Annons:
Läst 2245 ggr
freudiana
2011-03-05 11:44

Louise L Hay...

någon som läst hennes böcker? En bekant rekommenderade hennes bok Heal Your Body (tror jag den heter, vet inte namnet på svenska) och jag undrar om nån läst den och vad du tyckte om den?

Annons:
[Trulig]
2011-03-06 08:56
#1

Jag har "Du kan hela ditt liv" liggandes bredvid sängen. Lite som uppslagsbok. Jag tycker den är bra. Tar upp lite om allt. Några andra titlar: Min kärleksfulla Kropp, Älska dig själv - hela dig själv, Hjärtefrågor Din egen kraft Leva Livet!- Alla kvinnors styrka Jag kan det. Tanken att vi kan hela våra kroppar genom affirmationer är ju spännande.

szirius
2011-03-08 14:32
#2

Jag har flera böcker av henne och tycker att dem är bra. Ett tips: kolla in law of attraction, en ganska nystartad sajt här, som tar upp mkt kring detta med affirmationer!

freudiana
2011-03-08 16:25
#3

Tack för era svar!

Trulig, vad tycker du om Hays tankar om sjukdomar och deras orsaker?

szirius, jag är bekant med "law of attraction"-teorin och har kollat in ifokus-sajten. Mycket spännande läsning! Tack för tipset!

[Trulig]
2011-03-08 21:42
#4

Jag är öppen inför iden att negativa tankar/handlingar lagras i kroppen som störningar/sjukdomar. Det känns ganska naturligt. Men det är klart att det tar emot att inse att det är jag själv som orsakar mina krämpor. Ansvaret hamnar ju hos mej. Ibland är det ju svårt att se och acceptera vissa sidor hos sig själv.

szirius
2011-03-09 10:30
#5

#3 Det finns mkt litteratur att fördjupa sig i, inom energimedicin tex, som handlar om just detta, att alla sjukdomar har en orsak i en negativ känsla/ tanke om något.

# 4 Det gäller ju att inte anklaga sig själv i detta…vi gör alla så gott vi kan…men möjligheten att förändra oss är öppen och det kan ju ge hopp, eller hur?

[Trulig]
2011-03-09 14:48
#6

#5 Ja, jag har passerat skuld känslan - men det kan vara lite känsligt att berätta denna teori för människor som verkligen drabbats av en allvarlig sjukdom. Lite som att släppa en bomb :) Man får lägga fram det ödmjukt och försiktigt.

Annons:
szirius
2011-03-09 15:47
#7

# 6 eller så kanske du inte ska berätta, förrän de själva frågar om hur du själv blivit bättreFlört.

[Trulig]
2011-03-09 20:11
#8

#7 hehe, insåg när jag skrev det. Varför börjar jag fundera på vad andra ska tycka om mina åsikter..avslöjad ;) Fast till mitt försvar så har jag i ett över inspirerat ögonblick glatt dragit fram denna bok för en vän som har en obotlig sjukdom…ibland tänker jag inte före..

Upp till toppen
Annons: