Annons:
Läst 1180 ggr
Linneanor
2019-05-03 07:22

Möte med min andliga guide - gav mig healing

Igår kväll hade jag väldigt svårt att somna då jag blev illamående just innan läggdags. Jag var så slut i kroppen men kunde inte somna pga illamåendet, så jag låg vaken länge. När jag låg där och var beredd på att behöva gå upp och kräkas, samtidigt som min hjärna och kropp var så utmattad att jag inte orkade röra mig, så känner jag plötsligt att det börjar snurra i huvudet och det går intensiva rysningar i min kropp. Jag känner två händer som håller om mitt huvud (med varsin hand under vardera käke) samtidigt som intensiva vibreringar/rysningar går genom hela min kropp. Jag känner en närvaro av någon men jag kan först inte urskilja vem, men någon pratar med mig och jag känner ett lugn. Är inte rädd. Detta pågår ett tag och jag får känslan av att jag ska ligga kvar och låta mig ta emot något. Plötsligt ser jag honom. En indian/shaman, äldre herre och han har grönt på sig. Det är en sån tydlig bild och den bilden stannar kvar ett tag. Jag förstår på en gång att detta är min andliga guide. Jag minns inte vad han säger till mig eller vad han gör med mig, men det känns som att ger mig healing. 

Detta var mitt första möte med en guide i "vaket" tillstånd. Jag förstår ju att jag måste ha varit i något meditativt läge men jag sov inte. Det blir spännande att se om jag kommer känna av någon effekt av detta, och komma underfund med varför han gjorde denna healing på mig. Jag har ju en stressig period just nu och kanske försökte han att ta bort blockeringar eller så. Jag känner mig helknäpp när jag skriver detta nu, men mötet var så verkligt och tydligt att jag bara vet att jag träffade min andliga guide inatt.

Annons:
JRSN
2019-05-03 21:22
#1

Det känns som att du gjort en bra analys av det som hände. Du träffade din guide eller din skyddsande som hjälpte dig i en stressfylld situation. Häftigt! 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Hukanson]
2019-05-04 14:22
#2

Det finns avlidna människor som vandrar på denna jorden och kan vara från andra länder och mycket gamla från svunna tider. Det finns också levande som har karmatiska band från tidigare inkarnationer.  Andarna söker upp personer för gammal vänskaps skull. Det hindrar inte att det känns mycket obehagligt att behöva få "fysisk" kontakt med andar, speciellt gamla andar. Vad är en andlig guide? Är det en guide som vill hålla kvar i gamla band och ideologier och bromsa ljus och utveckling? Då är det inte en bra guide. En god Guide är en Ljusets guide som vill hjälpa till framsteg i den tid av himmel och jord som råder nu. Det kan vara en nära släkting men från den inkarnation man har nu. Vi är alla i en situation av kollektiv uppstigning av medvetandet och vi bör informera varandra och hjälpa varandra att förstå vad som händer.

Det kan finnas anledning för dig att få hjälp av någon andlig rådgivare om en ande har ett speciellt intresse av dig och det är troligt att den inte ger dig utveckling utan bara en livlös trygghet.

Linneanor
2019-05-04 15:09
#3

När jag söker vad grönt symboliserar så står det bl.a. att grönt ger mental och fysisk jämnvikt, fungerar mot stress i olika former. Grön färg  ger energi och har en lugnande effekt samt kan göra oss mer fokuserade på särskilda arbetsuppgifter.  

Det stämmer så bra med min situation just nu, verkligen på pricken. Jag känner även en skillnad, jag är mer lugn i mitt allmäntillstånd, mindre orolig, mina tankar är klarare och jag får mer gjort. Denna gröna healing jag fick har verkligen löst upp blockeringar. Jag tycker fortfarande det är en surrealistisk situation jag varit med om, men är samtidigt tacksam att jag får vara med om detta och när jag läser om uppstigningen som sker just nu globalt så inser jag att det inte är så konstigt trots allt. Har bl.a haft grumlig syn och varit yrslig de senaste månaderna och har läst att dessa kan vara symtom på det andliga uppvaknandet.

[Ay'e]
2019-05-05 17:28
#4

#3 Tack som delar med dig och visst är det helt fantastiskt fint och en kärlek som inte kan beskrivas med mänskliga ord. Känner en underbar glädje med dig att få möta din guide på det här viset och jag har alltid haft kontakt med min guide sen jag var riktigt liten så långt ner i barndomen jag kan minnas. För mig fungerar det som så att jag både ser och hör honom som vilken fysisk person som helst som vi pratar med och möter livet så att möta sin guide är det mest naturliga som finns.

Underbart att höra hur du balanserat upp och mer balans kommer att infinna sig det ser din indian till. Jättehärligt Linneanor  bara omfamna och ta emot den fina kärleken 🌺

#2 Hukansson, Vad är en andlig guide? Är det en guide som vill hålla kvar i gamla band och ideologier och bromsa ljus och utveckling? Då är det inte en bra guide.

Visst vet väl du vad en andlig guide är , kan aldrig tro att det har gått dig förbi för du har ju vart med på i fokus länge så guiderna har du absolut hört om på många forum 😎 men ok jag kan hålla med i orden vad är en guide för ordet guide har vi människor tillfört en andeperson som i sin tur blir som en enkel förklaring för någon som finns där vid vår sida och ställer upp i ur och skur.

Min guide har synpunkter på ordet guide och han föredrar att kallas vid sitt namn  så det är namnet jag använder med honom men när jag skriver på internet så använder jag ofta ordet guide speciellt till personer som inte känner till hans namn redan för orden andlig guide känner många till men alla känner inte till namnen på sina guider.

Då är det inte en bra guide.

Vart får du det ifrån ? här har vi en "guide" som hjälpt en människa att börja återfå sin balans det om något är gott =  En god Guide är en Ljusets guide som vill hjälpa till framsteg i den tid av himmel och jord som råder nu. Kan det bli finare ? för framsteg börjar med egen läkning och egen inre balans för att uppnå personlig utveckling som människa.

Det finns också levande som har karmatiska band från tidigare inkarnationer.  Andarna söker upp personer för gammal vänskaps skull. 

Absolut så söker andar upp för gammal vänskaps skull men jag köper inte det här med reinkarnation det är människans påfund men vi känner varandra redan från andra sidan så reinkarnationsteorin håller inte någonstans däremot igenkännandet från andra sidan där har vi för gammal vänskaps skull för vi kommer alla från andra sidan och går ner i ett enda jordeliv men karma kan vi kasta däremot bör vi se om vad vi sänder ut för det kommer alltid tillbaka på oss oavsett vi har en andlig tro eller ej.

Vi är alla i en situation av kollektiv uppstigning av medvetandet och vi bör informera varandra och hjälpa varandra att förstå vad som händer.

Nej det finns inget som heter kollektivt medvetande tvärtom allt är individuellt från person till person i sin andliga utveckling och vi ska inte dra in såna saker i andligt uppvaknande för när allt kommer omkring så är vi alla andar  i all enkelhet så varför komplicera andra sidan till nåt den inte är.

Det kan finnas anledning för dig att få hjälp av någon andlig rådgivare om en ande har ett speciellt intresse av dig och det är troligt att den inte ger dig utveckling utan bara en livlös trygghet.

Varför då ? min "guide" har ett speciellt intresse i mig skulle det innebära att efter alla år som vi haft fysisk kontakt med hörsel, seende och röstkommunikation att det skulle vara en livlös trygghet ? 

Jag kanske skulle ta och erbjuda TS mina och min guides tjänster för vi har 30 år dryga med shamansim och än fler år med medialt arbete så kanske skulle vi erbjuda TS våra tjänster att hjälpa till.

Nu jobbar inte jag och min guide så, vi tar inte betalt och vi går inte heller ut med vad vi kan och gör däremot är vi noga att när någon möter sin guide så förringar vi det inte tvärtom det ska uppmuntras och JA det kommer från det goda när en guide visar sin närvaro som TS beskriver ❤️

Upp till toppen
Annons: