Annons:
Läst 3209 ggr
Sofialind
10/29/17, 9:40 PM

Reningspunkt?

Råkade höra ett samtal mellan två kvinnor under en middag hör om dagen. Den ena berättade att en bekant hittat en reningspunkt ute i naturen men hjälp av några slags pinnar. Tydligen hade det känts väldigt kraftfullt när de båda stått där. Pirrat intensivt i nacken och strömmat kallt genom hela kroppen. Min fråga är nu, vad är detta och hur hittar man dessa? Finns det någon som är insatt inom området och kan förklara mer? Tydligen hade sömnproblem nästintill försvunnit och andningen blivit lättare och djupare dessutom. Kan detta stämma?

Annons:
NiklasTyreso
11/2/17, 10:00 PM
#1

Just reningspunkt var nytt, men bruk av slagruta kan användas till mycket. Vissa letar currykors och annat som ska påverka platsernas energinivåer. I naturreligioner tror man ofta att växter, djur och tom stenar är besjälade och att det dessutom bor naturväsen i naturen, som påverkar platsernas energier. Människor kan även påverka platsernas energier med offer och ritualer. Det finns platser där jag gärna ber och mediterar, men på andra platser vill jag inte stöta mig med vättarna eller svartalferna.

[Roe Deer]
1/8/18, 11:05 PM
#2

Det låter som att personerna led hjälp av slagruta funnit en kraftplats. Min mor som har gått slagrutekurs har berättat att man med hjälp av dessa "pinnar" kan ställa en fråga innan man skrider till verket och då få svar på olika saker som rör annat än bara  "leylines" och vattenkällor. Energi finns omkring oss och naturen är i sig väldigt helande med alla sina element. Där finns inget "ego" utan bara ren kärlek. Orörd natur känns ju mer levande än anlagda parker.

mörkaögon
1/9/18, 10:20 PM
#3

Reningspunkter finns lite varstans. De funkar ungefär som "orkanens öga". Du kan även hitta dem i ditt hem. Det krävs lite sökande. :)

Ställ dig på en punkt och ta in energierna. Det ska kännas lugnt, varmt och upplivande.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Sofialind
2/12/18, 1:25 PM
#4

Tack för svar nu förstår jag lite bättre :)

Upp till toppen
Annons: