Annons:
Läst 570 ggr
Migsjälv
2019-07-11 10:51

Vad ska jag göra av mina föraningar?

Hej!

Vet inte om jag postat detta i rätt grupp. Hur som helst: Jag har efter mycket tvivel insett att jag har förmåga att uppleva föraningar om saker som ska ske. Det kan gälla triviala saker och mer allvarliga saker. Informationen kommer oftast i samband med meditation eller precis när jag slumrar eller vaknar. Ofta gör informationen mig orolig eftersom jag inte vet vem det gäller och ofta tror jag att det är något som ska hända mig. Det är ofta bristfällig info som skapar en massa ångest eftersom jag inte förstår den. Senare inser jag vad det gällt och då blir jag frustrerad eftersom jag inte förstår vad syftet är.  Ett exempel är för några veckor sedan då jag slumrade och såg en tydlig bild av en hjärna och fick budskapet om en tumör på vänster sida. Jag blev jätterädd och fick ångest. För några dagar sedan började min hund vingla till och tappade kontroll över sina ben på höger sida. Efter flera turer till veterinären konstaterades en tumör i vänster hjärnhalva. Oftast får jag dock information som är mer trivial och bara gäller vanliga händelser i vardagen. Ibland kan det dröja flera månader innan det inträffar något som får bitarna att hamna på plats. Vid en meditation såg jag till exempel en bild av bin i en bivaxkaka, ordet The hives, och Da vincis ritning av en man som står inuti en cirkel med armarna och benen utsträckta. I flera månader går jag runt och försöker förstå och tror att jag hittar förklaringar. Häromveckan gick jag sedan en promenad  och passerade först en nedklottrad bro med texten The hives, sedan några hundra meter bort fanns en biodling, och slutligen en sjukgymnast med Da vincis bild som företagslogga på fönstret. Men varför har jag fått denna information? Vad ska jag med den till? Ja, sådant går jag och funderar på.

Min fråga är - vad kan det finnas för syfte med denna förmåga? Finns det något livsuppdrag som jag borde ägna mig åt där jag drar nytta av denna förmåga? Vad skulle det i sådana fall kunna vara? Och vad innebär detta mer praktiskt? Innebär det att saker och ting redan är förutbestämda att ske, och att ingenting egentligen går att påverka? 

Jättetacksam för all input!

Annons:
[Hukanson]
2019-07-11 12:51
#1

Jag tror att du genomgår en träning i att acceptera din känslighet att få föraningar. Det är en del av förändringen och många kommer att utveckla den förmågan till andlighet. Det är något som ges till dig och du tränar upp din förmåga till uppmärksamhet och insikten om att mycket i livet är förutbestämt i den andliga dimensionen.

Migsjälv
2019-07-11 13:21
#2

Tack för svar! Så det finns egentligen inget jag ska göra med denna förmåga, utan bara ha den?

[Hukanson]
2019-07-11 14:38
#3

Genom att se det som en gåva och en värdefull träning kan det bara berika ditt liv och göra dig medveten om att tillvaron är större än vi kan se med våra samhällsorienterade ögon.

Hugohugo
2019-07-14 15:57
#4

#0 Det hänger ihop med kundalini att man får sånna förmågor, och det kan som sagts bli tränat till perfektion, vissa personer föds med talang för det utan ha tränat, men även de gör av vana också det vilket behövs för att upprätthålla förmågan. 
Informationen kan komma från Gud vilket är med änglar, heliga andar, din Heliga Beskyddande Ängel… Medans fel väg är att göra det bara från media likt bara andar, idoler och andar som beter sig i mörkrets tjänst.
För att slippa involvera sig med mörkret, så kan man visualisera sig att man har alltid ha en gyllene cirkel runt sig (och då och då försöka fokusera på visualisera den pånytt för att stärka den vilken redan är där efter första gången man har gjort den). Den blir ett hinder för mörkret att påverka din själ. Sedan, så är kundalini en kraft av Skaparen (Gud), så den vidhålls via att man upprepar Namnet "Skapare" i det man arbetar på som är subtilt och Gudomligt. Skapare är vilket ett Gudomligt Namn, vilket av sig självt är i betydelse första hand Gud oavsett om man vill det eller inte (så är det med vissa Namn). Man kan i andra jordiska sammanhang i vardagen nöja sig med upprepa "Skapande", "kreativitet", kärlek.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2019-07-14 16:01
#5

#0 Från boken av Ntolo, Rabbi Desiree R.. Elyonin Versus Elohim: The Message From A Planet Beyond The Stars -We Created Man On Earth- . Rabbi Desiree R Ntolo. Kindle Edition:
"  The first commandment is to be obeyed as it is expected to be, because it is a perfect Law. Therefore only God Almighty, the God of your heart should be your God.’

‘You must never worship any thing that exists, has existed and (or) shall exist, if it can be seen, heard, touched, tasted, smelt, felt or easily fathomed. You were created in the image of God, and only that God that is within you, and is part of you, is worthy of your worship; and you are all aware that God within can neither be seen, heard, touched, tasted, smelt, felt or easily fathomed, He just Is.’ "

Sen är det du beskriver ett fenomen vilket är i utvecklingen för Gudomligt Förverkligande (Divine Realization): 

" ‘Note that Divine Realization should allow you to help your fellow Humans without the conventional conventional human means. For example you should be able to cure illnesses without performing any medical operations or administering man-made drugs and medicine.’ ‘You should be able to live in opulence and comfort; you and those who are your responsibility. Past, present and future should hold no secrets to you. Neither should the lives of those you come across. You should be all knowing, all seeing and all-powerful.  A Divinely Realized Being who should put his knowledge to good use for himself and the rest of the entire Human race.’  "
Peace be with you all.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2019-07-14 16:08
#6

Det finns olika vägar för att nå Gudomligt Förverkligande… vissa är mer självständigta om man tänker på Paul Brunton och Rudolf Steiner, andra är religioner och direkt möte med en Mästare vilken sådan nämns i boken:

" ‘In order to Realize your Divinity, you should do all you can, sacrifice all you have if needed, in order to succeed. For that is the only reason for your transmigration on Earth now.  For that you must research, investigate and try all Lineages of Mysteries and wisdom, until you find the one to which you properly belong in order to access that Divinity.’ ‘Trust God within you, and in time, you will surely find the Master who will come to instruct you and thousands like you; for that is how transmigration is organized.  And when you have found your Master, it is to him that you shall give all the time, attention and devotion that was programmed in you; and that, during your Divine realization.’ ‘For to him, you owe even more dedication and devotion than to your own father.  And to Him and only him you owe something close to adoration and worshipful devotion.  That is what we Elyonin have all done and how we have proceeded in our world over the ages, and how we always will.’

‘But you shall not waste your time in devotion and worship for any realized Religious Leader or Teacher who does not give you or is not willing to give you the means to Realize yourself and raise yourself to his level. Your Divine Realization is the primordial reason for your presence on Earth.  Therefore do not waste any of the precious time you have, when you are presented with an opportunity to get on the Way.’ ‘There are few genuine Lineages of Mysteries left on the Earth such as the Essene Lineage, as held by this, our little messenger Desiree. There are also the Jews who hold a perfect Lineage quite similar to hers, since Essenism is a branch and a Lineage of the Jewish religion. But seek those that are Messianist in Orientation; and by that we mean Yeshua’s Messianism. Seek those Lineages of the Jewish faith that are not hostile to the teachings of the late Rabbi Yeshua of Nazareth.  Many of them exist nowadays.’ ‘But seek not only those of Yeshua’s but also those of Wise Men of other Religious Denominations who do not despise or disregard other true Lineages; and who instruct people in the Mysteries using the Mystical Qaballah. Because the rest of the branches of the Jewish faith have now fallen into a monarchic, conservative and even selfish way of refusing to disclose their knowledge to all. Such is the kind of attitude that Rabbi Yeshua was opposed to.’ ‘Then there are many Buddhist Lineages, such as those handed down by the Karmapas. They have the Mysteries, and are willing to impart their knowledge to real seekers. The only problem with them is that their teachings are in need of modernization.  But our little messenger here is instructed to give you what you ultimately seek.’ ‘There are a few Muslim sects, the best being the Sufis, who have ten Lineages that some amongst you can seek. But they too need to be modernized, because a lot of traditional and sectarian beliefs have long been introduced into their teachings.’ ‘As well as these four groups, there are a few Christian Masters who are working in silence and are unwilling to come out in the open, because of the intolerance that exists in Christianity. There are also a few indigenous Wise Men throughout your World that still have the Mysteries in full. Seek them out if you wish, and learn from them, but do not limit yourselves to them only.’  ‘Those are the ones you should seek and go to, for your progress. But as you shall see, there can only be one teacher on Earth that could allow you to totally break through to the Light, and that is the one that was chosen as your group teacher before you transmigrated.  He/she has the complete knowledge to bring you to success. Seek him out.’  ‘But others could help you on the way. Some for meditation, others for correcting your attitude toward yourself, towards others and towards the way you see those dissimilar to you. There are still some others more, for preparing you for the ordeal ahead, and for the ‘dark night of the soul’; and finally for preparing and helping you to help others others to do the same.’ ‘But ultimately you will find the Lineage that was yours from the beginning of your Transmigration Journey. When you have found that Lineage, you shall know that you have found your real home and you would stop seeking. Then you will begin working on your Divine Realization.’ ‘Now if you ask us which one amongst these ways is the best, we’ll say the Essene Way, as presented by our Messenger; which Rabbi Yeshua Bar Joseph’s Way was also.’ "

Från boken av Ntolo, Rabbi Desiree R.. Elyonin Versus Elohim: The Message From A Planet Beyond The Stars -We Created Man On Earth- . Rabbi Desiree R Ntolo. Kindle Edition.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Annons:
Migsjälv
2019-07-15 15:05
#7

Hugohugo: Tack för svar! 

Det var mycket info. Finns det översatt till svenska? Tycker det låter otäckt att man ska behöva ha en gyllene cirkel runt sig. Om änglarna finns, borde de inte skydda en automatiskt? Och om Gud är kärlek, som alla säger, varför finns det mörka krafter som man ska skyddas ifrån?

[Hukanson]
2019-07-15 15:50
#8

#7 bättre att förstå att kärlek och kärleken är gudomlig vilket vi väl alla tycker och problemet med de mörka krafterna är ju att de inte har mycket kärlek till övers för det de tycker illa om eller vill manipulera/förgöra.

Vad brukar vi göra för att skydda oss från de kärlekslösa? Låsa dörren, skaffa försäkring, bära pepparspray…Nu finns det nog kärlekslöshet både andligt , mentalt och fysiskt. Hur gör man för att skydda sig från andlig kärlekslöshet dvs mörka mentaliteter som inte gått över till himmelens ljus? Det man borde göra är att be till Ljusets kärleksmästare framförallt Jesus Kristus som älskar människorna och står oss nära. Man kan också åkalla och be Änglarna - Ärkeänglarna om hjälp och beskydd.  Det sägs också vara verksamt att visualisera ljus omkring sig, gärna med en bön om hjälp. Googla litet för mer info.

Hugohugo
2019-07-16 12:07
#9

#7  Det i boken är ännu inte översatt till svenska. Änglar skyddar en också ibland utan att man har hunnit be dem om det, för Gud hör din bön även innan du sagt den. På samma vis att man kan födas med talang, så är de egenetliga framstegen gjorda med övning och tills man i ödmjukhet har varit redo så pass länge för utvecklas att man godkänns av högre makter att komma vidare, för bara en stadig uthållig vilja att binda sig till mer av sin lösa potential, är det vilket godkänns för ges gåvor av högre makter. Om man föds med en talang, så har man förtjänat den i tidigare liv. Och har man en grundläggande uthållig stadighet (den om att bättre lära sig tjäna Gud för ge något till världens gemensamma bästa), så kommer man även få bonus på grattis gåvor. En relation kräver även att man ger för att få, och det är inte en en-gångs-grej. Man för ihop sin potential inom sig till handling och man vinner mer frihet i sig, typ som om man har byggt vägarna och platser att vara på, från början är det en röra i det mentala. Med logik, så som det Tio Stora Budorden, vilka ändast ges i modern form i boken "The sacred and the profane" (av Rabbi Desiree R. Ntolo) https://www.amazon.com/SACRED-PROFANE-Desiree-Ntolo-ebook/dp/B00PHZWWPO

Det är i och med att högre dimensioner ger en frihet i lägre dimensioner, den friheten används av visa andar till syften som är egoistiska och avvikande mörka ändamål, det är för de förnekar eller inte vill tro på karma. Allt är inte gratis för att då skulle inte Gud ha gjort människan till sin avbild, något som har själv behärskning eller fritt val att göra sitt i världen. Gud finner i sin intelligens att en relation som väljs fritt är mer värd än en där allt är automatiskt enligt Guds villja. Om det vore automatisk enligt Guds villja, så skulle det inte finnas några riktigt annorlunda intressant, mångfald och delat gör sedan enheten mer till rätta, på samma vis så att Gud är Endast En, så även en enhet på samma gång, i skapelsen kan detta bara ske med att dela upp världen i att en del är av förtjänst, annat är nåd och det tredje är snällhet. De onda och de som syndar tänker på bland annat tre vis, nu ska vi bara tro på endast snällhet, eller endast tömma världen på något, eller endast få allt i en enhet av diktatur. Felet med endast snällhet är att ingen skulle mogna eller ta ansvar, evolution skulle saknas livet skulle bara vara bakterier och liknande. Felet med endast tömma världen, är att det är en girighet och egoism som sliter ut världen tills det finns inget mer som fungerar i slutändan. Felet med Endast enhet är om man som skapelse av Gud vill ha total makt utan hänsyn till det annorlund i varje människa och varje skapelse, det vore våld på individen.
Det finns mer även att säga men detta ger ändå en viss användbar del av grunden.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Migsjälv
2019-07-16 16:22
#10

Tack Hugohugo och Hukanson!

Upp till toppen
Annons: