Annons:
Läst 1167 ggr
[postmortum91]
2017-01-29 01:28

Stämmer ouijabräde?

När jag var 17 körde jag ouijabräde med 2 kompisar ofta. En gång frågade vi när vi skulle dö (jag vet, idiotiskt), det blev 27 för mig. Nu är jag snart 26 och mamma till en 1 åring och kan inte sluta tänka på det. Stämmer det? Jag frågade vem jag skulle få barn med och brädet sa "D". Vilket stämde. Om det stämmer, kan jag påverka det?

Annons:
setfree
2017-01-29 07:24
#1

#0 När jag var 17 körde jag ouijabräde med 2 kompisar ofta.

Jag har gjort det ett par gånger när jag var 12-13 år. Jag frågade vilket lag som skulle vinna "elitserien" i hockey. Svaret stämde. Mycket märkligt.

Jag ångrar djupt att jag gjorde det. Det kan gå illa. Man kan avsäga sig detta och uttrycka att det man gjorde var fel.

Be Gud om förlåtelse. Du är inte den enda som gör misstag i livet. Det gör vi alla.

[postmortum91]
2017-01-29 09:52
#2

Så med andra ord dör jag inom 2 år?

setfree
2017-01-29 10:40
#3

#2 Var inte orolig. Be Gud om förlåtelse och avsäg dig detta. Alltså att du vägrar att ta emot denna förutsägelse. Mitt budskap är att det finns beskydd hos Gud.

Du kan vara lugn.

Sommarek
2017-02-02 14:47
#4

#3 Att rekommendera någon som på allvar är orolig för att dö att hon ska be till en fantasiperson är djupt förkastligt. Sedan påstår du dessutom att hon ska be om ursäkt. Att du bara har mage!

#0, inget är hugget i sten. Oavsett vilken spådomsmetod man använder sig av så får man svar som gäller för om man fortsätter på den vägen man är nu - för att förenkla mycket kan man säga att en rökare frågar om hen kommer dö i lungcancer - svaret kan absolut bli "ja", förutsatt att personen fortsätter röka. Om hen däremot lägger om sin livsstil, slutar röka och börjar motionera minskar den risken drastiskt. Förstår du på ett ungefär hur jag menar?

Tänk också på att ställa följdfrågor. Nu är ju just den frågan inget man ska ställa, men eftersom skadan redan var gjord kunde du ju har frågat vad du ska göra för att undvika det. Du har mest största sannolikhet redan gjort det, dock.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[postmortum91]
2017-02-02 19:23
#5

#4 tack för svaret. Hoppas jag undviker mitt 17 åriga jags öde ☺

Upp till toppen
Annons: