Annons:
Läst 997 ggr
[colors_]
4/14/17, 9:14 PM

Awareness is eternal

Jag läser nu den sista boken i serien som består av 11 böcker. Här är ett citat från den…

"When we say that awareness is eternal, we do not mean that the idea of awareness is eternal, or that even the experience of awareness is eternal, for both of these are in the realm of thought and relative experience. Eternal means never born, never dies, never known."

- Citat ur boken Liberation, sid 79, skriven av Yogani (http://www.aypsite.com/books.html#lib)

Annons:
Pampamesayoq
4/16/17, 12:52 PM
#1

Hej Colors

Jag ska berätta för dig att detta andliga citat har verifierats även vetenskapligt sedan lång tid tillbaks, något som man vanligtvis inte alls kan tänka sig. Att andligheten kan även verifieras av vetenskapen. Två inriktningar där anhängarna ofta kritiserar varandra och knappt erkänner och ens vill ta i varandras 'sanningar' med tång. Den vetenskapliga inriktningen jag tänker på och som också inspirerade Einstein till sina banbrytande teorier är Termodynamiken. Termodynamikens första huvudsats lyder: "Energin kan inte skapas eller förgås, den kan bara omvandlas".

Eftersom allt är energi (relativitetsteorin) är också 'awareness' det också. Likt en energi som förnimmer energins förändringar. Något som måste vara för att varat förnims och bekräftar sitt vara, ungefär. Det ena gör det andra, som samtidigt gör det ena. Den yttersta supersymmetrin, grunden till skillnaderna som spänner upp rummet av relationer till dess alla tider. Eftersom Intet inte finns, kan inget bryta av detta och allt har därmed i det yttersta oändlig kontakt och kan ses i det perspektivet som ett oändligt Ett.

Jag håller för närvarande på att skriver en bok om detta där jag förenar filosofi, andlighet med vetenskap, tre hållplatser där många fastnar och kritiserar varandra. Målet är att den ska ut 2018-19 och önskan är att den kan förena mänskligheten till ett nytt mer holistiskt tänkande där vi tar mer långsiktigt ansvar för oss själva, varandra och vår planet.

<3

[colors_]
4/20/17, 4:22 PM
#2

Hej! Det låter som en intressant bok du skriver. Jag tror att vetenskap och andlighet går att förena. Exempelvis som du tar upp med energin… Hur atomer är uppbyggda och så vidare. Lycka till med boken!

Upp till toppen
Annons: