Annons:
Läst 424 ggr
davidia
8/9/20, 9:47 AM

Öppna upp och stänga ner

Jag har en fundering, när man mediterar och öppnar upp sig för att få kontakt,måste man stänga ner direkt då när man mediterat klart eller kan man göra det senare under dagen/kvällen ? 🤔

Annons:
FataMorgana
8/9/20, 12:40 PM
#1

Jag vet inte vad du menar med att öppna upp och stänga ner. Att meditera betyder egentligen inget annat än att stilla sitt sinne. Dvs. Att tysta ner sina tankar och bara iaktta verkligheten precis som den är eller mycket bättre förklarar Osho det här vad meditation egentligen handlar om och är: 

https://andligutveckling.ifokus.se/discussions/5c9a13b5ce12c4145b002080-oshos-tankar-om-meditation?discussions-1

davidia
8/9/20, 1:58 PM
#2

#1 i vissa meditationer så öppnar man ju upp chakran . Sen ska man stänga ner när man är klar😊

FataMorgana
8/9/20, 2:23 PM
#3

#2  

Alltså man varken stänger eller öppnar sina chakran hur som helst i någon meditation, för våra chakras speglar ju bara vår kropp, vårt psyke, vår personlighet och vad vi just sysslar med och erfar. Om jag är i meditation och i harmoni blir nog chakrana bra utbalanserade och det flyter mycket energi, men inte ska man väl syfta på att blockera energiflödet och stänga chakrana efter meditationen. Sådana saker sköter vårt energisystem själv. Om du t.ex. Upplever ångest eller t.o.m. får en chock kommer nog solarplexus chakrat nästan att stänga sig för att skydda det egna energisystemet. Man kan t.o.m. känna det i maggropen. Sen beror det på vad du just sysslar med och erfar och upplever som avgör var du är med din energi. Sysslar du med att skaffa pengar eller har en överlevnadskamp kommer nog ditt rotchakra att vara mycket aktivt på andra chakras bekostnad. Vem som håller på med sådana saker har förstås inte lika mycket uppmärksamhet på saker som de högre chakrana står för.

davidia
8/9/20, 3:12 PM
#4

#3 ah okej,tack för svar😊

Upp till toppen
Annons: