Detta var tänkvärda punkter. Skrivit av ett medium.
Många gånger så kan det vara svårt att veta vad vi ska fokusera på för att utveckla vår andlighet. Här ger jag 50 råd på vad man ska tänka på och vilka processer som är viktiga att gå igenom i sin utveckling.
Vi kan nå olika långt beroende på vårt engagemang och hur mycket vi även arbetar med vår personliga utveckling, den är inte på något sätt fristående från vår andliga och mediala utveckling, tvärt om det är en förutsättning.
*
Texten är hämtad från www.tarotguiderna.se
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN
Jättebra, så mycket intressant att fundera över och ta till sig!👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Tack 🌺
För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...
Kom igång på några minuter. Gratis förstås!
Det var tänkvärda råd. 🙂
white lady, har du tillåtelse att använda hela texten av författaren? Oftast så får man inte lägga in mer än citat från en text om inte författaren godkänt att man använder längre texter. Har du inte fått tillåtelse så lägger jag in texten som en länk istället.
Sajtvärd på Andlig utveckling
Gaiatri.Jag har frågat Vivi Linde och det var ok. 😃
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN
Bra råd, ska använda mig av dem :)
Mycket kloka ord! Känns som jag delar samma inställning till den andliga utvecklingen som författaren.🙂
☀️Mörker är bara brist på ljus
Jätte trevligt att mitt inlägg uppskattas. Jag vill dock att man hänvisar till mig som källa om man tar min text. Man hänvisar till sidan man tar text ifrån, man lägger upp en länk. Det ligger ändå en hel del jobb bakom att skriva texter. Hoppas du förstår vad jag menar.
Kram vivi Linde Medium
Ursäkta Vivi.
Här är texten hämtad från http://tarotguiderna.se/
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN
Tänker att det i stort sett är goda och bra råd…tänker också att det är mycket att förhålla sig till och införliva i sitt liv. Tänker och vet att det finns enklare och mer naturligt och spontant sätt att tillgodogöra sig alla dessa råd, dessa personliga och andliga utvecklingssteg. En välvillig kommentar från mig som ser hur det så ofta med personlig och andlig utveckling arbetas utifrån och in i stället för inifrån och ut. Att allt finns inom oss betyder inte att vi måste söka oss inåt! Det är betydligt effektivare och verkningsfullt att tillåta sig bli stilla och gå bortom det yttre och låta skapelsen uttrycka allt detta ur sig själv.
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
10 Nu förstår inte vad du menar retep.?
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN
Om vi tror så att Allt finns inom och föreställer oss att alla de 50 råden redan finns där. Tänker att allt skapelsen kommer ur något vi ibland kallar inom…vad är då detta inom egentligen? Är det skapelsens källa, alla tinngs källa, alla råds källa. Där allt existerar men ännu ej finns till i det yttre, i vårt liv. Då skall vi veta att allt detta skapar och manefisterar sig själv, spontant bara genom det att vi med vår uppmärksamhet och medvetenhet kontaktar denna källa. När vi sedan i vår vardag t.ex. tänker och blir uppmärksamma på tips och råd om personlig och andlig utveckling. Då tar de form och blir en del av våra liv på ett mer enkelt och harmoniskt sätt.
12 Ja så kanske det är för just dig retep.
Det är ju viktigt att bli påmind om vissa saker/beteende,mönster vi upprepar.
Att vi vaknar så att säga..Vi är ju präglade både av ditten och datten.
Vissa kanske inte behöver dessa råd. Utan är perfekta som dom är.
Vad vet jag.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN
#13 Tror visst du missbedömde, missförstod mig. Det är inget fel på de 50 råden! Det är som jag sa goda och bra råd och har funkat bra för mig och gör så fortfarande. Jag visade bara på ett annat sätt, en möjlighet som är tillgänglig och funkar för alla, om man vill det.