Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen Aktuella världshändelser Andlig utveckling - Psykologi Astrologi Boktips Bön - Invokation - Affirmation Chakran - Psykiska kroppar - Hälsa Devor - änglar - naturväsen Esoteriskt/Teosofiskt Evenemang - Retreats - Kurser Gud Healing - Hälsa Hjärtat - Kärlek Humor Inspiration-Förebilder Konst - foton Livsprocesser - Utvecklingsproblem Ljusarbete - Tjänande Läsvärt - tänkvärt Meditation Medlemspresentationer Medvetande - själen

Musik - Film - Youtube OT - off topic Om sajten/om iFokus Omröstningar - undersökningar Ordförklaringar Själen - anden Stjärn - Änglamänniskor Tal och symboler Universum Upplevelser Övrigt
Meditation

TM-kurs i Gävle??

2017-08-13 00:49 #0 av: [colors_]

Jag gick in för att se om man kan lära sig TM i Uppsala, då det var på tal för några år sedan, och nu står det att man kan gå på infoföredrag i Gävle, bara 30 min från där jag bor?!?! Är det sant? När jag trycker på länken för kurstider står det bara att ett tillfälligt fel uppstått, och jag ska försöka igen...
Någon som vet om man verkligen kan lära sig TM i Gävle/Sandviken? Detta vore fantastiskt, för hittills har närmsta plats för mig varit Stockholm och det hade varit jättekrångligt att åka dit för alla kurstillfällen om jag skulle bestämma mig för att jag har råd att lära mig TM nån gång i framtiden.
Jag ska ringa läraren tror jag och fråga om det är möjligt, eller om man endast kan gå på det inledande föredraget här... ska nog boka in mig på föredraget nu i veckan, även om jag varit på ett tidigare för ett antal år sedan i Stockholm.
Ursäkta om jag låter upptrissad, men det har varit lite en dröm för mig att få lära mig TM och om det finns bara 30 min här ifrån skulle det underlätta fantastiskt mycket!
Vi får se vad som händer!
Mvh/colors_

Anmäl
2017-08-13 03:27 #1 av: [colors_]

Diskussion mellan en före detta TM-lärare och AYPs "grundare"/författare Yogani om skillnader och likheter mellan TM och AYP, bland annat AYPs djupa meditations-teknik. Intressant läsning tycker jag: http://www.aypsite.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12026&SearchTerms=Tm

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.