Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktuella världshändelser Andlig utveckling - Psykologi Astrologi Boktips Bön - Invokation - Affirmation Chakran - Psykiska kroppar - Hälsa Devor - änglar - naturväsen Esoteriskt/Teosofiskt Evenemang - Retreats - Kurser Gud Healing - Hälsa Hjärtat - Kärlek Humor Inspiration-Förebilder Konst - foton Livsprocesser - Utvecklingsproblem Ljusarbete - Tjänande Läsvärt - tänkvärt Meditation Medlemspresentationer Medvetande - själen Musik - Film - Youtube OT - off topic Om sajten/om iFokus Omröstningar - undersökningar Ordförklaringar Själen - anden Stjärn - Änglamänniskor Tal och symboler Universum Upplevelser Övrigt
Medvetande - själen

Få kontakt med någon på andra sidan

2020-07-07 07:26 #0 av: Flaeder

Jag vet inte om jag är inne i rätt forum för att få svar. Detta gäller både drömmar och andlighet.

Jag hade en stark dröm inatt. Jag mötte i min dröm en släkting som gått bort för inte så många år sedan. (I drömmen bad jag om att få träffa personen i en dröm. Och en hundradels sekund senare är personen där och överraskar mig.) Personen log så ögonen nästan blev som två streck och personen sträckte ut båda armarna efter en kram. Vi kramades. Jag minns att jag frågade något i stil med hur mår du/var är du nu?/är det bra där du är? Personen svarade, och jag upplevde det som att vi hade gott om tid på oss att samtala, kanske 5-10 min, utan att behöva skynda. Jag såg oss prata friskt och mycket. Men det var som att volymen skruvades ned. Jag kan inte minnas vad vi pratade om, eller svaret på min inledande fråga. Men väl inne i drömmen upplevde jag att volymen inte var sänkt. Så jag har kanske svaren inom mig?

Jag har träffat personen i en dröm ca 1 år tidigare, också då efter personens bortgång. Den drömmen var också nära och stark. Speciell helt enkelt. Personen besökte mig för att ge mitt då ofödda barn ett smycke, och personen kallade mitt barn de smeknamn som vi använde innan vi visste könet på bebisen. Personen gick bort ca 2 månader innan jag blev gravid.

Jag vill få kontakt med personen. Jag har fått höra att jag är lagd åt det mottagliga hållet, men jag är rädd för att släppa in fel energier och folk, och för att bli skrämd, så jag spjärnar nog emot en del i min andlighet.

Någon kanske kan hjälpa mig på något sätt? Finns det någon som kan läsa av foton till exempel? Eller på annat sätt kan vara min länk till en dialog med denne för mig så saknade person?

Anmäl
2020-07-07 10:20 #1 av: JRSN

#0 Du verkar ju ha lyckats ganska bra själv, drömmen är ett utmärkt sätt att uppnå kontakt med en bortgången person. Men jag förmodar att du önskar svar som är mer detaljerade. Då kan du alltid söka upp ett erfaret medium för att kunna ställa lite mer ingående frågor. Var beredd på att du kanske inte hittar rätt medium på en gång, man kan få leta ett tag. Betala heller inte för mycket, det ger inte alltid bättre resultat. Kostnaden bör ligga mellan 500-1000 kr för ca. en timme. Blomma

p.s. Undvik seanser, det kan dra till sig fel energier.

..........................................
Sajtvärd: Andar, änglar & demoner / Knackningsterapi
                      www.astromantra.se/

Anmäl
2020-07-07 10:58 #2 av: Flaeder

Tack för ditt råd kring seanser.

Jag funderar. Är det min släkting som kontaktat mig i drömmen? Eller är det jag/mitt inre som omedvetet kallat på personen? Eller har vi bäda haft en önskan om att ses? Jag har svårt att förstå. Jag känner mig oerhört känslosam och önskar att jag hade hört vad vi sa till varandra. Det gör mig så ledsen att vi aldrig fick ett samtal jag kan minnas.

Anmäl
2020-07-07 11:01 #3 av: Flaeder

Finns det något sätt jag kan nå personen oftare i drömmarna?

Anmäl
2020-07-07 11:09 #4 av: JRSN

#2 #3 Det kan mycket väl vara så att ni har en ömsesidig önskan att komma i kontakt med varandra. Just därför kan det vara bra att kontakta ett medium. Men vill du försöka själv finns det några metoder man kan pröva. Läs mer här!

Här är också en lista på medier i Sverige.

www.astromantra.se/

Anmäl
2020-07-07 20:01 #5 av: Flaeder

Finns det något jag kan göra för att bjuda in till att kommunicera i drömmarna? Eller ja, liksom för att kanske bli mer mottaglig för atg möta avlidna anhöriga i drömmarna? Känns så löjligt att fråga, men jag förstår verkligen inte hur det fungerar. Kanske för att jag samtidigt är lite skeptisk till att drömmar skulle vara något mer än att just sortera tankar/information/intryck.

Anmäl
2020-07-07 23:10 #6 av: JRSN

#5 Jag brukar hävda att drömvärlden är till 100 procent verklig men att den lyder under andra 'naturlagar'. I den andliga världen är det så att 'lika dras till lika'. Om du från hjärtat önskar kontakt med en annan person så kommer det troligen att ske. Detta förutsatt att den andra personen inte är förhindrad på något sätt. Han eller hon kan ha återfötts men detta brukar inte hindra att en kontakt kan ske ändå. Men får man inte kontakt efter upprepade försök så kan det möjligen betyda att det är dags att 'släppa taget'. Du fick ju dock en väldigt fin återkoppling, även om du inte minns ordagrant vad som sades, en bra känsla fanns där trots allt.

www.astromantra.se/

Anmäl
2020-07-12 20:13 #7 av: Flaeder

Tack för visa och vägledande ord. Uppskattar det verkligen. Allt gott!

Anmäl
2020-07-12 20:20 #8 av: JRSN

#7 Lycka till med kontakten! Tummen upp

www.astromantra.se/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.