Annons:
Läst 1323 ggr
Hugohugo
7/25/18, 4:56 PM

Gudomligt Förverkligande från något enkelt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
**Apropå ha läst detta, från:

**

https://www.facebook.com/SwedenElyonin/photos/a.289299661638246.1073741828.289296624971883/295543327680546/?type=3&theater

[

](https://www.facebook.com/SwedenElyonin/photos/a.289299661638246.1073741828.289296624971883/295543327680546/?type=3&theater)Elyonin talade av deras egna Profeter, de Gudomliga Mysterierna och perspektivet av Gud
Genom våra Profeter lärde vi oss också att det är en sida av Gudomligt Förverkligande som är för Gud, den Mäktige bara. Det är som så att Gud har skapat allting, vill erfara vad Han skapade i olika platser, vid olika tider, i olika dimensionella verkligheter, vilket är alltsammans oändligt och evigt, Precis som Gud Själv. Genom skapandet av Människan i Hans egna bild, kunde Han därmed erfara olika facetter av det Han skapade genom han egna Barn, olika gnistor av Han Själv. Så vad varenda man, kvinna och barn erfor, är också erfaret av Gud, i perspektivet av dessa olika personer; så igen för att Mänskliga Varelser ska gå, och föröka sig.

-THE SACRED AND THE PROFANE, Desiree R. Ntolo

**SÅ kanske den enkla början till något sådant ryms i öva på något av följande:
****Det bland andra Esséerna har svaret på är en stor gåta som troligen skulle vara tidlös, som sägs: I denna världen från högsta utsikten söks det hälsosamma, vad är det?
****Två ledtrådar är; det finns inte bara ett svar på den, samt kan säga det handlar om motiveras av: Har du någonsin önskat dig klara tillräckligt mer, vara tillräckligt mer, samt behålla tillräckligt av det ovärderliga, till detta är vad?
**Dessutom (inte direkt av det esseiska men nära ändå av undervisningen): "See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent.", alltså Se på ett frö med tillräckligt med gånger vardera, för att ofta återvända till i en lång lång period, det kommer lära dig hur bättre du lär dig det viktigare.:

Därtill ett utdrag ur boken som förklarar Gudomligt Förverkligande:
Var och varenda en av er är Sonen, då det är en gnista av Fadern i varenda humanoid varelse, i varenda man, kvinna, och barn. Varje en av er har Sonen levandes inom dem. Förverkliga ens Gudomlighet kan bara bli gjort genom tillgå Sonen som är Spirituella Messiah inombords. Och när Messiah inombords har blivit tillgången, kan en tala till Fadern genom Sonen ansikte till ansikte. Med andra ord, en blir sannerligen Sonen, och kan kalla sig själv så.

Och till varenda människa är det givet makten att utveckla makter som de av en gud, och bli en gud. För Kungariket av Gud är inom varenda människa. Därmed är varenda särskild varelse, levande eller död en som kan bli given titeln av ”Son av Gud”. Men vemsomhelst som Mänsklig varelse som har Förverkligat sin Gudomlighet och tillgått Gud inombords är berättigad att kalla sig själv Son eller Dotter av Gud. Så, inte bara en mänsklig varelse som har levt, lever eller kommer någonsin leva kan bli angiven som den enda Sonen av Gud, inte av sig själv eller av av någon grupp av personer. Ni är alla Söner och Döttrar av Gud, och ni är alla en, emedan ni är inte annat än gnistor av Fadern.

-THE SACRED AND THE PROFANE, Desiree R. Ntolo
image Jennifer Gelinas, Live with Passion

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Annons:
[Vianca]
7/27/18, 4:41 PM
#1

Vad vill Gud med oss? Hur ska människan uppfatta och se Gud? När ljuset upplyser om fruktan, som människan gripits av, förstår hon med tiden, att den fruktan var av något annat slag. Så är okunnigheten beträffande Gud, av den som aldrig känt Gud. Eftersom fruktan och förvirring orsakades av osäkerhet, tvivel och splittring, så var mängden av vrångbilder om Gudsbilden. Okunskapen förde människan till flyktens drömmar, illusionen fick liv. Då de vaknar efter fasansfulla drömmar, så fanns inget påtagligt med drömmarna. Istället glöms nattens skuggor och drömmbilder Och i medvetande förvandlas det omedvetna till medvetenhet i ljuset av Guds omsorg, och i ljusets möjligheter för den personliga tillblivelsen. Ur sanningens evangelium

Hugohugo
7/27/18, 6:46 PM
#2

#1 Hej Vianca, hur är det?

Jag ser det du skriver passar ihop med, eller flexrätta mig om jag har troligen fel:

Världens och livets ljus stiger upp med mognaden och i ödmjukhet väntar tills högre makter öppnar upp från sitt håll. Desto mer man är redo att leva i medvetenhet för det tillräckligt mer hälsosamma i det ovärderliga, så kan man få Gudomligt Förverkligande från Mysterierna. Gudomligt Förverkligande, så vi kan vara tillräckligt mer och klara tillräckligt mer.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

[Vianca]
7/27/18, 7:50 PM
#3

Hej, helt rätt Hugo. I takt med att man omedvetenheten slöjor skingras, må vara korta ögonblick ,Så blickar man in i klarhetens ljus.

[Hukanson]
8/1/18, 1:32 AM
#4

Kanske livets Gud Fader vill att vi ska vara Kärlekens barn och gifta oss med vår Tvillingflamma och uppstiga i Ljuset och Sanningen om den evigt levande Sonen. De som inte vill göra det måste lita på Kunskapen om Skaparen av Jordens alla former och leva med Logos för ett exemplariskt beteende. Måhända Jorden blir delad i två läger och trosåskådningar.

Hugohugo
3/15/19, 12:07 PM
#5

#4 den trosåskådningen som är mest enad är om Endast En, själva ryggraden hos människan står för kontakten med det som kommer i det Namnet. Men Gud har oändligt med Namn skulle jag tro i, och alla Namn är om en och densamma, något som kan bli sett som geometriskt så som en kristall och en blomma, som vissa delar av människan. Och det är bara grundläggande,  inte ens det religiösa hinner ikapp, men kanske är ändå i stora drag fredligt på sammhällets hållbarhet-nivå. Individuella åskådningar räcker inte till för ena sammhällen skulle jag tro i.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Upp till toppen
Annons: