• Om iFokus
  • iFokus-bloggen
  • Intressesajter
  • Starta en sajt
  • Support
  • Logga in med Facebook
  • Bli medlem
  • Logga in
iFokus Hoppas du har en bra dag!
Reworking iFokus
  • Om sajten
  • Lexikon
  • Länkar
  • Medlemmar
  • Sök
  • A A
Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen Aktuella världshändelser Andlig utveckling - Psykologi Astrologi Boktips Bön - Invokation - Affirmation Chakran - Psykiska kroppar - Hälsa Devor - änglar - naturväsen Esoteriskt/Teosofiskt Evenemang - Retreats - Kurser Gud Healing - Hälsa Hjärtat - Kärlek Humor Inspiration-Förebilder
Av allt och alla jag mött...
0 svar

Hugohugo
2019-07-28
Don't worry, be happy!
4 svar

retep
2017-02-18
Moder Teresa
0 svar

Flowerpower67
2016-04-01
Världsfred
3 svar

retep
2016-02-28
Jesus var "tystlåten"?
0 svar

niklaeri02
2016-01-06
TM
9 svar

retep
2015-05-18
Vilken kanonkille
4 svar

white lady
2015-03-30
Dr. Tony Nader
1 svar

retep
2015-03-29
Andligt uppvaknande
2 svar

maribell
2014-11-02
Kärnfokusering ger kärnbalansering
0 svar

allhealing
2014-10-21
"…The thing is,
10 svar

retep
2014-08-04
Transcending
4 svar

retep
2014-07-02
Self is always the Self...
0 svar

retep
2014-06-24
Jim Carrey
0 svar

retep
2014-06-21
Överlevnads kit
0 svar

maribell
2014-05-06

Nästa »

Konst - foton Livsprocesser - Utvecklingsproblem Ljusarbete - Tjänande Läsvärt - tänkvärt Meditation Medlemspresentationer Medvetande - själen Musik - Film - Youtube OT - off topic Om sajten/om iFokus Omröstningar - undersökningar Ordförklaringar Själen - anden Stjärn - Änglamänniskor Tal och symboler Universum Upplevelser Övrigt

Världsböndagen

Världsböndagen är en dag för bön och invokation. Den infaller vid fullmåne när solen står i tvillingarnas tecken. Det är en dag för vädjan och åkallan. Det är också en dag för förlåtelse. Läs mer »

De tre andliga högtiderna-fullmånarna

Här får ni en inblick i de esoteriska förståelserna av Påskens fullmåne och de två efterföljande fullmånarna Wesak och Den Goda Viljan. Läs mer »

Esoterisk Astrologi

Den esoteriska astrologin förmedlar det själsliga uttrycket och människans potentiella väg genom erfarenheterna till själskontakt och medvetenhet om själslivet. Läs mer »

Oxens tecken

Artikeln beskriver Oxens tecken utifrån ett esoteriskt perspektiv. Läs mer »

Varför etik?

av Herbert Edlund Läs mer »

Den tänkande människans framträdande

Vår jord är en besjälad kosmisk varelse, under vars innevarande liv vi människor har att företa vår utvecklingsvandring från mänskligt utkast till fullvärdig människa. Läs mer »

Nya tidsåldern

Den tid vi lever i nu innebär en förändring i hur vi ser på ledarskap, samarbete och samverkan. Artikeln belyser dessa skillnader mellan Vattummanens tidsålder och Fiskarnas tidsålder. Läs mer »

Buddhas, Kristus och mänsklighetens arbete

Av SUSAN SUN. Jag har undrat över rollerna hos Buddha och Kristus på denna planet. Jag bad om att undervisas om detta. Jag ville verkligen förstå. -Buddha och Kristus upplyste i grunden två olika områden av mänsklig utveckling. Båda dessa områden måste utvecklas i var och en av oss om vi vill uppleva vår fulla potential. Läs mer »

Liv i Universum

Enligt den esoteriska världsåskådningen så har de materiella formerna vi ser och känner liv och medvetande. Varje planet eller stjärna är eller har varit en uttryckskropp för ett större liv och medvetande. Läs mer »

Skyddsängeln

Läran om skyddande och ledande andliga inflytelser i världen är uråldrig. Den förkunnades i Persien, Indien, Egyp­ten, bland druiderna, i själva verket överallt så vitt jag vet. Av G de Purucker Läs mer »

Kristuslegenden

Evangeliet börjar med bebådelsen. Jungfru Maria fick av en ängel ett fång liljor som symbol för budskapet om Jesu födelse. Buddhas moder, Maya, fick en lotus. I det forntida Mexico blev Quetzalcoatl född av en jungfru kallad "Himmelens drottning", och den mirakulösa födelsen symboliserades med en gåva av blommor. Läs mer »

Triangeln och fyrkanten

Triangeln och fyrkanten har en grundläggande plats i formernas struktur och finns på många sätt representerade i omgivningen. Det finns flera nivåer av inre mening som det går att observera hos symboler genom att tränga in i den inre symboliken. Denna artikel tar upp hur själ och personlighet kan ses genom triangeln och fyrkanten. Läs mer »

Anden, själen och andar

Vad är själen och vad är andar? I denna artikel försöker jag göra en jämförelse av begreppen och förklara hur jag uppfattar Anden, själen och andar. Läs mer »

Nya inlägg på iFokus

• Mouncey petades från VM för att hon är trans
  • Nytt hem till undulat
  • Behöver hjälp!!
  • 10-månaders skriker vid matbordet
  • Vad har du för frisyr idag #7
  • Dagens runda
  • Benbuljong för hälsan
  • Julstrumpor
  • - Visa fler -
Om iFokus Mobilversion Annonsera Kontakta oss Support Användaravtal Skrivregler Cookies
iFokus logo

LONDON - NEW YORK - PARIS - MILANO - TOKYO - HONG KONG - RESTEN AV VÄRLDEN

© Copyright Internetfokus i Sverige AB

Tillbaka till toppen