Annons:
Läst 858 ggr
Alexandria 56
3/16/20, 11:48 AM

Meditation och symboler

När jag mediterar ser jag symboler som jag alltid förstår. Men jag måste "logga in" mig  först genom att se en bro och vatten. Bron kan jag förstå, men måste se vattnet lika tydligt som i verkligheten. Vad symboliserar detta?  🙂

Annons:
Dioramabyggare
4/10/20, 1:36 PM
#1

#0: Vattnet kanske symboliserar rening, och tillförsel av ny "frisk" energi?

sinnligkunskap
5/8/20, 4:30 PM
#2

Vatten symboliserar ofta känslor, i tarotkorten tex står vatten för känslor eller nära relationer. Du kan se  hur vattnet ser ut för det blir också information. Eftersom det är en bro så är det nog en övergång från en känsla till en annan.

Universum ger oss en dröm när vi föds, sedan är det upp till oss att göra den verklig.

www.sinnligkunskap.se

JRSN
5/9/20, 7:25 AM
#3

#0 I den kinesiska traditionen (I Ching) står vatten ofta för 'fara', något svårt som behöver övervinnas. När man sedan bemästrat faran får man inte lockas att vända om och se tillbaka, utan istället fortsätta framåt. 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Dragontwin
6/8/20, 10:17 AM
#4

Vad symboliserar vatten för dig? För mig står det för känslor. Och om man finurlar lite på det hela så kanske dina känslor måste vara klara, lugna och mottagliga innan du går över.

Hugohugo
8/5/20, 7:36 PM
#5

#0 Hej jag verkar tolka vatten, så här:

Av de fyra elementen, har vatten en koppling till lyckan (det inre och flexibla). Vatten är även en länk eller tillstånd mellan jord och luft, vädrets krafter börjar från att solen värmer vattnet eller värmer luften. Den största delen av väder typerna är gjort av vatten. Vädret är i sin tur den mest aktiva rollen i naturen för växterna. Man ser att vatten kan göra livet kommer fram ur frön eller gör rötterna växer fram ur lösa färska grenar av plantor (vilka hamnar med en del av sig i vattnet). Vattnet behöver balanseras, så den inte dränker det högre (landlevande och fåglar). Vatten kanske kan ses som lagom med vila för få en öppna sig för lärande. Jord för arbete, vatten för vila, luft för överblick ner från himlen.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Upp till toppen
Annons: