Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 10339 ggr
Aracco
49

The Healing Codes

Har någon av er läst boken Healingkoden av Alexander Loyd??  Jag tyckte att den var så bra.. Har testat göra koden och har märkt förändringar…

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

crikarlshamn
0

Mmm.. inte dàlig men mycket skrift för att sälja.

Det är inget nytt:

bönen = sätta igàng healingen

hand positionerna = finns i alla typer utav healing och här nästan som reiki.

Igen, det borde fngera som alla healings.

z12
0

Min kompis läser den och jag tar emot reklam från dom, då hon inte har dator. Typiskt *Amerikanskt att sälja andlig litteratur, en del healers tar enorma summor om man ska träffa dom. Dom tjänar nog mycket. Är det bra att läsa böckerna? Alla stackare söker, och hur mycket fattigare blir dom i plånboken.

crikarlshamn
7

Ja, faktum är att The Healing Code http://thehealingcodes.com/ och boken The Secret http://thesecret.tv/ är uppbyggd pà samma marknadsförings princip.

Hemlighàll, fà kunden att känna gemenskap i en "priviligerad grupp" och sälja mer genom registrering till en website, etc.

Att köpa boken ruinerar kanske inte men den gav inte heller sà mycket.  Har man ingen kunskap alls är den bättre än ingenting och dà värd att läsa.

Absolut inte en enda reference i slutet utav boken trots att han är läkare och intressant nog skriver om och refererar till olika vetenskapliga studier.  Jag skulle gärna vilja läsa vissa utav dessa studier han nämner.

I förenklad form kan man läsa 4 sidor i boken med bilder eller be en bön dör man ber om ljus och läkning samt hàlla händerna över ögon (eller 6 chakrat), hals (5 chakrat), runtövre käkar samt sista över öronen. Inte identisktmenliknardet som ges som reiki hand positioner.

När man hàller pà med healing kommer dessa och andra naturligt, inget är rätt eller fel.

Bàde The Healing Code, The Secret och denna typen utav själv läkande böcker kan skapa en "förtvivlan och osäkerhet" innom de som utövar dem för ingen utav böckerna gàr in i djupet för att förklara varför själen söker svàrigheter, att det finns kunskap i denna samt att man kan läka när själen och universum (omvärlden) är redo.

Jag föredrar helheten om var/hur/när/varför jag fàtt genom Seth böckerna skrivna utav Jane Roberts (djupa) eller till en viss del utav Sanaya Romans Orin daBen böckerna (mer lättlästa).

Gaiatri
0

Har inte läst boken..

Tack för informationen crikarlshamn.

szirius
0

Håller med i mkt som #3 skriver. Tyckte att många studier som togs upp verkade väldigt intressanta men hittade inga referenser vilket gör mig brydd.Jag vill ändå kunna kolla upp och fördjupa mig.Den var också väldigt "amerikansk" i sitt sätt, att den ville övertyga hela tiden " Tvivlar du fortfarande? Jamen då kan vi berätta att vi har fått svar från tusentals som provat detta och fått dessa och dessa resultat" . Jaha, liksom.Sånt tycker jag är totalt onödigt, jag läser en bok med öppet sinne, låt mig själv bestämma vad jag vill ta in och inte.Och att det på slutet visade sig att om man vill få information om hur man använder positiva sanningspåståenden så måste man köpa nåt mer- det var ett stort minus!

Det var en helt ok bok att läsa, om man kan lägga undan irritationen över dettaFlört, men inte något som var nytt.

Jag tycker att det är VÄLDIGT intressant med cellminnen, som jag stött på även i annan litteratur och skulle vilja veta mer om detta.

ingen utav böckerna gàr in i djupet för att förklara varför själen söker svàrigheter, att det finns kunskap i denna

Det verkar uppenbart finnas " två läger" i synen på detta. Den mer esoteriska synen ser det som att det ofta finns fantastiska andliga lärdomar i sjukdomar etc. medans andra menar att allt sånt enbart beror på negativa tankar och kan läkas om man tar tag i det._…
_

crikarlshamn
0

Hej szirius,

Cellular memory - http://www.google.com/#hl=en&sclient=psy-ab&q=seth+jane+roberts+cellular+memory&oq=seth+jane+roberts+cellular+memory&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=hp.3…1211.11095.0.11704.33.24.0.9.9.0.131.2464.11j13.24.0…0.0.S1JRKx00os4&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=37017fa32ce0f936&biw=1229&bih=762

Man känner att man förstàr efter dessa böckerna.  De förklarar varför och hur de experiment som The Healing Code boken beskriver (som vi inte hittar referenser till..) fungerar trots att dessa böcker började skrivas pà slutet utav 60 talet.. En bra bok hänger med.

Angàende: "varför själen söker svàrigheter," intressant, de, de tvà lägern, har alltid varit en och samma för mig.

Man kan ta lärdom utav en negativ tanke genom att först bli medveten om att en negativ tanke existerar, sedan studera hur den pàverkar mig och därefter hur att överkomma och ändra/positivera den.

Själen är, i min tro, nyfiken och jag har själv satt ut mina möjligheter samt hinder (som kan bli möjligheter med rätt tankesätt) innan jag föddes för detta livet.  De ger mig möjligheten att växa och lära.

En väninna klagade pà att kunder kommer och bankar pà dörren till hennes syateljé en halvtimma innnan hon öppnar.  Det irriterade henne otroligt.

Tänk om föreslog jag, öppna dörren med ett leende, fràga om de kommer med morgon croissants och glädjs àt att de bankar och vill in… Hur hade det varit med en ateljé utan kunder?

Hon blev tyst och började sedan skratta och jag med.

Det var en sàdan där tanke som "gavs" till mig för att dela med mig till henne.  Bàde min vännina och jag blev "rikare till sinnet".

Alla problem har en lärdom att ge, tror jag ;o)

Aracco
0

Jag tyckte boken var bra eftersom den hänvisade till vetenskapliga expereiment som även de som är skeptiska skulle kunna ta till sig. Att han inte har referenser i boken tyckte jag var väldigt konstigt med tanke på att han citerade en hel del. Håller med om att amerikanarna är speciallister på att sälja och återsälja idéer och andra saker.  Och hela salespitchen går ut på att vara exclusivt utvald och ingå i en liten skara som har "speciell" kunskap.  som man om man vill ha den får betala STORA pengar för.

Det här med energi healing är ju inget nytt men det kändes ändå som att denna bok gav nya tankar och jag tycker det var väldigt intressant med cellminnena. Denna bok gjorde att jag ville fördjupa mig och lära mig mer om detta!

Så det är helt klart värd att läsa! Trots det "är-du-övertygad-än-sättet-att-skriva"

Jag håller hel med dig Crikarlshamn, dina ord är kloka!Glad

[Jerrie09]
1

Tack för ditt tips arraco.
Vill du dela några praktiska erfarenheter du fått av läsningen?

Jag förstår förändringar vid intensiv läsning. Medvetenhet som uppkommer genom att bara se.

szirius
1

#6 åh, tackarGlad

#7 Jag tyckte boken var bra eftersom den hänvisade till vetenskapliga expereiment som även de som är skeptiska skulle kunna ta till sig.

JUST eftersom det inte fanns några källhänvisningar till dessa undersökningar så kan skeptiker få vatten på sin kvarnsjälv tycker jag att det är oerhört synd att de inte finns med, då de uppenbarligen lagt stort möda på att skriva denna tjocka bok och har jobbat med detta tema i många, många år….ändå kan allt falla "platt" då man kan bli lite frustrerad över att inte lätt kunna fördjupa sig i dessa studier…..att källhänvisa skulle ge boken mer " tyngd" anser jag.

Aracco
0

Szirius: Jag håller med om att källhänvisningar skulle ha varit med i boken, tycker det är helknasigt att han inte har med dessa!!Han kanske tycker att han är så bra att han inte behöver någraFlört jag har lånat ut boken och har den inte här men så fort jag får hem den igen ska jag googla på namn och experiment och se vad som kan hittas..

Och givetvis kan skeptiker få mer vatten på sin kran men jag tänker också att om en skeptiker vill ha bevis för att det den är skeptisk till är bullshit kommer den alltd att finna det.Flört

[Jerrie09]
0

Varför kan man inte vara skeptiskt troende. Faktum är att både healing och övernaturligt, Gud med mera sker både i upplevelse……..Och erfarande. Jag har inte läst denna men andra healingböcker och sett healing, upplysning med mera. Jag man behöver bara troo på vad man inte sett. =)

szirius
1

# 11 absolut kan man vara skeptiskt troendeGlad.

#10 visst är det så, om det är någon som är ute efter att "dissa" allt med healing så kan de hitta vad som helst ..vad jag menar är att även JAG, som ju är övertygad om healingens verkanFlört kan få en underlig fundering om de döljer något då de inte har källhänvisningar med…speciellt underligt är det då det rör sig om läkare som skriver….de skulle ju aldrig skriva en riktig forskningsrapport utan källhänvisningar, ändå skriver dem boken i den "andan", som att de bevisat att detta fungerar….jag tycker att om de nu är ute efter att vilja "bevisa" något - så gör det då trovärdigt.Annars faller det liksom platt, då borde de ha skrivit boken annorlunda i stället.

Jag låter så himla negativTyst, men tyvärr finns det nån ton i boken som är så överdrivet PÅ, som gör att jag anar att det finns en stor säljagenda inräknad i deras syfte…trots att de gång på gång påpekar motsatsen( även det verkar underligt, att ens skriva om alltså) …och sen, i slutet finns inte ens en av nycklarna, (sanningspåståenden) som ska göra healingkoderna mer effektiva, med i boken, utan det kan köpas separat! Där blev jag less.

**Förtydligande: Koderna i sig tror jag absolut kan fungera, det är hur boken är skriven som jag har åsikter om.
**

Free Spirit
5

Jag har gjort koderna i fem år och utan dom hade jag nog varit långt under marknivå…

Har provat det mesta i båda lägren, diverse olika läkare i ca 15 år för att sedan lessna och titta på andra lägret och dammsuga i princip varenda metod på marknaden.

Koderna är det som tveklöst fungerat bäst på mig. Det är ingen quick-fix, men så länge det går sakta åt rätt håll bryr jag mig inte. Allt annat jag provat har inte haft några bestående resultat alls.

Och till Szirius vill jag bara informera att du kan hitta sanningspåståendena helt gratis när du reggar din bok på Healing Code boksajt. Där finns x antal bonusar som alla som köper boken får ta del av. Glad

szirius
1

# 13 låter härligt - vad kul att du hittat nåt som funkarGlad.Koderna tror jag på, som sagt, det är ju healingFlört

Du får gärna länka vart jag hittar boksajten, tack.Glad

Free Spirit
1

http://thehealingcodebook.com/

Man registrerar sig/boken (beroende på om man har svensk eller engelsk bok), sen finns bonusarna tillgångliga. Det kostar inget att regga sig, men man kan få rätt mkt mail och ofta, så det är bara att avprenumerera sig från mailutskicken om man inte vill ha dom.

[Norpan88]
2

Var kan man köpa boken? Finns det att köpa i Sverige och vad heter den på svenska?

miamaja30
0

den kommer till livsenergi igen nu i augusti. på svenska. jag står i kö för att köpa den.Glad