Annons:
Läst 565 ggr
FataMorgana
2019-03-21 17:08

Ljusarbete

Vet inte om någon här kan tyska men vill bara visa hur äkta ljusarbete fungerar. I Tyskland har flera frisörer gått samman och bildat en klub som de kallar Barber Angels Brotherhood. På helger och på andra tillfällen som till jul t.e.x åker de runt i olika städer i Tyskland för att tvätta och klippa håret helt gratis för bostadslösa människor som annars inte har råd att göra ett besök hos frissan. Det är vad jag kallar äkta ljusarbete. Länk till deras facebook sida, men som sagt är det på tyska. 

https://de-de.facebook.com/Barberangelsbrotherhood/

Barber Angels Brotherhood, Biberach An Der Riß, Baden-Wurttemberg, Germany. Gefällt 22.853 Mal · 117 Personen sprechen darüber · 153 waren hier. Barber...
  • Redigerat 2021-05-14 18:15 av FataMorgana
Annons:
NiklasTyreso
2019-03-23 19:56
#1

Du har rätt i att ljusarbete ofta är praktiskt snarare än andligt! Många religiösa organisationer gör mycket gott med ex härbärgen för hemlösa och soppköp.

FataMorgana
2019-03-24 12:27
#2

Ja vem som sprider ljus åt människor i fattigdom och elände, som lyser upp deras tillvaro är äkta ljusarbetare för mig. Man måste inte ens gå en andlig väg för att sprida ljus, men förstås kan människor som går en andlig väg också sprida ljus. Det är snarare vad man gör än vad man betecknar sig som, som är det som avgör. Det får mig att tänka på Jesus när han sa att det inte är de friska som behöver läkare utan de sjuka.

Upp till toppen
Annons: