Annons:
Läst 4663 ggr
Myra1234
1/14/16, 4:33 PM

Lurad av ett medium

För några månader sedan besökte jag ett medium. Jag läste på om henne innan och hon verkade ha ett gott rykte. Jag bokadeutan att ge henne mina uppgifter, såsom namn och telefonnummer. För att hon inte skulle kunna ta reda på saker om mig i förväg.

Jaag frågade innan om hon hade förmågan att få kontakt med andra sidan och det sa hon att hon Alltid fick.

Jag spelade in hela stunden med henne och har i efterhand lyssnat flera gånger samt låtit mina närmaste ta del av vad hon sade. INGENTING stämmer.

I slutet av seansen så frågar hon mig om det är någon speciell som jag vill ha kontakt med då det är så många på andra sidan.

Jag svarar "Ja min syster"

Då säger hon att det inte går att få kontakt med folk som inte är på andra sidan, min syster är ju inte död.

Men min syster är död.

Numret jag bokade seansen ifrån tillhör en annan tjej, googlar man henne så kan man ta reda på saker i hennes släkt. Det "mediumet" sa stämmer mer in på hennes släkt.

Jag har inte tagit kontakt med detta medium efter detta. Men jag blev så enormt besviken. Jag har väldigt många älskade som avlidit men inte en enda kunde hon beskriva rätt.

Känns så fel att såna "medier" får arbeta med detta. Kan man anmäla händelsen någonstans?

Annons:
nypisnina
1/15/16, 11:47 AM
#1

Jag har med varit hos ett som jag misstrodde.. Det var inte många rätt och hon pratade om helt andra saker som jag inte var där för.
Kände mig lurad. Ingen kul känsla alls.

[niklaeri02]
1/15/16, 8:26 PM
#2

Jag tror att om det finns något övernaturligt så är det så svaga förnimmelser att det över huvud taget är svårt att förmedla korrekt till någon annan… Därför är jag i över lag rätt skeptisk till medium.

[Lummer]
1/18/16, 7:17 PM
#3

Tycker ju det är läskigt om "mediet" kan kolla upp en släkt så detaljrikt utifrån ett telefon nr. Skulle människan inte tjäna mer som hacker isf och inte lura folk….

Elliid
1/20/16, 5:15 PM
#4

#0 Forstår gott känslan. Har själv varit med om många besvikande medium-(o)färdigheter..De allerflesta av dom är dok i min erfarenhet absolut inte ut efter att lura folk, men försöker trots allt bara att göra så gott de kan, har till och med ofte en godvilja att vilja hjälpa folk, men det saknas verklig utveklad hög färdighet och resultatet kan så bara bli i bästa fall mediocre och i sämsta bara ren BS (som åpenbart i din situation..).

Samtidigt är min erfarenhet oxå att vi alla kanske måste granska vår egen föreställningen om vad et medium (och"andra sidan" och "spiritualität" osv…) är egentligen om och om igen, för om vi f.ex.söker et medium via internet och förväntar oss på en halvtimme ( värd siså 500 kr kanske..) få universets/ medvetenhet`s- och vårt eget livs största gåter äntligen förklarad, så kan det stortsett aldrig bli bra….

Det finns i min erfarenhet människor med kunskaper och färdigheter och utveklingsgrad som är bort om allt man som "vanlig" person kan föreställa sig (och bort om allt som är aksepterad i vårt vanliga samhället som vi har det idag-som är väldigt viktigt att tänka på-för det är grunden till att just de människorna hittas stortsett aldrig via mainstream-kanaler, men som oftest bara från munn till öre), men dom hittar man bara om man letar länge och aksepterar en (väldig) utmanande resa dit.

Men allt det är bara min personlig erfarenhet/ åsikt.

Lycka till!

NO61
1/20/16, 6:23 PM
#5

Det här är nåt som gör mig mest ont i tråden :  Jag svarar "Ja min syster"

Då säger hon att det inte går att få kontakt med folk som inte är på andra sidan, min syster är ju inte död. Men min syster är död.

Det är så här att hade du haft ett äkta och uppriktigt medium så hade mediet fått kontakt med din syster omedelbart.

Jag kan inte annat än säga  det här är för tragiskt och så här får det bara inte gå till och är det ett medium som är registrerat med F skattsedel och allt s¨å JA anmäl omedelbart till konsumentombudsmannen  för du ska ha pengarna tillbaka och inget medium ska kunna komma undan sånt här någonsin, 

Jag verkar som medium och för mig är det viktigt att den som utger sig för faktiskt kan leverera men idag finns internet och det försvårar vårt jobb som medium eftersom det finns så mycket man kan få fram via nätet så det är här det gäller att förmedla sådant som inte finns via nätet att tillgå.

En enkel uppgift för ett medium som kan sin sak men du är utsatt för en charlatan. Ledsen att behöva säga så men ett medium ska veta allt .

Var rädd om dig Myra och jag beklagar att det finns " kollegor " till mig som ägnar sig åt sånt här och jag hoppas innerligt att du får upprättelse.

nypisnina
1/21/16, 8:56 AM
#6

#5 Kan man anmäla till konsumentombudsman?
Hon som jag var hos berättade om människor som jag inte alls kände igen på beskrivningen och de hon trodde det var kunde inte stämma eftersom jag vet saker om de… och sen frågade hon; du har väl ingen ung som har gått bort? Jo, sa jag. Men ingen jätteung? Jo, svarade jag igen. Och då först började hon berätta om hur hon såg en ganska ung tjej och hur hon såg ut och vad vi brukade göra, hon hade bara rätt i en enda sak och det är ju något som varenda tonåring gör "hänger". Det gjorde mig ont för min vän som gick bort i allt för tidig ålder betydde oerhört mycket för mig.
Vidare frågade hon om hur hon gick bort och jag svarade (önskar att jag inte hade gjort det..) och då sa hon att det förstod hon nästan för att det kändes som att hon åkte runt. (Min vän dog i en trafikolycka)
Jag frågade även om råd om mina egna förmågar men hon ville liksom inte hjälpa mig för min vän hade tydligen sagt att jag borde resa..? Nä, det var att kasta pengarna i sjön. Sen började hon prata om min hälsa, att jag hade problem med hormoner och allt och möjligt. Jag var inte där av den anledningen.
Är det något man skulle kunna anmäla? Kanske inte så långt i efterhand.. men bara för att veta?

Annons:
[Hukanson]
1/21/16, 8:32 PM
#7

Det finns två typer av "medier". Det finns andliga medier och det finns psykiska medier. Den sistnämnda är väldigt beroende av mentala sanningar som tex vilken telefon man använder för att boka samtalet. Det andliga mediet däremot "ser" in i andevärlden och det är de avlidnas andar som mediet kommunicerar med…inte den klient som mediet samtalar med. Den psykiska läser av Dig medans den andliga hör Andar.

[Torahzen]
1/22/16, 9:49 PM
#8

Ta upp detta med mediumet som du besökte, säg att numret du använde tillhörde en kompis och uppgifterna passar på henne. Precis som man är missnöjd med ett klädesplagg som man har köpt, så vänder man sig  i första hand till den man köpt varan eller tjänsten av.

Att läsa av någon är inte en exakt vetenskap så att mediumet inte fick in dig kan bero på det som Hukanson beskriver. Kanske mediumet inte kunde ställa in sig rätt på dina energier den dagen. Det innebär inte att mediumet är falskt och bara ute efter pengar.

Elliid
1/23/16, 12:08 AM
#9

#0 Glömde att fråga-(men såg nu att #8 redan nämnd oxå)-om du har sagd det till mediet att du inte tyckte det hela stämde/ hjälpte alls?

Om inte då, kanske gör det nu? Har själv gjort erfarenheten att om man gör det på et rent sakligt (inte attackerande) sätt, så kan det verka under och de flesta erbjuder absolut ersättning på et eller annat sätt (med mindre att man ringd en telefontjänst-som jag personligen alltid frånråder- där dom är anställda, då går bara 15% av det kunden betaler till mediet i gennomsnitt, tjänst-nät-bolaget tar 85% och tilbaks ersättning blir väldigt krångligt-som med allt annat-jo anonymare-jo omänskligare…).

Allt i allt är de alla oxå bara människor som du och jag och de flesta av oss är trots allt inte ut efter att bedra andra tror jag, shit bara happens…och ganska ofta faktiskt big time….

Ett medium vet heller ingenting om vad det egentlig håller på med och alla goda sådana säger detta själv hela tiden (plus att dom säger rakt ut att dom absolut kan ta fel oxå, de är jo just det som är kvalitets-beviset på et bra medium) alla de fina logiskt låtande förklaringer som "läser vibrationer", "kontakter andevärlden", "jobber med guider" är påhittade teoretiska konstrukt för att kunde säga något som helst till andra (eller sig själv).

Precis som varje andra människa, vi alla lever jo våra helt mundane dagliga liv stortsett utan ha den minsta aningen vad vi egentlig verkligen är, vart vi kommer ifrån/ går till, vad "existens" egentlig är för nåt. Det som är det mest grundläggande i alla våra liv (inkl.mediernas..) och i varje öronblick, här och nu, självaste "medvetande", finns inte en enda människa här på jorden (eller andra platser, inkl."andra sidan"), som vet vad det egentlig är-eller, ifall ni vet någon, tipsa mig gärna.

Och i min erfarenhet är föreställningen: "här är den vanliga världen och sen finns det medium som ser/lever (i) en annan värld", en farlig illusion. Den vanliga världen finns nämligen ej.

Men…allt bara min personlig erfarenhet/åsikt, kanske fel hela greijan.

[Lummer]
1/23/16, 2:01 AM
#10

Men Hukanson ..2 sorters medium? Jag förstår inte hur du menar. Blir det en km lång utläggning får du gärna pm a mig om du vill….

Gesus Pettersson
2/14/16, 11:03 PM
#11

#5 "Det är så här att hade du haft ett äkta och uppriktigt medium så hade mediet fått kontakt med din syster omedelbart."

Tja - fast det finns ju inga äkta medium. Inte en enda någongång någonstans har kunnat visa att dom kan vad dom påstår - däremot har många många avslöjats som bedragare..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

natsage
2/15/16, 3:06 AM
#12

Gesus Petterson : Jag undrar om du skulle kunna lagga fram vetenskapliga bevis for mig pa att inga akta medium finns? 

Tack pa forhand!

natsage
2/15/16, 3:14 AM
#13

Hej Myra!

Tycker det ar sjukt synd att du kanner dig bedragen av mediumet. 

Aven om andlig utveckling ar mitt storsta intresse och passion sa ar jag samtidigt otroligt skeptisk av mig. 

Jag lagger sjalv tarot kort och far ofta till mig budskap fran 'universum' (som jag valjer att kalla den andliga varlden) men kan aldrig garantera att jag far kontakt med en specifik person. 

Och ibland har man faktiskt fel! Eller det handlar kanske inte om att man har fel per se, utan mer att man dels blandar in sin egen 'skit' i tolkningen och dels att man misstolkar de budskap man far. 

Nagot som hjalpte mig var att utveckla min egen intuition och kontakt med Spirit. Pa sa satt larde jag mig att lita pa min magkansla och egna fornimmelser hellre an andras intryck! 

Har du funderat pa att utveckla dina mediala formagor? 

Stor Kram! 

xx Nat Sage

Annons:
[Torahzen]
2/15/16, 7:58 AM
#14

Vad har hänt med tråden? Jag skrev inte mitt inlägg i denna tråden i år?!? 🤔

Jag kan passa på att fråga om 0# kontaktat mediumet efteråt, hur har det gått?

Gesus Pettersson
2/15/16, 6:59 PM
#15

#12 "Gesus Petterson : Jag undrar om du skulle kunna lagga fram vetenskapliga bevis for mig pa att inga akta medium finns? "

Tja, nu är det ju inte så det funkar (vilket du borde veta). Det är den som påstår något som har bevisbördan!

Under nu ca 200 år som påstådda medium påstått att döda mäniskor pratar med dom (mot betalning), har ingen, ingen någongång någonstans kunnat visa att dom är annat än bluff och bedragare och att dom kan vad dom påstår sig kunna..!

Men, hur många som helst har blivit avslöjade med att vara just bluff och bedragare!

Så visa du mig några som inte är bedragare (då med vetenskapliga bevis, som du själv säger). Jag kan visa dig hur många som helst som avslöjats…

Jag (eller någon annan) kan tyvärr inte visa dig vetenskapligt att något inte finns, t.ex att den osynliga rosa enhörningen inte finns - kan du..?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Den_osynliga_rosa_enh%C3%B6rningen

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

natsage
2/19/16, 11:44 AM
#16

Min Van, 

Jag vet att det finns otroligt manga bluffare och bedragare dar ute, sana som bara ar ute efter att tjana pengar! 

I princip sa ar hela vart samhalle uppbyggt av exakt sana manniskor och sana foretag - sadana som satter sina egoistiska begar fore bade andras valfard och var planets valmaende. 

Sen finns det som som genuint vill hjalpa andra manniskor. 

De som vill skapa ett harmoniskt och fridfullt samhalle.

Jag tror det basta om manniskor och darfor antar jag att du tillhor den senare kategorin. 

Om du kanner att vi som ar intresserade av andlig utveckling tillhor den forsta kategorin sa onskar jag att du borjar anvanda din energi och narvaro till att bygga upp de som du brinner for istallet for att spendera din vardefulla tid pa var jord till att kritisera det du inte tror pa.

Din energi ar vardefull. Ditt liv ar vardefullt. 

All karlek till dig <3

[niklaeri02]
2/19/16, 8:13 PM
#17

#15 hur kan något inte finnas? Kan du förklara det?

Gesus Pettersson
2/21/16, 1:25 PM
#18

#16 Är det till mig?

Jag upprepar mitt tidigare inlägg, för det verkar som du inte såg det - du svarar inte på/bemöter inte det jallafall.

"Under nu ca 200 år som påstådda medium påstått att döda mäniskor pratar med dom (mot betalning), har ingen, ingen någongång någonstans kunnat visa att dom är annat än bluff och bedragare och att dom kan vad dom påstår sig kunna..!

Men, hur många som helst har blivit avslöjade med att vara just bluff och bedragare!

Så visa du mig några som inte är bedragare (då med vetenskapliga bevis, som du själv säger). Jag kan visa dig hur många som helst som avslöjats…"

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

natsage
2/21/16, 9:41 PM
#19

#18 Hur vill du att jag ska bemöta det? Vill du att av ska sätta igång med att försöka övertyga dig om ett fenomens existens som du bestämt dig för inte finns? I såna fall - det har jag varken lust eller energi till. Jag vet att det finns medium som kan läsa av universums energier. Jag känner inget behov av att försöka övertyga någon annan om det. Man får tro på det man vill tro på. För övrigt så känns det väldigt ovetenskapligt att säga man VET att någonting inte finns. För det vet ingen. Bara för att det inte finns några bevis så påvisar det inte att någonting inte existerar. Att stänga dörrar för möjliga dimensioner och världar, både inom sig själv och utanför sig själv, visar faktiskt på en grundläggande osäkerhet. Varför inte hålla dörren öppen? Varför inte säga 'jag tror inte det finns men det är en möjlighet'?

Gesus Pettersson
2/21/16, 11:45 PM
#20

Tja, du skriver i #12 "Gesus Petterson : Jag undrar om du skulle kunna lagga fram vetenskapliga bevis for mig pa att inga akta medium finns? "

Eftersom det inte går att bevisa att något inte finns, utan bara att något finns - och du påstår väl att det finns. Då tänkte jag du kunde visa mig istället - det du vill att jag ska göra (fast det du vill jag ska göra är omöjligt - det är inte det jag ber dig göra)

Så igen, "visa du mig några som inte är bedragare (då med vetenskapliga bevis, som du själv säger). Jag kan visa dig hur många som helst som avslöjats…"

Jag har i nu ca fyra år letat efter något, vad som, som visar att det inte bara är bluff och bedrägeri - har inte hittat ett endaste minsta lilla. Däremot massor av bluff och bedrägeri. Har inga problem med att det skulle finnas, tvärtom - men visa mig då…

Du behöver inte försöka övertyga mig - bara visa ett äkta medium - eller kan du inte det..?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Annons:
natsage
2/24/16, 2:46 AM
#21

Gud hur orkar du? haha!

Assa inte fan skulle jag sitta och leta efter bevis pa nagot som jag inte ens tror finns! Vilket sloseri pa livskraft!

Nej jag kan inte bevisa det.

Nej jag har ingen onskan att bevisa det. 

Jag vet att det finns de som kan lasa av energier i dimensioner som vi inte ar medvetna om. 

Jag kanner inget behov av att overtyga nagon annan.

Om jag var ett medium skulle jag inte ens stalla upp pa ett sant experiment. 

Anledningen till att jag skrev till dig fran forsta borjan var av din ovetenskapliga kommentar:  'fast det finns ju inga äkta medium'

Du TROR inte att det finns nagra akta medium. Jag vet att det svider lite men vetenskapen vet faktiskt inte allt och om du tror det sa ser jag ingen skillnad pa dina asikter och pa t.ex. organiserad religion. 

Vi vet inte allt. 

Vi har inte redskap till att veta allt. 

Bara for att vi inte kan bevisa att nagot inte finns nu sa betyder det inte att det inte finns. 

Sa smart antar jag att du ar sa att du forstar det. 

Leta efter bevis for att det finns istallet sa far du se vad du hittar.

Gesus Pettersson
2/24/16, 6:24 PM
#22

#21 Du begär alltså något av mig - som är omöjligt.

För att sen köra med härskartekniker när jag ber dig göra "samma"/omvänt - fast det du "ska" göra är möjligt..! T.o.m hur enkelt som helst - om det finns, visa det!

Sen är jag f.ö ganska säker på att "vetenskapen" nog flera gånger visat att det inte finns några "äkta medium" - utan att det bara är bluff och bedrägeri. Tvärtom finns det garanterat inget dock!

@natsage - "Leta efter bevis for att det finns istallet sa far du se vad du hittar."

Verkar som du har svårt att läsa vad som skrivs, så jag repeterar,

"Jag har i nu ca fyra år letat efter något, vad som, som visar att det inte bara är bluff och bedrägeri - har inte hittat ett endaste minsta lilla. Däremot massor av bluff och bedrägeri."

Och

@natsage - "Jag kanner inget behov av att overtyga nagon annan."

"Du behöver inte försöka övertyga mig - bara visa ett äkta medium - eller kan du inte det..?"

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
2/24/16, 6:25 PM
#23

#21 "Du TROR inte att det finns nagra akta medium."

Nej, jag kan nog säga att jag vet - för det finns inte ett endaste som visat att dom är det, någongång någonsin någonstans!

Annars igen, visa bara vilket/vilka - hur svårt kan det vara om det finns..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

[Hukanson]
2/25/16, 6:05 PM
#24

Ämnet för denna trådens diskussion förutsätter att man håller begreppen för verkliga. De som deltar här anser alltså att det finns medier…alltså går det att diskutera om medier och deras arbetsmetoder. Földaktligen är det helt off topic att börja argumentera om att det inte finns medier. Helt ointressant för trådens diskussion. Kanske intressant för familj och vänner rent privat för den som vill lufta sina känslor om andra människor och deras insikt i ämnet. Det blir alltför familjärt för att kallas diskussion på ett ämnesforum.

Upp till toppen
Annons: