Annons:
Läst 2229 ggr
Seerina
5/1/19, 1:09 AM

Andlig psykos

Hej allihopa!

Jag kände bara för att göra ett inlägg om fallgroparna som finns i den andliga utvecklingen. Det skrivs alldeles för lite om just psykostillstånden som kan utvecklas till ett livslångt tillstånd av schizofreni.

Jag började meditera 2005 för att finna mig ett inre lugn. Jag hade samma år fått en ADHD diagnos och tänkte därför hjälpa mig själv att varva ned och minska stressen jag upplevde. Det var svårt att meditera i början men jag gav inte upp och till slut blev jag riktigt duktig på att gå in i djupet av mig själv. 
Efter en tid började jag se blå ljuspunkter och det kändes hela tiden som om någon pillade med mitt hår på toppen av mitt huvud. Sökte på nätet och fann att jag hamnat i en andlig utvecklingsprocess.

Blev mer och mer nyfiken på det andliga och började läsa mycket böcker med andligt innehåll. Det ena ledde till det andra och jag fortsatte min resa med att även läsa böcker om personlig utveckling. Ju längre tiden gick, desto fler övernaturliga upplevelser fick jag. Meditationerna i soffan hände nu också av sig själv när jag tog mina dagliga skogspromenader. Plötsligt hörde jag en oerhört svag röst inne i mitt huvud. Jag började samtala med denna svaga röst som jag måste koncentrera mig hårt för att höra. Rösten var väldigt klok, kärleksfull och gav mig hela tiden goda råd. Mina promenader var nu otroligt givande för jag lärde mig mycket om mig själv som rösten gjorde mig uppmärksam på.

Nu sökte jag återigen på nätet över vad just detta fenomen var för något? Vad var det för röst jag hörde? Det visade sig att jag utövade kanalisering av ett högre väsen. Jag blev otroligt fascinerad över detta. Jag döpte rösten till Sebastian och började kanalisera vid köksbordet för att kunna skriva ned alla klokheter som Sebastian berättade för mig. Det blev ett antal fyllda kollegieblock där vi pratade om livet samt min personliga och andliga utveckling.

Jag utvecklades i raketfart och hade sjukt svårt för att bromsa mig själv då jag verkligen brann för att växa som människa. Allt det goda hade dessvärre ett sorgligt slut.
Augusti 2008 byttes plötsligt Sebastians svaga ljusa stämma ut mot en negativ, skrämmande, svärande och elak röst. Den hördes lika klart och tydligt som mina egna tankar. Jag fattade absolut ingenting? Vad hade hänt? I min förtvivlan ropade jag i mitt inre efter Sebastian men han var spårlöst försvunnen. Nu fick jag stå ut med en röst (i bland två) som kommenterade allt jag gjorde, svor och sa fula könsord och som skrämde skiten ur mig när jag skulle sova. Jag tvingades sova med lampan och teven påslagen för att ens våga somna.

I april 2009 stod jag inte ut längre och åkte till psykakuten. Jag fick medicin mot psykossjukdom och någon vecka senare blev det äntligen tyst i huvudet.

I dag 10 år senare är jag sjukpensionär med diagnoserna ADHD, Fibromyalgi och Schizofreni. Jag har haft säkert 8-10 psykoser sedan det första utbrottet och de triggas av stress och all andlig aktivitet såsom healing, meditation m.m.

Jag kan aldrig mer meditera under resten av mitt liv och jag tvingas leva med att psykoserna kan återkomma gång på gång.

Vill bara varna alla som befinner sig i en andlig utveckling att gränsen mellan själva gudsupplevelsen och en psykos är hårfin.

Lycka till på Er väg genom livet. Min blev inte riktigt som jag tänkt mig.

Kram Seerina ❤️

  • Redigerat 10/23/21, 5:25 PM av FataMorgana
Annons:
Honestyisdead
5/1/19, 12:39 PM
#1

Viktigt att påpeka är att oavsett vad man hör för röst så ska man söka hjälp. Det kvittar om man hör trevliga saker eller otrevliga. Man måste få hjälp!

JRSN
5/3/19, 6:38 AM
#2

#0 Orsakssambandet till att utveckla schizofreni är komplext och inte helt klarlagt. Vad som är orsak och verkan i processen kan vara svårt att veta. Börjar man meditera och utforska det andliga spontant eller gör man det på grund av att ett sjukdomstillstånd "ligger och lurar" i det undermedvetna? Jag tror inte nödvändigtvis att schzofrenin triggades av de andliga grubblerierna, sjukdomen kan ha brutit ut ändå, av andra orsaker.

Sen är det givetvis mindre lämpligt med andliga övningar när en sjukdom som schizofreni väl har konstaterats. Då bör man, med sjukvården som hjälp, vidta lämpliga åtgärder för att stabilisera situationen. Schizofreni är inte obotlig, det finns de som har lyckats komma tillbaka till en bra livssituation.

http://psykmuseet.se/2014/05/schizofreni-ingen-obotlig-sjukdom/

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Ay'e]
5/10/19, 5:45 PM
#3

# 30 Tack som delar med dig av din resa och erfarenhet .

Du har mött svårigheter och dessutom fått diagnoser och det som är så viktigt med andlighet är att när man ger sig in i den ska man ha kunskap om olika astrala världar och lära sig att skapa beskydd så inte fel ande kliver in i sitt liv.

Det som du var med om är tragiskt där Sebastian visade sig vara ett lägre väsen som från början är trevlig men sen vänder om och beter sig illa så du hade helt enkelt oturen att möta fel väsen men att slå ner på hela andligheten och tro att den vält omkull dig det känns tragiskt för andlighet innebär balans,harmoni och inte det du fick vara med om så du har haft en jämmerlig otur.

Meditation är sunt det vet vi alla men du kan vara en av dom som gick för djupt ner och inte hade kunskapen om hur du ska hantera dom väsen som kommer in i våra liv. När jag möter olika väsen både mörka och ljusa så vet jag direkt vad det är för väsen och jag kan hantera dom rätt så dom som inte är av godo dom får aldrig fäste på mig men det där kan man träna upp och lära sig avgöra vem och vad är det jag möter.

Röster är svårt att avgöra för någon annan hur dom uppfattar dom men ett enkelt sätt att skilja på vad som är gott eller ont är att dom goda andarna dm använder röst så som en fysisk person vi möter gör det kommer alltså utifrån och in i örat inte en röst som hörs enbart i vårt huvud för när det är i vårt huvud då är det något lurt eftersom dom lägre väsendena inte har tillgången att kliva in i vårt astrala plan så som ljusets andar har så här får man vara uppmärksam och lära sig skilja på hur man hör.

Att få diagnoser som du har fått innebär inte något dåligt tvärtom det är ofta människor med dom diagnoserna som har en djup andlighet men istället är ni lätt måltavlor för onda väsen som vill komma fram så som Sebastian gjorde och varför jo ni är öppna och på den vägen kilar dom lätt in men lär man sig hur det här fungerar så kan alla oavsett dom har en diagnos eller ej lära sig att hantera sin andlighet och på så vis få en andlig balans.

Jag har funderat mycket kring det här vad gäller ADHD,Schizofreni med mera om det verkligen är en diagnos som ska ställas eller om det är en förmåga och kunskap som ni har som vi andra inte har. Det har alltid känts så fel för mig när jag läst om det för det är ofta just ni som besitter förmågor som borde tas tillvara på istället för att som vården gör dämpa er med medicineringar.

Jag vill falla tillbaka på det här som du skrev : Jag har haft säkert 8-10 psykoser sedan det första utbrottet och de triggas av stress och all andlig aktivitet såsom healing, meditation m.m.

Det här är bara för sorgligt men det är så också att vi tar in andens känslor så som du beskriver om psykoser så den här Sebastian han var helt klart inte bra och tog över dig och din kropp men åter igen du kan lära dig att hantera olika andar och väsen och veta direkt när någon är på besök om han eller hon är av godo.

Healing och meditation gör inte såna saker med oss men fel andekontakt kan ställa till med mycket.

Jag kan aldrig mer meditera under resten av mitt liv och jag tvingas leva med att psykoserna kan återkomma gång på gång.

Jag hoppas att du en dag vågar finna en meditativ ro som gör just dig gott men eftersom du uppenbart är öppen så måste du lära dig att hantera din andlighet samt meditationen rätt för meditation ska handla om avkoppling inte att kontakta väsen tvärtom den ska stilla våra sinnen så vi kan få ro och harmoni.

Sen det här med högre väsen är något vi ska ta avstånd till eftersom dom högre väsendena dom har inte behovet av att kontakta oss så bara där kan vi avslöja vilka dom är och genast skicka ut dom.

Det du vart med om är oerhört jobbigt men ge inte upp din andlighet utan ta istället lärdom av den och lär dig att hantera den rätt då kommer den att ge dig så mycket men onda väsen dom ska du inte ha med dig tvärtom du ska skapa beskydd från ljuset så ingen annan kan tränga sig in hos dig 🌺

Ninnib53
7/5/19, 12:12 PM
#4

Jag tror mer på att Sebastian fortfarande är den ljusa varelse han är. Vad som hände var troligtvis att en mörk entitet/varelse såg ditt ljus och ville förstöra det goda. Det finns många mörka "där ute" som letar efter ljusa och öppna människor för att förvandla det ljusa till mörker och negativitet. Det kan vara någon person som du kommit i kontakt med som haft mörkare energier, någon som varit svartsjuk/avundsjuk/rädd och velat ha ditt ljus. Den personen kan ha haft en mörk energi som vill livnära sig på ditt ljus och som knuffat undan Sebastian.

Anledningen till att vi lever här på jorden är att vi har skuggsidor inom oss som vi ska lära oss av och bemästra. Så kanske din skuggsida hade något som attraherade den där mörkare varelsen, för att du skulle lära dig något.

Obs! Det är jätteviktigt att be om beskydd och stänga av sin kanal uppåt, när vi vistas i jobbiga miljöer bland många människor. På så vis kan inte mörkare energier/entiteter nå oss lika lätt. Medicin mot schizofreni stänger av vår koppling uppåt, därför kan inte sådana energier komma in och därför är det lugnare att bli medicinerad.

Affirmationer är väldigt bra. Vi kan varje dag säga: Tack för den här dagen, tack för att jag har det beskydd jag behöver mot negativa energier. Jag tar emot endast det klara och ljusa. Ja, det finns många olika affirmationer och man får kolla upp vilket som passar en bäst.

Saint Germain har en liten ramsa som jag själv använder mig av varje dag (läser den minst 3 gånger): Jag är en varelse av violett eld, jag är den renhet Gud önskar. Den här ramsan sägs rena och beskydda för alla dåliga energier. Det är den violetta flamman som gör det, en violett eld som alltid finns där till vårt beskydd.

Ha det bra!

servantofjesus
5/8/20, 11:51 PM
#5

I din iver att söka i det andliga har du vänt dig till fel källa, tror jag. Många med dig har upplevt liknande. Först verkar allt väldigt bra och kärleksfullt men sedan tar mörker över. Jag tror i första hand inte att du från början haft ett dåligt psyke, utan snarare på att du redan från början lekt med mörkret, och det är en farlig lek. Det står i bibeln att Gud är ljus och inget mörker finns i honom. Men det står också att djävulen gör sig lik en ljusets ängel för att bedra människor. För dig att få verklig frid bör du vända dig till JESUS och ropa hans namn. Det är det enda som sätter dig fri. Har själv gjort det så många gånger och vet att det funkar. Vänd dig till honom så kommer han förvandla ditt liv. Det livet är ingen religion utan snarare en relation med den levande Guden. Allt gott! och lycka till.

Är du en andlig sökare? www.upptäckjesus.nu

Upp till toppen
Annons: