Annons:
Läst 1248 ggr
Allva
5/29/17, 10:42 PM

Knivigt värre

På sistone så har jag lagt märke till att våra knivar lägger sig fel.
Knivarna lägger sig med eggen upp….. varför?

Jag känner att någon eller något vill uppmärksamma mig eller tala om något, men får inte fram vad.
Jag är ganska noga med knivarna att eggen ska ligga neråt, för jag har skurit mig illa en gång.
Men ska jag ha en kökskniv från lådan så ligger en eller fler med eggen upp. lika så i bestick lådan.
Lägger jag ifrån mig kniven på skärbrädan så händer det att den ligger med eggen upp när jag vänder mig till skärbrädan igen.
Eller om det ligger bestick och knivar i diskhon så ligger alltid en eller fler med eggen upp.

Detta har pågått i ca 2 veckor nu. 
Har någon av er någon aning om vad detta fenomen kan betyda?

Annons:
Mortiscia
6/30/17, 7:58 PM
#1

Det har med tyngdlagen att göra, den smala eggen är lättare och bör alltså ha lättare att hamna uppåt eller rulla runt, särskilt i en kökslåda. Skaffa ett knivställ eller en magnetremsa där du förvarar knivar så slipper du göra dig illa =)

[Hukanson]
7/6/17, 7:47 AM
#2

Annars skulle man kunna tro att den Andeperson som osynligen lever i din närhet (troligtvis en avliden släkting) anser att du "strider mot ljuset" på något sätt eller att Anden har något att klaga på som du gör "fel".  Påstridig tydligen med att göra dig uppmärksam på det…den kräver att du har intelligens att "fatta vinken"….

SilverRosen
7/12/17, 11:35 AM
#3

#1 Du missade nog att Allva skrev att det pågått i 2 veckor, alltså inte något hon upplevt eller uppmärksammat längre än så.

Du må ha rätt om 'tyngdlagen' och den 'rationella förklaringen till saker och ting', men många gånger kan den andliga sidan inte få vår uppmärksamhet på andra sätt än genom att flytta runt fysiska saker. Som du, är de allra flesta slutna för det andliga och spirituella.

Skepsis är hälsosamt, magkänslan vilseleder sällan, däremot gör ens ego det. Samt det som en person ser som ett tecken kommer du aldrig kunna förstå som ett tecken, för den var inte alls menad till dig. Det är så individuellt.

Jag har personligen aldrig sett knivar 'bete'  sig eller lägga sig med eggen uppåt, varken på köksbänken, bordet, i lådorna eller ens i diskmaskinen. Så någon försöker verkligen få fram ett konkret budskap till TS. =)

Upp till toppen
Annons: