Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1375 ggr
[Mariann]
0

MIRAKEL

Mirakel
Ett mirakel är förorsakat av manifestationen av en kraft som är större än krafter i människoriket, och som är resultatet av en lag som är utanför människans fattningsförmåga.

Visdomsnettet

Lionadh
0

Tips från mig som läst Mirakelkursen: Be om ett mirakel för någon, och se sen vad som händer? Flört

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

amier
0

Jag har varit med om många mirakel, om man ser till den defenitionen. Och vill bara göra er uppmärksamma på att det sker varje dag bara vi är uppmärksamma. Om det inte hade varit så mycket text som behövts hade jag delgivit er några, men…..

Vktigare är att ni själva ser att det funkar, så växer tilliten till att allt är som det skall. Och den glädje man känner , den är obeskrivlig, man vill aldrig sluta säga tack.

evrekaw
0

Jag vet att det är andra mirakler som åsyftas här… Men inga mirakel kan vara större än mina barn…

De där fantastiska ögonblicken när man fick upp en aldeles ny människa till sin famn… Det ofattbara att detta liv kommit från min man och mig…

Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Aldebaran
0

Mmm  eller åxå så kommer det till din man å dig…Oskyldig

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[Mariann]
0

#3 Tycker nog att man skulle kunna kalla det krafter som är omänskliga (när barn blir till) eftersom det rä de månpitrierna som skapar våra kroppar Flört en väldig mängd devor som är med vid befruktning och vidare fram genom hela fosterstadiet…

Aldebaran
0

Men det är ju den inkarnerande själen som  väljer sin föräldrar i slutändan… Har jag hört..

hatchepsut
0

Väljer vi inte varandra som "grupp" för att utvecklas?

Aldebaran
0

det åxå, men där ingår ofta dina föräldrar.. Det kan ju åxå finnas liv då du av olika själ inte kan leva i "din" grupp…

[Mariann]
0

Karma handlar detta ju om i mångt och mycket och karma har vi många plan.

individuel karma

familjekarma, gruppkarma, nationskarma osv

så vi blir ju en del av tex landets karma oavsett vi gillar det eller inte…

szirius
0

håller med om att barn är små mirakel.De första tre månaderna tycker jag av nån anledning är extra magiska.Man anar att de är närmast komna ur änglasfären ju yngre de är.

Jag tycker det mesta är mirakel, haha.Hur våra kroppar fungerar, att vi andas av oss själva, att hjärtat slår osv.

Eller bara att fundera på en växt.Ur något som från början är ett litet litet frö, kan det börja skapas materia genom luft och jord( och planetkrafterFlört) som till slut blir en stor ek.Det är nästan oförståerligt egentligen.

livet är ett mirakel.

evrekaw
0

#7 Fast om mina barn valde just mig till mamma… då blir det bara ett ännu större mirakel… Tanken att mina änglar valde just mig…

Stort!!!

Aldebaran
0

Jag hade åxå änglar (tjejer)en gång… Nu e dom två tonårsmonster och är alltd så trevliga mot varandar och sin omgivning…Flört

[Hukanson]
0

Hur får man tonårstjejer att intressera sig för andlighet och livsåskådning kan man undra.  Finns det nåt bra knep ?

Aldebaran
0

Mmm nu var det ju inte så jag menade med mitt inlägg Hukanson…

[Hukanson]
0

Det var ju inte det , förlåt jag tänkte i fel vinkel . Mirakel . Minns ett som var betydelsefullt . En vän ringde en kväll och beklagade att en kraftig förkylning hindrade  att närvara på ett möte . Jag fick en inspiration och sade att jag skulle bedja för hälsan , vilket jag senare gjorde . Visst trodde jag att det skulle vara bra men så överaskad jag blev när jag fick veta dagen efter ,  att sömnen hade återställt hälsan till 100% - helt frisk ! För oss båda var det ett litet mirakel som förstärkte tron att något hör bön.

[Mariann]
0

Man kan inte "få någon att vända sig" åt något håll de själva inte vill. När tiden är inne kallar själen förr eller senare på oss alla!!

amier
0

Allt som handlat om mirakel på denna sidan finns väl ingen som kan ifrågasätta. Jag har upptäckt" Be och du skall få. " Så tänk på vad ni ber om. Och jag brukar tillägga "om det är för allas högsta och bästa" för egot inte ska få sitt. Det får sitt på annat sätt.

Och ju mer du ser att det fungerar desto mer växer tilliten .Och att du vet att du omsluten av själar som vill ditt bästa.

evrekaw
0

#12 Mm, och sedan flyttar "tonårsmonstren" hemmifrån och man är korkad nog att känna saknaden istället för att avnjuta friden… Dessutom förvandlas man till ränte och amorteringsfri bank för att studielånen inte räcker till… Flört

#13 Barn gör inte som man säger - de gör som man gör… Försöker man pracka på dem något blir, särskillt tonåringar, motvalls. Min dotter har hakat på min "livsstil". Med mina yngre söner återstår att se…

Aldebaran
0

Japp så är det  Glad

szirius
0

#11 Det kan få en att känna sig ännu mer manad att försöka leva sant och inspirera till gott, med tanke på att de valt en.

Har man å andra sidan en bedrövlig svacka i sin föräldraroll så kan den tanken trösta likväl…de har ju faktiskt också dragit sitt strå till stacken att ha med en att göraFlörtTungan ute

[Hukanson]
0

Detta att uppleva ett mirakel som manifestation av en kraft starkare än vi kan förstå …Pratar vi om Kärleken eller Begäret ? Har vi inte ett val hur vi vill leva ?

evrekaw
0

#21 Begäret efter kärlek är väl i det närmaste ofrånkomligt…. Åtminstone tror inte jag att "ensam är stark" eller som Hemmingway sa, "no man is an island"

[Hukanson]
0

Visst kan alla människor känna en stark längtan efter ömhet , en stark önskan att få någon att hålla av , kärlek brukar definieras som att parterna bryr sig om varandras väl känna välvillig medkänsla . Att definiera kärlek som sexuell fortplantnng är väl litet semesterstress . Men valet är fritt - med eller utan preventivmedel .

amier
0

Hur hamnade vi i denna diskussion, ämnet var mirakel ?

[Hukanson]
0

Vad är tantra ? Vad är Abrahams säd ? Vad är kärlekens livsfrukt ?

Vad är impotens , sterilitet ? Är det inte massor av små mirakel på BB ?