Annons:
Etikettpsykologiskt-arbete
Läst 433 ggr
Hugohugo
2020-02-19 15:58

Ondska = Medvetet skada.

[Så teoretiskt av mest prioritärt, i korthet]

Om man följer allt om teorin om det existentiella, så är det mer prioritärt och grundat på godhet, för den ordning och värde av resultat vilket är att testa fram.

Målet med att vara på jorden är dyrka Gud av Frihet och Abraham och Isaac och Jacob, så för att göra så paradiset och lyckan kan komma som fortsättning på jorden och medans man lever. Det verkliga problemet är ondskan. För att paradiset ska finnas för alla människor, behöver var och en göra sitt, det innebär att bemästra sitt Änglatempel och bli Gudomligt Förverkligad, så en sen kan tämja ondskan till bli minsta skadlig, så den istället är från förvirring till hinder. Den fullständiga individuella tämjandet av ondskan gör man via Själens Mörka Natt (det är privat). På samma vis Yeshua Ben Joseph of Nazareth gjorde, även kallad Jesus Kristus, gjorde innan han korsfästes.

Huvud-målet är att finna en konstruktiv fortsättning på problemet med ondskan. Då ondskan i sig gick inte undvika när allt skapades, det fria skulle finnas och det fysiska har en avvikande variant av perverterad frihets-liknande av annorlunda sort än den Gudomliga Friheten. Den fysiska varianten kan användas till medvetet skada. Och det är inte det enda av det fysiska vilket kan bli ondska. Men det fysiska är även del av lösningen att tämja ondskan.

Andra begrepp för tänka utanför boxen:

''Resurs, Byggnad, Väl och Dyrkan och Dopet'', så kan man meditera med dem för utgå från det Mest Enade och uppnå se möjligheterna för effektivare lösa det problemet med ondskan. Det gör man via att först uppnå bemästrandet av sitt Änglatempel,  det är första delen av fortsättningen som är mest avgörande. 

(Med bemästrandet av sitt änglatempel, ska man även bli ordentligt telepatisk, så som min vän Desiree är. )

Gudomlig sanning är något man finner om man använder teorier för få översikt för abstrakta begrepp. Jag ser det vara en mycket prioritär teori, för det är den värd när den har den klass av ordning och mål av resultat att få slut på ondskan så som den har varit från början av tiderna.

Om teorin stämmer att detta abstrakta (exempelvis Byggnad) är det gudomliga som det är tänkt, så hittar man all sanning man behöver, än om Det yttersta av all sanning är bara något Gud av Frihet ser. Via rätt utgångspunkt så får man överblicken att tänka utanför boxen, vilket är nöjen och arbete eller överlevnad.

När man dyrkar så får man mer överblick än om man bara frågar varför, andra saker finns också för ge överblick exempelvis ordet "Byggnad", vilket är av något annat över det konkreta exemplet av byggnader som kuber och pyramider. Dyrka är att ta sig genom en dörr och det fortsätter göra det så länge man dyrkar. Det är ett abstrakt begrepp.

Det viktiga hittar man via teorier och översikt av finna möjligheter som är utanför boxen av livets vardag, se åt vägen för en högre mening. Jag har upplevt en del inte väntat eller annorlunda än det fysiska man upplever. Men det är mest glimtar att något händer på den väg jag är på. Oftast behöver man ha mycket tålamod och uthållighet för att märka de mest omvälvande och viktigaste förändringarna, annat ska man märka ganska snabbt. Jag försöker mäta det jag upplever och förutsäga vad som sla hända om man ska pröva väl grundade moraliska vägar. Att inte dyrka är som att mena att man skulle metaforiskt vara att hellre vara utan ett huvud och ligga i koma.

Så länge man ännu inte har bemästrat sin individuella ondskefulla bagage, vilket alla människor bär på var sitt egna, så kommer ondskan finnas och uppstå av sig själv sammtidigt eller nästan sammtidigt då det goda sammlar sig. På grund av att alla begår onda handlingar till någon grad, och med all otämjd ondska, så kommer vissa frestas desto mer att fortsätta vara onda, medans andra klara av undvika frestelsen att vara ond i överlag.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

  • Redigerat 2021-05-14 18:10 av FataMorgana
Annons:
Hugohugo
2020-02-19 16:38
#1

En förklarande del: Alla har ett antal goda entiteter och ett antal onda entiteter, utifrån ens karma. Det är ens bagage.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Upp till toppen
Annons: