Annons:
Läst 1110 ggr
Ina.s
2017-08-06 21:50

hur ska jag hantera min öppenhet? Mottaglig

Hej, Jag vet inte riktigt vad jag är. Man kanske bara säger att jag är mottaglig. Det går lite i vågor och ibland märker jag av det mer och ibland mindre. Minns att när jag var liten så hörde jag någon stå i köket på landet och laga mat i köket. När man sedan tänker tillbaka så minns jag att det var mitt i natten och det var släkt i köket. Så det var nog inte direkt mamma som stod i köket på landet mitt i natten och lagade mat. Jag såg även sker när jag var liten, knappt så att man vill prata om vad jag såg för att inte verka knäpp.. men hur som haver, jag vet inte riktigt hur jag ska hantera min öppenhet och nedstängning. Jag vet att en gång när jag skulle gå in i ett hus vart det som en vägg och det jag kände var bara att här är det inte bra att vara, nästan som om att jag fysiskt inte kunde gå in genom dörren. Ändå vet jag att jag varit i det huset och lekt när jag var ca 4år. Men när jag var 13år och skulle gå in så var det som om en varning i dörrkarmen att det var inte ett bra ställe att vara på. När jag gick i gymnasiet så satt jag i klassrummet och det var precis som om att någon gick rakt in i mig, hårt så det nästan kändes som om att jag tappade andan men själva stöten gick rakt igenom mig. Svårt att förklara, för hur kan jag förklara hur det känns att något går rakt igenom en. Det enda jag fick upp i huvudet var död och flygplan. Eftersom att jag hade en resa inplanerad så trodde jag att jag skulle dö i en flygkrasch. Jag sade det rakt ut i klassrummet att jag kommer att dö i en flygkrasch. Senare den dagen så var det på nyheterna om ett flyg som skulle "vinka" med vingarna till några barn på en bro i Sthlm. Planet kraschade och en av piloterna var min klasskompis pappa. Han satt precis bredvid mig i klassrummet när det hände. Jag antar att det var hans pappa eftersom att när jag kände det var då hans pappa kraschade. Efter det vart jag så himla ledsen på mig själv för jag fick skuldkänslor över det. Försökte stänga ned och stänga ned så då vart det lugnt ett tag. Har hört någon springa runt i lägenheten hemma hos min mamma, men då fick jag ändå känslan av att den inte ville mig ngt ont. När min farbror dog (vi hade ingen direkt relation) så låg jag i sängen hemma. Hörde två andetag bredvid mig och tydligen så var det då han gick bort. Han låg i koma och vaknade till, tog två andetag och sade mamma. Sedan somnade han in. I min förra lgh kände jag ofta att det var ngn som kom och tittade till mig, det var en varm känsla och jag kände att den som var där inte ville mig ngt ont, en natt vaknade jag av min egen röst som sade: du måste vakna, du måste vakna nu! När jag slog upp ögonen stod det en man vid sängkanten och lutade sig över mig och tittade på mig. Han ville mig inget ont, tror att han letade efter ngn men hamnade fel. Han suddades ut i väggen och försvann. När vi flyttade in i denna lgh så hörde jag ofta fotsteg utanför sovrummet, ngn som höll på med dörren och låset. Började säga på kvällarna att det här är mitt hem jag bestämmer vem som får vara här. Bara jag får vara här. En kväll innan jag hann säga det så hörde jag ngn slå till hårt och ordentligt på lampskärmen i hallen. Så jag började stänga ned, stänga ned, och återigen stänga ned. Nu de senaste två v har jag haft sååå ont i huvudet, sitter framme i pannan. Var på landet i veckan och då hörde jag ngn flytta runt i täcket bakom mig. Men jag hade ingen bakom mig. När jag vände mig om såg jag inget heller. Jag vaknade mitt i natten av min egna röst som sa: Ina du måste vakna nu! Men när jag slog upp ögonen så såg jag inget, vilket känns mer obehagligt? Beklagar lång text, men är det någon som har något tips el någon tanke kring vad jag ska göra? hur jag ska hantera det bättre? Säg till om ni behöver någon bild el liknande, så kan jag skicka. Tacksam för hjälp! Med vänlig hälsning, Ina

Annons:
Dimocarpus
2017-08-06 23:07
#1

Grattis till din gåva även om det känns tufft emellanåt. Det du kan känna är dina guider som kommunicerar och du är ju mottaglig och har en bra intuition. Det du behöver är finslipning på din gåva så att du kan kontrollera den och använda maximalt istället så intensivt och ibland frustrerande eller hur? Jag hoppas du får hjälp och kanske gå på kurser så du lär dig att stänga av och öppna samt hjälpa andra vid behov. Det kommer gå bra och vilken intuition 😊 Ta vara på den!

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Ina.s
2017-08-07 00:23
#2

Hej Dimocarpus, Vet du någon kurs som du tror skulle passa mig? Gärna i Stockholmsområdet. Med vänlig hälsning, Ina

Dimocarpus
2017-08-07 06:16
#3

Hej! 

Jag har själv inte gått på kurs, har lärt mig själv. Så jag kan tyvärr inte rekommendera nån som jag inte vet. Har du kollat runt och går på din intuition vilken som känns bäst och sen kontakta mediumet? Google. Kolla upp kända och okända medium vilket känns bäst för just dig.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Nissemor123
2017-09-01 00:03
#4

Pierre hesselbrant är en otrolig duktig kursledare. Vet det av erfaring. Gick kurs i gävle, men han har i Stockholm och andra stellen med. Otrolig kunnig. Du är medial, och behöver hjälp i din utveckling 😍 lycka till 😉 googla

[vandringen]
2017-09-04 17:48
#5

Ina !

Du har en fantastiskt fin gåva som du absolut ska ta vara på och utveckla vidare om du själv känner för och vill det.

En sak som jag fastnar och reagerar starkt på är det du skriver om skuld och det är en sak man får lära sig med gåvan och öppenheten att vi har aldrig någonsin skuld tvärtom vi har ett seende som talar om för oss vad som komma skall och vad som har skett i dåtid så snälla försök lägga bort skulden.

Kurs är ett bra tips men också böcker och att googla dig fram på olika ämnen inom andlighet för på så vis kan du få fram mycket information som stämmer in på dig och framförallt att du är inte ensam och konstig tvärtom fullt normal men du har en förmåga som inte alla har öppnat upp för. Alla har förmågan men vissa av oss är mer öppen än andra och mer mottagliga och alla kan öppna upp sig om dom vill så det här är inget speciellt som är få förunnat tvärtom  vi är helt enkelt olika öppen för information som andevärlden ger oss.

Det du har är en fantastisk kommunikation som jag så väl känner igen mig i och jag har alltid sett och hört andarna lika tydligt som jag ser oss fysiska människor så det här är inget konstigt alls och vill du så kan du utveckla din gåva men det där ska du naturligtvis känna själv om det är något som du vill satsa på och utveckla vidare.

Beträffande att stänga ner så kör många med meditation och en massa lotusblommor men i ärlighetens namn så behöver vi bara vända oss till våra guider och änglar och be dom dra ner på tempot lite om informationen blir för snabb och för mycket.

Dom är intensiva för dom befinner sig i en dimension som inte är lika trög som den vi som befinner oss på jorden är i så då kan det gå rysligt fort och mycket kommer så det blir rena korvstoppningen men ber vi dom dra ner lite på tempot så lyssnar dom och dom gör sitt allt för att gå oss till mötes och här är det också viktigt att vi lyssnar och går våra guider och änglar till mötes så vi skapar ett fint och harmoniskt samarbete.

Allt är egentligen så oerhört enkelt och här kan kurser vara bra för att möta andra i samma situation och på så vis få förståelse för vad som sker och händer men framför allt lita på dig själv är det som är det viktigaste inte kursgurus och tro mig det här är inget konstigt alls tvärtom vi är många som lever med det varje dag och jag är en av dom som för en sådär 48  år sedan förbannade gåvan redan som litet barn men så insåg jag för dryga 30 år sedan att det här var nåt väldigt bra så jag välsignade gåvan istället för att förbanna den och sen dess har jag levt sida vid sida med andra sidan och jag kan lova det är helt underbart fantastiskt ❤️

Jag önskar Dig all Lycka Till Ina 🌺

Upp till toppen
Annons: