben :)Nu är då staden i fullt liv och det finns inga somhällst tecken på att det skulle bli någon katastroff!

Kan någon säga mig om jag värkligen var där när deta hände eller om det bara ver en symbolisk vision som jag fick?

Annons:
Seerina
2013-06-30 20:31
#1

En del meditationer är så fantasifulla att det kan kännas svårt att se dessa som verkliga. Jag förstår att du gärna VILL se upplevelsen som verklig men om du är uppriktig mot dig själv, var den det?

Det är bara du som kan avgöra med din känsla om den känns sann. Allt annat har mindre betydelse.
Känn efter i ditt hjärta vad som känns äkta och nöj dig med det.

retep
2013-07-02 15:54
#2

För mig är meditation något helt annat! inget som normalt skall eller bör leda till upplevelser som du beskriver! Visioner, mentala bilder, dagdrömmar och föreställningar som du beskriver kan visa sig av olika anledningar. Seerinas tips om att verkligen känna efter i ditt hjärta, tycker jag är bra och att du med ditt förnuft kommer fram till vad visionen vill berätta och få dig att uppmärksamma. Efter vad du skriver så har du redan själv gjort om…och den ondskefulla draken är inte längre ond utan en stor Vit drake.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Mauro
2013-07-02 20:03
#3

De låter som en häftig astral resa🙂

[akumas7]
2013-07-03 17:02
#4

intressant att ni tror så olika :) Jag vill tro att det jag upplevde ville säga mig någonting. Jag vill tro att det var värkligt på någon nivå i alla fall :)

Jo jag tror också att det kan ha varit en astral resa :)

Jag mediterar aldrig på annat sätt en det jag beskriver åvan. Jag är alltid med om en fantastisk upplevelse och jag är alltid utvildad och glad efterot (om det inte hänt någonting hämskt då) jag klarar inte riktigt av att töma min skalle, men det är inte häller någonting jag strävar efter. Men jag borde väl försöka med det med så att jag får en lungn sund :)

[Hukanson]
2013-07-04 11:58
#5

Verkligen starka symboler här akumas7; Atlantis, Svart Drake, Vit Drake, Lejon, Brinnande Stad, Förstörelse, Stad full av Liv.

Det finns två vägar till förnyelse - den ena går genom förstörelse och den andra går genom frivilligt val.

Upp till toppen
Annons: