Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktuella världshändelser Andlig utveckling - Psykologi Astrologi Boktips Bön - Invokation - Affirmation Chakran - Psykiska kroppar - Hälsa Devor - änglar - naturväsen Esoteriskt/Teosofiskt Evenemang - Retreats - Kurser Gud Healing - Hälsa Hjärtat - Kärlek Humor Inspiration-Förebilder Konst - foton Livsprocesser - Utvecklingsproblem Ljusarbete - Tjänande Läsvärt - tänkvärt Meditation Medlemspresentationer Medvetande - själen Musik - Film - Youtube OT - off topic Om sajten/om iFokus Omröstningar - undersökningar Ordförklaringar Själen - anden Stjärn - Änglamänniskor Tal och symboler Universum Upplevelser Övrigt
Meditation

Meditation och symboler

2020-03-16 11:48 #0 av: Alexandria 56

När jag mediterar ser jag symboler som jag alltid förstår. Men jag måste "logga in" mig  först genom att se en bro och vatten. Bron kan jag förstå, men måste se vattnet lika tydligt som i verkligheten. Vad symboliserar detta?  Glad

Anmäl
2020-04-10 13:36 #1 av: Dioramabyggare

#0: Vattnet kanske symboliserar rening, och tillförsel av ny "frisk" energi?

Anmäl
2020-05-08 16:30 #2 av: sinnligkunskap

Vatten symboliserar ofta känslor, i tarotkorten tex står vatten för känslor eller nära relationer. Du kan se  hur vattnet ser ut för det blir också information. Eftersom det är en bro så är det nog en övergång från en känsla till en annan.

Anmäl
2020-05-09 07:25 #3 av: JRSN

#0 I den kinesiska traditionen (I Ching) står vatten ofta för 'fara', något svårt som behöver övervinnas. När man sedan bemästrat faran får man inte lockas att vända om och se tillbaka, utan istället fortsätta framåt. Blomma

..........................................
Sajtvärd: Andar, änglar & demoner / Knackningsterapi
                      www.astromantra.se/

Anmäl
2020-06-08 10:17 #4 av: Dragontwin

Vad symboliserar vatten för dig? För mig står det för känslor. Och om man finurlar lite på det hela så kanske dina känslor måste vara klara, lugna och mottagliga innan du går över. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.