Annons:
Läst 1591 ggr
Tarotstollan
7/17/18, 3:23 AM

Boken: Ljus är det nya svarta.

Jag har köpt denna boken men ännu inte haft tid att börja läsa i den.
Är det någon som läst den och i så fall vad tycker ni om den?

https://www.adlibris.com/se/bok/ljus-ar-det-nya-svarta-en-handbok-i-konsten-att-folja-sjalens-rost-och-ge-9789188633033

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Akecheta
8/1/18, 7:25 AM
#1

Intressant bok, har du börjat läsa den? :)

Tarotstollan
8/2/18, 3:54 AM
#2

Jag började titta i den och insåg att det inte är en bok som man kan läsa rakt upp och ner. Det är en bok fylld med frågor till vårat inre och något man måste jobba med.
Den boken kommer att ta tid att arbeta sig igenom.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Hukanson]
8/3/18, 12:32 AM
#3

Det som var ljus förut kan vara det nya svarta nu i jämförelse med vad Ljuset faktiskt kan vara i för oss nu - tror jag. Det vore härligt att få dela dina läsansträngningar här på sajten.

Tarotstollan
8/3/18, 4:54 AM
#4

Jag är så dåligt insatt i det som boken handlar om, tror att det blir första gången jag kommer att läsa om det. Känns som jag redan tagit mig vatten över huvudet!🤐
Jag tror att jag kommer att läsa boken så småningom och kanske försöka jobba lite med frågorna  men hur det blir med det får framtiden utvisa. Det är inget lätt ämne för en nybörjare.

Här är några av frågorna ni kan fundera över:
1. Vad vill din själ att du skall minnas?
2. Väntar du på ett perfekt tecken från universum som visar dig meningen med ditt liv?
3. Vad håller du fast vid av rädsla för att inget annat skall ta dess plats?
4. När slutade du vara du?

Redan vid första frågan står det still i min skalle!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Hukanson]
8/3/18, 9:09 AM
#5

Kanske tillvaron har en aspekt av magi och när man visar universum sitt intresse så sker magi…om du tar bort frågetecknet förstår du vad som väntar dig…

Din själ vill att du minns något. Du kan få ett perfekt tecken från universum som visar dig meningen med ditt liv. Din rädsla vill inte släppa in universums kärlek. Som barn var du autentisk - våga älska igen.

Boken handlar om Dig - hur kan du vara dåligt insatt i dig?

Tarotstollan
8/4/18, 12:16 AM
#6

#5. Ja du, vad skall jag svara på den frågan?🤔
Det beror väl på hur länge man har försökt att hitta sitt inre  och sitt rätta jag, antar jag.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Hukanson]
8/4/18, 10:18 AM
#7

Vad är vårt rätta jag? Kanske Hopp-Tro-Kärlek eller Hälsa-Harmoni-Välfärd ?

Akecheta
8/4/18, 12:49 PM
#8

Vårt rätta jag kommer vi aldrig att hitta om vi lyssnar på våra tankar. För då ser vi inte, hör inte och känner inte på riktigt. Vi är mycket mer än vad våra tankar säger. Det är när vi söker som vi bygger hinder, när vi tänker inbillar vi oss saker som vi inte är eller vill vara. Det vi är och vill bli är vi redan. Kliv in i tystnaden och hitta kärnan och hör din själ att sjunga, efter det kommer det inte att finnas några frågor för då är du redan hemma. P.s om boken är svår att komma in i så kan du lyssna på din intuition och slå upp den sida som den säger till dig. Lyssna och kommunicera med din själ.

NiklasTyreso
8/5/18, 1:08 AM
#9

Det unika med människor är att vi har större tankeförmåga än något annat djur, så det är klokt att reflektera över sitt liv. Jag har kommit fram till att det viktiga för mig är att vara mig själv så som skaparen gjort mig. Därför fyller jag mitt liv med mina intressen och det som är meningsfullt och kul för mig, så jag fyller livet med meningsfulla aktiviteter.

Upp till toppen
Annons: