Annons:
Läst 1295 ggr
[postmortum91]
2017-01-12 21:45

Borde jag vara rädd?

iFokus logotyp SPIRITUALISM Sajter Inlägg Inkorg Hjälp! Nu är jag rädd Min bästa tjejkompis är medial och känner tydligt saker, dock är hon otränad men hon är ofta exakt och duktig. Hon skyltar inte gärna med det och är otroligt ödmjuk. Ikväll när hon var här berättade hon något som hon valt att inte berättat tidigare. Hon sa att i vår lägenhet finns det en arg/missnöjd kvinna som rör sig i trappen och i sovrummet. Hon brukar stå och titta ut vid fönstret. Hon är inte farligt men obehaglig och inte så vänlig. Vi låter dottern sova inne i sovrummet själv på kvällarna men hon sa att det inte ska vara någon fara. För ett par månader sedan låg jag i sängen och kände att något rörde mig i ansiktet. Har aldrig känt något liknande tidigare och det var så tydligt. Jag blev inte rädd, jag trodde det var min döda mamma. Jag väckte sambon och berättade. Senare när jag somnade drömde jag att någon höll för munnen och näsan på mig så jag vaknade upp i smått panik för jag inte fick luft. Jag berättade för den här vännen och sa att jag ändå trodde det var mamma och att det bara var en mardröm. Min vän valde att inte säga nått då för hon inte ville skrämma mig, men hon trodde att det var den här kvinnan. Nu är jag såklart livrädd.

Annons:
vargman
2017-01-15 01:45
#1

Tycker inte du borde vara rädd. Verkar bara vara så att hon verkligen försöker fånga din uppmärksamhet. Hon verkar vilja förmedla dig något. Försök att ta reda på vad. Hon behöver hjälp med något. Din tjejkompis som är medial kan säkert försöka hjälpa till. Testa att fråga rätt ut nästa gång när ni/du känner närvaron.

[Hukanson]
2017-01-15 09:45
#2

Människor som ser, hör och känner andar i tillvaron - hus och bostäder - är ju inte mediala utan klärvojanta och kläraudiella. Att vara ett medium är ju att medla i den konflikt som oftast föreligger mellan en missnöjd ande och de levande. Anden är kvar för att den vill bevara värderingar i miljön och kan ha svårt att acceptera de levandes rätt att förändra. När anden griper till våld och visar fysisk aggression tycker jag det finns anledning att bli mycket försiktig och söka hjälp av just en duktig medlare, ett Medium.  En tränad och erfaren kommunikatör med andar, någon som kan kommunicera med andar i medlande fredsbevarande syfte.

Bara för att man är klärvojant betyder inte att man är kapabel till kommunikation.

[postmortum91]
2017-01-15 10:39
#3

#1 okej ska göra det, om jag vågar #2 så ditt svar på min fråga är?

setfree
2017-01-15 11:26
#4

#0 Nu kan jag skriva lite friare. Det är ganska många som har liknande upplevelser. Jag tycker inte man ska försöka kommunicera med något som håller för munnen på dig. Det ska naturligtvis bort. Orsaken till att det finns något där är oklart. Jag är kristen och tror fullt och fast att Jesus har makt över alla andemakter som vill oss illa. Jag tycker du ska be det försvinna i Jesus namn. Sedan kan det finnas något som har hänt som har öppnat upp och gett den tillåtelse att vara där och det kan behöva brytas. Återkom med hur det går

[Hukanson]
2017-01-15 11:53
#5

#3 Din fråga är: borde jag vara rädd?

Jag tolkar det som att du redan är rädd…för vem skulle inte vara det med en sådan livshotande upplevelse. Men att du vill att andra ska ge dig tillåtelse att vara rädd för du vet inte själv om det bara var en mardröm eller om det är på riktigt. 

Mitt svar är att det är på riktigt och att du troligen behöver söka hjälp och att det är sannolikt att det kan bli skrämmande igen…men jag har aldrig hört talas om att en ande har dödat en levande…utom på hollywoodfilm då…så det finns ingen anledning att vara rädd…Kärleken välsignar och bevarar oss genom Skyddsänglar och Healingänglar och när man lägger sig för att sova är det ju inget fel i att be sin Fader Vår med en begäran om speciellt beskydd mot andestörningar dvs den avlidna kvinna som håller till hemma hos er.

[postmortum91]
2017-01-15 20:07
#6

Jag kommer be om guds beskydd, dock är jag inte troende kristen. Har en egen relation till vad gud är för mig och inte är gud någon man för mig. Tack för era tips och råd

Annons:
setfree
2017-01-15 20:14
#7

#6 Jag förstår att du inte är troende kristen. Och det är OK.

Jag vill bara hjälpa dig att bli fri. Prova så får du se. Det är dock lite viktigt att använda namnet Jesus.

I bibeln finns f flera exempel på kampen mellan demoner och Jesus. Jag förstår om du inte tror på det som så många andra. Jag menar bara att din erfarenhet inte är ny. Dessa berättelser skiljer sig frn din men det är bara variation på samma tema.

Annars gör du precis det du känner dig bekväm med. Hoppas det går bra för dig.

Upp till toppen
Annons: