2012 bara borjan?
Dom flesta har inne tror att medvetandet kommer att oka da. Men vi ar ju i kali yuga - the dark ages. Alla naturkatastrofer vi ser nu kanske bara ar borjan, tank om det blir varre med 2012 som start?
Det vi sett nu naturkatastrofer har ju inte paverkat oss speciellt mycket har i norden , medans det finns dom som forlorat hem o allt dom ager och har i andra delar av varlden.
Man ska nog inte ga och hoppas for mycket om hojt medvetande , eftersom besvikelsen blir storre isafall. JAg far den uppfattningen om att folk tror dom ska fa hojt spirituellt medvetande.
Fast vad man menar med medvetande kan vara sa att 2012 kommer vi manniskor bli medvetna om hur varat levnadssatt har skadat naturen, om det ar sa lar vi fa se mera katastrofer och problem efter 2012.
Sa folk kanske har missupfattat just ordet medvetande. Eller sa har jag missuppfattat det.
Som jag skrev i tråden Medvetandet…så är allt medvetande! Frågan är hur medvetna vi är…hur mycket vi uppfattar, hur mycket vi erfar Medvetandet.
Hur kan vi vara i, eller på väg ut ur Kali Yuga, om vi tror och tänker att vi lever i Upplysningens Tidsålder? Vad vet vi egentligen om Yuga och hur tidsåldrar integrerar med varandra?
/ Peter
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
#0 Ja, det är väldigt mycket prat om 2012 och det finns olika teorier om det, beroende på vem man lyssnar på. En del är mer upplyftande, andra är domedagsaktiga. Vårt ego väljer den som känns bäst kanske, eller den som stämmer bäst med ens egen bild av verkligheten.
Det har verkligen byggts upp en hype kring detta årtal, eller hur. Vårt sinne skapar allehanda föreställningar om vad 2012 har för betydelse och vad som kommer hända, eller inte hända och vad allt detta innebär.
Allt detta fokus på 2012 tar oss effektivt bort från det enda vi har och det enda som alltid är; Nu. Det är dessutom bara i Nuet som vi kan medvetet skapa och förändra. Varför vänta till 2012, varför ens fokusera en enda tanke på 2012? Jag förstår det inte.
Vi får väl helt enkelt se vad som händer när det blir 2102. Kanske inget alls? Vem vet?
Som Tunridan är inne på, så tror jag det inte är idé att fokusera på 2012 för mycket. Det är nu det händer. Hos oss själva.
Det händer inte 2012, utan NU! 
Men visst är detta årtal intressant att fundera på. Det kan hända att det är ett speciellt årtal. Trots det så förändrar det ju inget, för vägen vi väljer är ju fortfarande viktig i sig själv. Det har egentligen inte så mycket med detta årtal att göra, utan att välja rätt väg.
Väljer vi rätt väg nu, så är nog 2012 inget problem.
Rätt väg är ju självklart olika för alla. Man måste hitta sin egen väg… Också inse att ens väg, leder till ens öde. Vill man ändra öde, så ändrar man vägen man går på.
/Niklas
Det finns mycket intressant man kan se och läsa om 2012. Men det är vi som väljer hur vi ska ha det. Ska vi leva i paradiset eller inte? Det pratas mycket om den Nya jorden. Hur vi behöver göra oss av med karma och rädslor för att kunna hänga med i den frekvenshöjning som sker precis nu. Jag vet inte med er men den utrensningen jag gör för tillfället är riktigt jobbig. Här är verkligen en berg o dalbana. Känner samtidigt en otrolig tacksamhet även om dom runtomkring mig får ta en del smällar
.
Vad är rätt väg för dig Niklas?
Lika här, Jesper. Det som sker nu, är jobbigt för mig med.. Som ja, en berg och dalbana! Men det är nog meningen. Bara att hänga med, njuta av färden
Göra det bästa av det!
Rätt väg är för mig kärlek, förståelse och ljus. Förening. Jag hade gått den vägen, även om 2012 inte var speciellt. 2012 är bara en stolpe på vägen… =) Så att säga.
Förhoppningsvis får vi en knuff då. Kanske förstår vi allt bättre, har lättare att samspela, och förstår varför det har varit jobbigt hittills.
Vem vet? =)
Men trots allt så tror jag på en ljus framtid, hur än 2012 blir.
2012 är bara något på vägen. Vad som än händer då, så är det vi själva som väljer vad vi vill göra med det =)
När vi ändå pratar om 2012, kan jag dela med mig av några tankar.
Om man ser vår omgivning som en bågsträng, så ser man att den hittills har blivit mer och mer spänd.
En spänd sträng kommer förr eller senare att brista.
Spänningarna ser vi bland annat i politiken, i krig, familjer som splittras. Folk har svårt att hålla sams.. Som att hela samhället håller på att kollapsa.
Vårat hem, jorden, mår inte bra. Vi förstör vårat hem…
När bågsträngen brister, eller slår tillbaka, då kan vi nog förvänta oss en del överraskningar. Man ska inte bråka med naturen, det går inte. För eller senare förlorar man…
Jag tror det handlar om att ligga på rätt sida, när bågsträngen brister. Naturen kommer att börja om på nytt.
Detta kan ju liknas till evolutionen. De "starkaste" överlever. Eller i det här fallet, de som anpassar sig överlever. Blundar man för förändring, och väljer att köra sitt lopp, då finns risken att man får ta hårda slag. Det är risken man tar.
Är man öppen för förändring, håller sig medveten, och _lyssnar_, så kan man anpassa sig. Man ligger på rätt sida.
Men man ska inte vara rädd, för då hamnar man nog fel… Rädsla är destruktivt. Det motsatta till kärlek. Att älska, är att säga ja till ljuset. Då kan man inte hamna fel.
Hej!
Intressant diskussion ni för här…
En till teori om 2012, om ni är nyfikna på mer upplysning och tolkningen får ni givetvis avgöra själva om det känns rätt eller inte…
Vill inte lägga mig i för mycket.
Men vill säga att även om alla olika teorier som finns är intressanta, så får man inte glömma att lyssna inåt! För det är där det sker.
Man skapar sitt eget universum. Väljer man smärta, så får man smärta. Väljer man förening, och lycka, så får man det.
Det handlar om förhållningssätt!
Om man är intresserad så tycker jag att man ska läsa om 2012. Men man ska inte glömma, att det är upplevelsen som spelar roll. Hur mycket, eller hur lite man än läser, så händer det avgörande hos oss. Det är upp till OSS!
Visst är det underbart egentligen? =) VI bestämmer över vårat eget öde. VI är de som väljer….
Man behöver inte välja bland teorier, men man kommer att välja vad som händer.
Framtiden går att förutsäga, den går att förutspå. Men inget är skrivet i sten!
För vi väljer mellan olika framtider.. så att säga.
VALET ÄR VÅRAT EGET!! 
Vad är det då som ger oss möjligheten att välja… och förändra det öde vi då inte längre har?
Vad som ger oss möjlighet att välja, är att kunna se saker ur ett större perspektiv. Om man inte ser sina valmöjligheter, då har man heller ingen chans att välja.
Är man heller inte _medveten_ om att man har möjlighet till val, så försvinner valmöjligheten.
Man måste stiga uppåt, se världen som en fågel =) Se de olika vägarna, se det fundamentala i vägvalen.
Det handlar inte om att se exakt var vägen slutar, det handlar om att se vägens substans.
För i slutet, så reser vi inte för att komma fram… Det är resan, och upplevelsen som är det viktiga.
Reste vi för att komma fram, så hade vi nog inte behövt börja resa. För jag tror att vi kommer att sluta där vi började.
Men med kanske lite mer erfarenheter, och lite mer glädje.
Hur tycker du man ska göra, retep, för att se saker ur ett större perspektiv? =)
Om du ser saker ur min synvinkel, så klart.
Haha, gick jag i min egen fälla där ;-)
Teorier kan självklart vara ett sätt att se de olika vägarna tydligare.
Så: Läs av eget intresse. Men gå inte vilse bland orden.
Då kan jag lägga ut frågan: Hur gör man för att inte gå vilse bland orden? =)
/Niklas
Du bollade frågan till mig…om inte så hade jag tänkt…Hur ser man saker ur ett större perspektiv.
För mig är det uppenbart att det handlar om att bli medveten om Medvetandet.
Hur blir man då det? förutom att göra all de braa grejor vi kan och lyfta oss själva utifrån fågelperspektivet.
Det jag då tänker på är medvetenheten om fågelperspektivet…Hur blir vi mer Medvetna om att vi är medvetna om det. Inte vad vi ser med det utan hur medvetna vi är om Medvetandet, som gör att vi kan se och hur bra vi kan se med fågelperspektivet.
Om det yttre medvetandet och medvetenheten inte är förankrad i det inre universella Medvetandet.
Då förblir vårt fågelperspektiv begränsat av att vi bara ser rakt fram (även om vi kan bli bättre påatt se långt) och inte runtom som en uggla.
Det är därför jag mediterar med en teknik som gör att jag kan se som en uggla och vidga min syn, genom att gå bortom det vanliga synfältet. Regelbundna erfarenheter av Transcendentalt Medvetande betyder efterhand att bli medveten om Medvetandet.
/ Peter
#7 bhagavan vart avslojad i indisk tv
http://www.gossone.com/indian/sri-amma-bhagavan-scams-and-scandals-kalki-bhagavan-fraud-photo
Sa ni vet.
#12, Peter.
Vad intressant!
Så det handlar alltså inte bara om att bli medveten, utan också om att bli medveten om att man är medveten? =)
För om man inte vet att man är medveten, då kan man inte få ut någonting av medvetandet. I alla fall inte lika mycket.
Så på ett sätt, så är man inte alls medveten, utan att vara medveten om att man är det?? =)
Jag förstår…
För att ta mig som ett exempel.
Jag har nog varit ganska medveten i hela mitt liv… UTAN ATT VETA OM DET.
I somras, då öppnade jag upp. Fick insikt om mitt eget medvetande.
Först då, så blev mitt medvetande en tillgång. För innan dess, så var det mer något som var i vägen.
Jag var medveten om många olika saker, men förstod det inte själv.
Tack Peter!
Om det stämmer, så är det ett bra exempel på varför man inte ska gå vilse bland orden.
Man ska läsa av intresse, men det är bra att ha någonting i bakhuvudet, som säger till en om något ser konstigt ut, eller känns fel.
/Niklas
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Inom två år kommer allting vara väldigt klart för dom flesta av oss, det är min tro.
Såg någonstans att när det kollektiva medvetandet förändras kommer det dröja ungefär 8 månader tills utomjordingarna visar sig. Dom har alltid varit här och hjälpt oss men nu är otroligt många här för det som händer på jorden just nu har aldrig hänt någongång någonstans i hela universum. Det är spännande och vi kan välja själva om vi vill tro på det eller inte.
/Jesper
#14 Tack själv Niklas!
/ peter
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det här är intressant.
Det här med utomjordlingarna är spännande. Att det finns de varelser som är beredda att göra så mycket för andra, är häftigt, och inspirerande.
Kan knappt vänta till tiden är redo, för att möta dom…
De måste vara fantastiska varelser.
/Niklas
Om Ni är intresserade av att läsa SaLuSas, Sheldan Nidles och st Germains meddelanden - så kan jag tipsa Er om att jag regelbundet lägger in dem på illuminati.Ifokus: http://illuminati.ifokus.se/
Jag lägger även in flera andra kanaliserade meddelanden från tex Matthew Ward, Kris-Won, Veronica Keen och Zilandtrah på utomjordiskt.Ifokus också: http://utomjordiskt.ifokus.se/
För den som själv vill gå in och leta i gamla och nya meddelanden från olika kanaler - så rekommenderar jag sidan:
Per-Staffan - som översätter de flesta av dem till svenska har tagit kontakt med mej för ett samarbete om att lägga in dessa meddelanden på olika sajter.
Och alla som vill och känner sej manade - får gärna sprida dem vidare! (I så fall i sin helhet - och utan ändringar - och gärna med en länk till sidan där man kan hitta dem, dvs. http://www.st-germain.se/)