Annons:
Läst 715 ggr
Flaeder
2020-07-07 07:26

Få kontakt med någon på andra sidan

Jag vet inte om jag är inne i rätt forum för att få svar. Detta gäller både drömmar och andlighet. Jag hade en stark dröm inatt. Jag mötte i min dröm en släkting som gått bort för inte så många år sedan. (I drömmen bad jag om att få träffa personen i en dröm. Och en hundradels sekund senare är personen där och överraskar mig.) Personen log så ögonen nästan blev som två streck och personen sträckte ut båda armarna efter en kram. Vi kramades. Jag minns att jag frågade något i stil med hur mår du/var är du nu?/är det bra där du är? Personen svarade, och jag upplevde det som att vi hade gott om tid på oss att samtala, kanske 5-10 min, utan att behöva skynda. Jag såg oss prata friskt och mycket. Men det var som att volymen skruvades ned. Jag kan inte minnas vad vi pratade om, eller svaret på min inledande fråga. Men väl inne i drömmen upplevde jag att volymen inte var sänkt. Så jag har kanske svaren inom mig? Jag har träffat personen i en dröm ca 1 år tidigare, också då efter personens bortgång. Den drömmen var också nära och stark. Speciell helt enkelt. Personen besökte mig för att ge mitt då ofödda barn ett smycke, och personen kallade mitt barn de smeknamn som vi använde innan vi visste könet på bebisen. Personen gick bort ca 2 månader innan jag blev gravid. Jag vill få kontakt med personen. Jag har fått höra att jag är lagd åt det mottagliga hållet, men jag är rädd för att släppa in fel energier och folk, och för att bli skrämd, så jag spjärnar nog emot en del i min andlighet. Någon kanske kan hjälpa mig på något sätt? Finns det någon som kan läsa av foton till exempel? Eller på annat sätt kan vara min länk till en dialog med denne för mig så saknade person?

  • Redigerat 2021-05-14 18:22 av FataMorgana
Annons:
JRSN
2020-07-07 10:20
#1

#0 Du verkar ju ha lyckats ganska bra själv, drömmen är ett utmärkt sätt att uppnå kontakt med en bortgången person. Men jag förmodar att du önskar svar som är mer detaljerade. Då kan du alltid söka upp ett erfaret medium för att kunna ställa lite mer ingående frågor. Var beredd på att du kanske inte hittar rätt medium på en gång, man kan få leta ett tag. Betala heller inte för mycket, det ger inte alltid bättre resultat. Kostnaden bör ligga mellan 500-1000 kr för ca. en timme. 🌺

p.s. Undvik seanser, det kan dra till sig fel energier.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Flaeder
2020-07-07 10:58
#2

Tack för ditt råd kring seanser. Jag funderar. Är det min släkting som kontaktat mig i drömmen? Eller är det jag/mitt inre som omedvetet kallat på personen? Eller har vi bäda haft en önskan om att ses? Jag har svårt att förstå. Jag känner mig oerhört känslosam och önskar att jag hade hört vad vi sa till varandra. Det gör mig så ledsen att vi aldrig fick ett samtal jag kan minnas.

Flaeder
2020-07-07 11:01
#3

Finns det något sätt jag kan nå personen oftare i drömmarna?

JRSN
2020-07-07 11:09
#4

#2 #3 Det kan mycket väl vara så att ni har en ömsesidig önskan att komma i kontakt med varandra. Just därför kan det vara bra att kontakta ett medium. Men vill du försöka själv finns det några metoder man kan pröva. Läs mer här!

Här är också en lista på medier i Sverige.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Flaeder
2020-07-07 20:01
#5

Finns det något jag kan göra för att bjuda in till att kommunicera i drömmarna? Eller ja, liksom för att kanske bli mer mottaglig för atg möta avlidna anhöriga i drömmarna? Känns så löjligt att fråga, men jag förstår verkligen inte hur det fungerar. Kanske för att jag samtidigt är lite skeptisk till att drömmar skulle vara något mer än att just sortera tankar/information/intryck.

JRSN
2020-07-07 23:10
#6

#5 Jag brukar hävda att drömvärlden är till 100 procent verklig men att den lyder under andra 'naturlagar'. I den andliga världen är det så att 'lika dras till lika'. Om du från hjärtat önskar kontakt med en annan person så kommer det troligen att ske. Detta förutsatt att den andra personen inte är förhindrad på något sätt. Han eller hon kan ha återfötts men detta brukar inte hindra att en kontakt kan ske ändå. Men får man inte kontakt efter upprepade försök så kan det möjligen betyda att det är dags att 'släppa taget'. Du fick ju dock en väldigt fin återkoppling, även om du inte minns ordagrant vad som sades, en bra känsla fanns där trots allt.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Flaeder
2020-07-12 20:13
#7

Tack för visa och vägledande ord. Uppskattar det verkligen. Allt gott!

JRSN
2020-07-12 20:20
#8

#7 Lycka till med kontakten! 👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Huygens
2020-07-17 21:22
#9

Möjligheten finns att man kan få lite mer kontakt om man tränar på klardrömmar, eng lucid dreaming. Det finns guider på nätet till att öka mängden klardrömmar om man letar.

Flaeder
2021-07-26 15:35
#10

Har inte hört talas om detta, så jag ska såklart kolla upp det. Tack för tips!

Jag känner mig fortfarande, särskilt nu den senaste tiden, på nått sätt tyngd av denna närståendes bortgång. Inte nödvändigtvis ledsen som i att jag gråter, men saknaden är stor och dragningskraften efter denne är enorm.

Jag mötte även en annan bortgången person i en dröm här om natten, som valde att lämna denna jord för över tio år sedan. Jag är inte heller nödvändigt ledsen eller sorgfylld när jag tänker på denna människa. Jag känner likadan som inför ovanstående person. Dragningskraften till att få mötas, samtala, ge varandra kraft och mening är det som dominerar. Det är en jobbig känsla att dras med flera dagar i sträck. Det känns som att min själ till stor del hör ihop med dessa två som inte finns längre, men på väldigt olika sätt.

Jag skulle inte säga att vi kom superbra överens eller hade världens närmsta relation, eller umgicks mest tex. Jag känner bara en väldigt stark själslig koppling till dessa två. Jag lider emellanåt över att jag inte kan ignorera dragningskraften. Förmodligen för att jag inte vill släppa taget.

Fy vilken jobbig ande jag kommer att vara sen när jag själv ska passera vidare och min ande ska ”försöka lämna jordelivet”. Jag är så envis och känslostyrd haha.

FataMorgana
2021-07-26 18:40
#11

#10:

Försök att omvandla sorgen till glädje. Jag vet att det inte är lätt. Men tänk på att de som dött är hemma igen - ett med det gudomliga igen, i en tillvaro utan sorger och utan elände, utan sjukdom och lidande. Livet som människa på jorden är ändå bara som en stor illusion, som man kan jämföra med en dröm, som börjar när vi föds och som upphör när vi dör. Vi som fortfarande lever är de som drömmer, medan de som dött är de som vaknat upp ur drömmen. Dom är som sagt hemma igen och på en mycket bättre plats än vi och därför finns det egentligen ingen orsak att vara ledsen över andras bortgångar. Men visst känns det svårt ändå, när någon dör, nog vet jag det. Men om man kan se på döden ur ett litet annat perspektiv, så kan det få en att känna sig bättre 😊

Och apropå andra perspektiv, så vill jag ännu säga, att den här sajten har fått nya sajtvärdar och bytt inriktning. Så om du vill fortsätta diskutera "kontakter med andra sidan" gör du det bäst på en annan sajt, som kanske t.ex på spiritualism iFokus. Här ser vi nämligen på saken ur ett litet annat perspektiv. Spiritualism och spiritualitet är två olika saker och här diskuterar vi spiritualitet, vad som betyder andlighet som är vägen för andlig övning i syfte att förenas med en högre verklighet (Gud, Transcendens, inre lycka). Andlighet betyder att anpassa livet till erfarenheten av en högre verklighet. Andlighet betyder att sträva efter en högre mening och anpassa sitt liv till denna högre mening.

  • Redigerat 2021-07-26 18:41 av FataMorgana
Upp till toppen
Annons: