Annons:
Läst 747 ggr
[colors_]
3/4/17, 7:27 PM

Three stages of enlightenment

"The rise of shiva, shakti and their final union everywhere within us make up the three stages of enlightenment - First, full-time inner silence  (the witness). Second, full-time whole-body ecstacy  (ecstatic conductivity). And third, ecstatic bliss, the joining of the divine polarities of scilens and ecstacy, gelding an endless outpouring of divine love, which is unity. If you imagine the rise of a conscious ecstatic resonance vibrating in every atom of your body, occurring between every nucleus and it's surrounding electrons, you will have an idea of the depth of the transformation. It is an unending cosmic orgasm within every cell and atom in us."

- Citat från boken Tantra av Yogani, sid 101. (http://www.aypsite.org/books.html#tantra)

Annons:
[Hukanson]
3/13/17, 2:20 PM
#1

Jag tror det är dags att kasta bort denna väldigt gamla nostalgiska version av vad uppvaknande, medvetandegörelse och upplysning är för något. 

Att låta en urgammal tradition fängsla för en redan definierad andlig religion kan bara inte fungera i dessa moderna tider som lever för en helt annan andlig mänsklig tillblivelses himmel och jord.

Idag är vi alla en enhet och vi behöver alla självförverkligande, uppvaknande och medvetandegörelse för den stora förändring som sker överallt av en orsak - av en energibaserad frekvenshöjning av jorden och människorna. Det finns en kommunikation som vi behöver tro på och förstå. Vi behöver göra ansträngningar att ta till oss en ny undervisning och ett nytt tänkande som innebär att vi gör oss av med det gamla och möjligtvis sorterar in det under begreppet andlig vetenskaps teknik om det är en sann beskrivning av hur kroppen fungerar.

Att hitta sin inre jätteorgasm är nog bra men att göra den till Gud är ju litet löjligt.

[colors_]
3/13/17, 3:55 PM
#2

Detta är yoga som jag tror grundar sig i de vediska skrifterna, man får ju välja om man ska tro på denna vetenskap eller inte…lika som man får välja att tro på annat som frekvenshöjningar eller inte. Det är två sidor av samma mynt. Jag citerade en del av den intressanta boken för de som är intresserade av yoga, meditation, kanske tantra och upplysning. Ni andra får gärna avfärda citatet om ni vill. Varför det jämförs med orgasm är för att boken handlar om just tantra, vet du vad det är? Tantra handlar om att hålla sig före orgasmen i det sex man har för att inte de sexuella/andliga energierna ska gå till spillo i orgasmen. Och för ett sätt att ta itu med orgasmhetset som så många har idag. Det kan verka löjligt till en början, men kan ha stor sanning om man fördjupar sig i det och är lite öppen som med mycket annat.

[Hukanson]
3/13/17, 7:13 PM
#3

Men du…är det andlighet? På vilket sätt växer du andligt om du mediterar dina orgasmer? Är inte risken att du drar på dig en mängd pilska jordbundna intresserade andar som vill manipulera dig då istället …men det växer du inte av…blir möjlighen erfarenhet rikare.

[colors_]
3/13/17, 9:25 PM
#4

Man mediterar inga orgasmer, vad som nu menas med det. Jag försökte förklara att man genom att hålla sig INNAN orgasmen när man väl har sex (man har inte mer sex för det) kan kultivera "livskraften"/pranan/kundalinin med flera namn om man så vill att gå uppåt genom nervsystemet i stället för nedåt och ut genom orgasmen. Och på så vis rena nervsystemet från blockeringar i det. (Hela orsaken varför man mediterar och gör yoga från första början…) Det är ungefär samma sak som att ingå celibat, men man kan fortfarande ha sex, men sex utan orgasm… Jag föreslår att du läser på lite mer om tantra innan du fortsätter diskutera då du uppenbarligen inte vet hur det fungerar och sitter på ett antal fördommar som jag egentligen inte orkar höra :-p

Upp till toppen
Annons: