Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 18435 ggr
catrysse
8

Talet 9?

Hade denna tråd på ett annat fokus men inga svar. Kanske kan någon här ge ett svar?

Kan någon förklara för mig vad talet 9 står för eftersom det har "förföljt" mig det senaste 2 åren. Jag anger även XY för siffror eftersom jag inte vill lämna ut hela nummer.

Köpte en ny bil för snart två års sedan och fick regnr ??? XY9.

För ett år sedan flyttade jag och fick adress ?????gatan 19.

Fick då även ett nytt telefonnr ????- ??XY9

Har även ett annat tal som slutar på ???????XY9

Men det som jag ändå tycker är lite märkligt var under vecka för 2 veckor sedan då telefonen ringt och när jag kollar på nummer presentatören så visar det sig att 2 personer har ringt mig det är bara det att de har samma telefonnummer som jag men ett annat riktnr.

Den ena var från Luleå och den andra från Mariannelund och det var inga som jag kände efter jag kollat på nätet.

Hur stor är sannolikheten för att 2 personer under en och samma vecka ringer till min telefon och har samma telenr men andra riktnr????? Lite kusligt må jag säga.

Antar att 9 spelar en roll i det hela men jag vet inte vad det står för. Kan någon hjälpa mig med en tolkning?

retep
2

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[yodhe]
1

9= står för den naturliga ledaren,

9=Eremiten i tarot, att söka inre vägledning, att lysa upp vägen åt andra i andlig utveckling….

De som påverkas av detta tal visar perfektionism, diskretion, förståelse, intresse för logik, filosofi och konst. De vet hur de ska använda sina kunskaper och är utrustade med ett utomordentligt intellekt. De hjälper ofta andra till framgång. De får lätt vänner  genom sin förståelse för omgivningen. Detta är ett tal som visar genialitet, precis som talet Ett(1). De är drömmande och ger sig kanske in på för många områden samtidigt, vilket kan leda till att de inte når ordentlig framgång på något område. De behöver utveckla sin självdiciplin i arbete och koncentration och även hur man bättre tar vara på medfödda talanger…Mörkbrun,mörkblå och vitt ger kraft till koncentration….

Mitt råd- fokusera på att koncentrera dig i att göra klart det du påbörjat…

retep
1

Rådet var nog inte tänkt till mig…men tack Yodhe, jag behövde höra det igen…jag jobbar på det!

/ Peter

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[KROFF]
0

Här är en utförlig "beskrivning" av Talet 9 i andlig betydelse. Den finns i boken Gnosis Anda av vår inspiratör Henk Leene:

http://henkenmialeene.org/se/bocker/gnosis-anda/

catrysse
0

Tackar för era svar vilka jag tycker är  mycket intressant ur många aspekter. Nu fick jag ju lite material att arbeta och fundera på med Glad.

Tack än en gång för hjälpen.

[yodhe]
0

#3 näe Peter, det var ju riktat till #0SkrattandeMen om du också har nytta av det gör ju inget alls…

Berörs själv av samma siffra, så jag vet av erfarenhet, ungefär, vad man kan behöver arbeta med….

fossingen
0

Under sommaren var det massa femmor som jagade mig i mönster på saker hela tiden, allt jag tittade på hittade jag nr 5 på, kollade jag på byxorna, nr 5 otals gånger, överallt. Det varade dock bara några dagar.

klassiskarosenkorset
0

… eller titta i vår nätbok "Gnosis anda": http://henkenmialeene.org/se/

Klassiska Rosenkorsets Orden enligt Fama Fraternitatis