Annons:
Läst 1492 ggr
[Crystal93]
2018-08-19 23:23

Dejtingsida för gamla själar?

❤️Hej, tänkte bara fråga om det fanns någon dejtingsida för gamla själar?
Som ni kanske redan vet.. så är det väldigt svårt för gamla själar att hitta en livspartner. Det verkar nästan som att 90% utav jordens befolkning består utav enbart unga själar och unga själar är alldeles för… energiska, bland annat.

- Tacksam för svar.

Annons:
retep
2018-08-20 09:52
#1

Kan inte tänka mig att det finns någon sådan kontaktsida. Hur kan jag veta om mig själv, ifall jag är är en gammal eller ung själ?

Min erfarenhet som en 64 år  gammal eller 64 år ung själ, är att det lyckades mig bra att möta en livspartner på en helt vanlig kontaktsida.

Som det var för min del, så var det avgörande, det  jag uttryckte och vad jag skrev i min presentation.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Crystal93]
2018-08-22 00:16
#2

🙂Här finns allt som du behöver veta om själålder - http://www.michaelteachings.com/soul_ages.html .

Vilken tur du har haft. Jag var med i en dejtingsida.. men allt dem ville ha… var sex… så jag tog bort kontot. 😕

Jag skulle så gärna vilja träffa mogna människor som inte bara bryr sig om utseendet, status, pengar eller sex… vilket dem flesta verkar göra.

Någon som känner sig färdig med livet.. precis som jag. Som bara kan luta sig tillbaka och njuta av resan.. istället för att utforska varje del av världen. ☝️

retep
2018-08-22 16:42
#3

Det kan säkert vara så att en själs ålder inte bara handlar om hur många fysiska liv en själ haft, utan också vidden och betydelsen av de erfarenheter jag gjort i det här livet. Är för min del mer övertygad om att jag först behöver vara medveten om själen, bortom det fysiska och personliga, innan jag kan förstå och veta själens ålder. Att känna sig färdig med livet, antyder som jag ser det, på att man inte är det. Vill jag luta mig tillbaka och njuta av resan, behöver jag fortsatt agera. Med visshet göra mindre och åstadkomma mer.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Crystal93]
2018-08-22 22:39
#4

Ja, vi har lite annorlunda syn på livet.🙂
Jag baserar min själ ålder på hur länge jag har levt här på jorden, alltså hur mycket jag har upplevt.

Jag vet bara inte vad jag skulle behöva förändra i så fall. 🤔
Jag är redan nöjd med mig själv och mitt liv, förutom att det kan vara lite tråkigt ibland.. och det är inte så konstigt.

Måste vara jobbigt att hela tiden känna att man måste göra någonting.. 😕

retep
2018-08-23 10:36
#5

Vem,  vad är det som säger att det behöver kännas jobbigt, eller att man måste göra något hela tiden? Att göra mindre och åstadkomma mer, det innebär att jag samlar min uppmärksamhet kring det jag vill uppnå och släpper sen önskan fri. Tillåter den att bli uppfylld utan att hindra processen med mina känslor, tankar och   förväntningar.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[11:11]
2018-09-06 11:26
#6

Hej, Crystal93. Jag tror inte att det finns någon dejtingsida för gamla själar än. Men om du vill så kan du söka efter videoklipp på youtube som handlar om ensamma vargar. Det är dit gamla själar ifrån hela världen drar sig till i hopp om att hitta den rätte. Lycka till med ditt kärlekssökande!

Annons:
NiklasTyreso
2018-09-09 00:14
#7

Om du annonserar efter en partner skriv då i annonsen hur personen ska vara. Vill du att personen ska vara som om den har en gammal själ, beskriv i annonsen hur en sådan person är. Folk som har de egenskaper som du kallar för gammal själ kanske känner igen sig om du beskriver hur de ska vara, istället för att använda ett begrepp, gammal själ, som få känner till.

NiklasTyreso
2018-09-10 23:33
#8

Jag kan känna som om jag har en gammal själ, men intellektuellt tänker jag att religionerna handlar om att man med goda handlingar ska få bättre karma ändå till man kommer till Nirvana/hlmmelen. Tänker man så är alla som lever här mer eller mindre omogna själar och det är först när man är på sin topp som man uppnår nirvana eller himmelsk tillvaro. Jag är nog fortfarande omogen, eftersom jag existerar här istället för i en evig ljus himmels tillvaro.

[Inkarnerad]
2018-09-15 17:11
#9

Jag kan inte föreställa mig att det finns någon sådan sida men däremot gamla själar behöver sällan livspartners på jorden eftersom dom har sin trogna eviga kärlek i andevärlden.

Känner man sökande i frågan så finns svaren i att man är medveten om den högsta kärleken som finns i universum och den själ som är dig närmast pockar på din uppmärksamhet så försök se henne / honom och öppna upp för ljuset då faller allt på sin plats och den jordiska kärleken har ingen betydelse eller någon som helst åtrå man blir ett med varandra.

Tjeja
2018-09-15 21:03
#10

Det är ju den här inkarnationen som du är i och lever i nu med de uppgifter och utmaningar du skall möta här nu som är det väsentliga! 

Om det är meningen att du skall uppleva och dela erfarenheter i detta livet tillsammans med en äldre själ så kommer det att ske ändå utan att du behöver leta på någon dejtingsite för just "äldre själar".

Om det fann en sådan sida skulle jag vara väldigt skeptiskt till de som listade sig där. Bara tanken låter som en ung själs ide för mig typ.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[colors2_]
2018-09-30 20:17
#11

Jag har provat det ena och det andra när det gäller att hitta den rätte…men varje försök har lett till…typ katastrof.

Mitt första förhållande var otroligt destruktivt, jag kände mig psykiskt misshandlad av tjejen, och hon försökte exempelvis tjafsa med en kniv när vi var ensamma, och jag fick vara den som avvärjde faran.

Tjejen efter det var också självmordisk, och berättade om sitt självmordsförsök under tiden vi haft kontakt. Henne fick jag också bryta kontakten med.

Nu har jag nästan gett upp tanken på att hitta en partner, och leva i ett sunt förhållande för antingen mår jag dåligt och är självmordisk, eller så är min partner det.

Men jag tänker mer nu att det kommer när det kommer. Det är inget bråttom. Tills dess kan jag fila på mig själv, och trivas i den ensamhet jag har, och har valt och fått.

Ju äldre jag blir, destå mer trivs jag i ensamheten. Jag behöver andas ut…vandra i dagar ensam i naturen och liknande… Jag behöver inte alltid någon vid min sida som "underhåller mig", jag klarar mig själv och är och blir mer självständig i mig själv och mitt inre.

Så vill jag leva, med eller utan en partner…

☀️

NiklasTyreso
2018-10-01 00:14
#12

Jag råkar inte hamna här eller där i livet, jag hamnar där jag försätter mig. Man ska älska det liv man lever och göra det bästa av den situation som är, oavsett om man lever i ett förhållande eller njuter av att leva själv. Jag lever själv sedan flera år tillbaka och det är härligt! Mitt sista förhållande var bra, men att leva själv är minst lika bra, men på andra sätt.

Upp till toppen
Annons: